Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  předchozí11 - 15  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Systém výchovného poradenství na základních školách
Vondráčková, Denisa ; Vítečková, Michaela (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Cílem práce je teoretický rozbor systému výchovného poradenství na základních školách a analýza současného systému výchovného poradenství na základních školách v Ústí nad Labem. Teoretická část pojednává o systému školských poradenských služeb a z jeho struktury vyplývajícím systému výchovného poradenství na základních školách. Teoretické poznatky jsou následně převedeny na praktický rozbor nastavení systému výchovného poradenství v Ústí nad Labem, který je doplněn o šetření v participujících institucích a empirickou sondu, prováděnou s použitím dotazníků, mezi výchovnými poradci na základních školách ve městě.
Systemický přístup a rozhovor jako užitečná podpora v praxi kariérního poradce
Koptová, Naděžda ; Šírová, Eva (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent)
První část práce podává teoretický úvod do problematiky kariérového poradenství a volby další vhodné vzdělávací cesty, jsou objasněny důležité pojmy probíraného tématu. Je představena struktura poradenského systému v ČR, vybrané modely teorií kariérového vývoje, charakteristika vývojového období na rozhraní pubescence a adolescence s ohledem na volbu další vzdělávací cesty na konci studia základní školy. Seznamuje s poradenským vyšetřením, s používanými metodami, technikami, oblastmi zájmu. Dále seznamuje se základními principy systemického přístupu a charakteristikami systemického rozhovoru. Empirická část práce přináší teoreticko-metodologická východiska, ze kterých šetření vychází a konkrétní kazuistiky, které demonstrují v situaci poradenské konzultace hledání souladu mezi osobností žáků, předpoklady pro výkon určitého povolání, nejistotou, neznalostí a nedostatečnou připraveností při volbě jejich další vzdělávací cesty. V kazuistikách i diskusi se práce snaží poukázat na užitečnost a přínos zvoleného systemického přístupu a rozhovoru právě v procesu vlastního poradenství. Snaží se poukázat na vhodnost systemického přístupu jako teoretického a filozofického rámce kariérního poradce v kontextu poradenské situace s dítětem a jeho rodiči. Práce ukazuje, že tento přístup uplatňovaný v rozhovoru...
Career counselling in French "bilan de compétences" approach
Šprlák, Tomáš ; Rymeš, Milan (vedoucí práce) ; Štikar, Jiří (oponent)
Anotácia Diplomová práca v teoretickej asti predstavuje niektoré vybran é prístupy ku kariérnemu poradenstvu s dôrazom na franc úzsku metódu bilancie kompetencií. Bilancia kompetencií je postavená na postupe, ktorý v sebe kombinuje kompetenný prístup, bilannú diagnostiku, metódy zmocňovania jedinca a kariérne poradenstvo. V závere teoretickej práce sú popísané najvýznamnejie túdie týkajúce sa psychických procesov prebiehaj úcich v procese bilancie kompetencií. V praktickej asti sú prezentované výsledky výskumu, v ktorom sme sledovali vývoj pocitu osobnej úinnosti, pocitu kontroly a psychickej pohody v priebehu bilancie kompetencií. Tieto premenné boli zis'ované na výskumnom súbore 31 úastn íkov bilancie kompetencií urenej pre nezamestnaných (28-49 rokov) v troch etreniach (pred zaatím programu, na jeho konci a mesiac po jeho skonení). Na konci bilancie vykazovali úastníci bilancie kompetencií vyí pocit osobnej úinnosti a vyiu psychickú pohodu, ne pred jej zaatím, mesiac po jej ukonení sa ale hodnoty vrátili na pribline pôvodnú úroveň. Skúmaná bola tie súvislos' spokojnosti s priebehom bilancie, mierou nadobudnutých vedomostí a pozorovanými premennými, iadny signi kantný vz'ah ale nebol zistený. V závere sú diskutované implikácie naich zistení pre programy kariérneho sprevádzania nezamestnaných. K©úové...
Analýza programu Nestlé Kariérní poradenství pro univerzitní studenty a čerstvé absolventy
Netolická, Veronika ; Pauknerová, Daniela (vedoucí práce) ; Matoušková, Zdeňka (oponent)
Hlavním cílem této diplomové práce je analýza současné situace programu Nestlé Kariérní poradenství a podání návrhů, které povedou ke zlepšení kvality tohoto programu. V práci jsou určeny také vedlejší cíle. Práce je strukturovaná do teoretické a praktické části. Teoretická část práce se zabývá teoretickým podkladem kariérního poradenství. Je rozdělena na dvě kapitoly. První z nich popisuje teoretický rámec kariérního poradenství, kde je zahrnuta historie a současná situace kariérního poradenství. V podkapitole Současná situace je zahrnut i popis Generace Y. Druhá kapitola detailně popisuje institucionální a korporátní kariérní poradenství. Praktická část je take rozdělena na dvě kapitoly. Nejprve je popsána společnost Nestlé. Zde je zahrnut i popis iniciativity Nestlé needs youth. Poslední kapitola se zabývá Nestlé Kariérním poradenství, vývojem programu a jeho analýzou. Dále následuje analýza statistických dat a průzkum mezi studenty. Jako poslední je provedena SWOT analýza programu a jsou podány návrhy pro rok 2016.
Profesní orientace žáků základní školy
SRBENÁ, Andrea
Bakalářská práce se zabývá problematikou volby povolání na úrovni primárního vzdělávání. Ústředním tématem je popis rozhodovacího procesu týkající se počátku profesionální kariéry. Jak se na volbě povolání podílí základní škola. Výzkumná část se zabývá rozdíly mezi žáky pátých a devátých ročníků vybrané základní školy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   předchozí11 - 15  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.