Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 43 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
take a deep breath and let the tears shed water
Gajdošová, Kristýna ; Poliačková, Martina (oponent) ; Sterec, Pavel (vedoucí práce)
Cílem práce by měl být pokus o zhmotnění mé subjektivní reflexe prolínání dvou rozdílných scén a subkultur. Měl by odrážet moje vnímání těchto subkultur a jejich podobností i rozdílností, stejně tak jak se vztahují k sobě navzájem, potažmo ke společnosti vůbec. Více než na výzkum bych se chtěla soustředit na svou osobní vnitřní výpověď.
Čas
Grúňová, Nina ; Nálevka, Jan (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Téma mé praktické diplomové práce je přítomný okamžik „teď“, jeho chápání v různých disciplínách a také empirická zkušenost střetu žitého času s časem, jež nastavil našemu světu nezávislý metr. Motivem pro zájem o přítomný okamžik „teď“ je především má vlastní zkušenost, ale je také reakcí na současné tendence v umění, jež se podle mého názoru od přítomnosti odvrací. Výstupem tohoto zájmu je video uchopit okamžik (08‘30‘‘, 2016) natáčené ve studiu na klíčovací plátno doplněné audio komentářem. Druhé video natáhnout okamžik (01‘00‘‘, 2016) je video záznam mé vlastní zkušenosti s časem. Opírám se o vlastní zkušenosti, populárně naučné zdroje i o fenomenologické texty od autorů, jako jsou Emmanuel Lévians nebo Jan Sokol.
Open source pobočková ústředna FreeSWITCH
Hynek, Luboš ; Daněček, Vít (oponent) ; Šilhavý, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na možnost použití alternativní softwarové ústředny FreeSWITCH. V praxi je ověřena možnost a náročnost instalace, včetně rozšiřujících karet, na jednu z nejrozšířenějších distribucí Linuxu, na Ubuntu. Instalace je popsána tak, aby při dodržení postupu krok za krokem byla na konci konfigurace funkční ústředna se zabezpečenou komunikací pomocí SIP protokolu, s možností směrování na analogový telefon a do primárního okruhu E1. Důraz je kladen na zabezpečení komunikace proti odposlechu na trase. Dále obsahuje srovnání jejich možností s nejrozšířenější softwarovou ústřednou Asterisk. Obsahuje také stručnou historii a rozdělení ústředen a přenosových systémů do generací. Závěrem práce jsou navrhnuty 2 laboratorní úlohy zaměřené na konfiguraci SIP protokolu ústředny a použití bezpečných protokolů během komunikace.
Od ideálu k utopii (zítřek, co už byl)
Jaroňová, Eva ; Cseres, Jozef (oponent) ; Klímová, Barbora (vedoucí práce)
Instalace diplomové práce se sestává z cyklu pěti videí, formou paralelní instalace na více obrazovkách. Každé video by mělo dosahovat délky max 3 min. Jednotícím prvkem tu je text. Ten je ztvárněn jako nápis v konkrétním prostoru, který je dále rozvíjen performancí. Text má charakter jednoduchých souvětí – překroucených životních mouder na hranici nonsensu. Realizace vždy obsahuje prvek pomíjivosti. Prvotní dílo je tak zničeno buď přírodními procesy nebo lidským zásahem.
Kresba jako médium
Baluch, Matúš ; Lastomirský, Ján (oponent) ; Stratil, Václav (vedoucí práce)
Diplomová práca vychádza z poetického priestoru a zhmotňuje sa vo forme ilustrovanej knihy. Odstup dosahuje skrze inštaláčné riešenie.
Snoop Dog
Trenčanská, Laura ; Gajarský, Dominik (oponent) ; Mazanec, Martin (vedoucí práce)
V bakalářské práci Snoop Dog zkoumám vztah textu, pohyblivého obrazu a materiálu, který mění svou podobu a významy prolínáním jednotlivých obrazových koláží. Výsledkem je site-specific instalace složená z rozmanitých materiálů a technologií, čímž navazuji na formu narativních výstavních projektů, které jsem realizovala v Citysurfer Office Praha (2017), Galerie FaVU Brno (2018), Galerie 207 Praha (2016). Východiskem je autorský text a následně instalační celek, kde se pokouším pracovat s prostorovými podmínkami staré budovy FaVU.
Hřiště
Haviarová, Kristína ; Sterec, Pavel (oponent) ; Ambrůz, Jan (vedoucí práce)
V mojej tvorbe je pre mňa doležitá rukodielnosť, konceptuálny prístup k sochárstvu, vnímanie priestoru, estetická a intuitívna práca s materiálom. Pokúšam sa o vyjadrenie stavu, ktorý nie vždy dokáže popísať slovami. Všetky poznatky a skúsenosti, ktoré som získala počas štúdia by som rada aplikovala na moju bakalársku prácu. Takmer počas celého štúdia som sa intenzívne venovala práci so sádrou, ako jednému zo základných sochárskych materiálov. Pri zveličení možme hovoriť o akejsi obsesi materiálom. Roznymi sposobmi sa zaoberám farebnými ale aj štrukturálnymi odchýlkami v jednotlivých druhoch. Pracujem s ňou nielen ako s hutnou hmotou, ale aj ako s krechkým materiálom, s hrubou šturktúrou ale aj jemnou plochou. Ide o akési prevtelenie do tohto materiálu a skrz subtílne objekty a priestorové inštalácie vyjadrujem vnútorný stav, reakcie na zmeny a postoj k okoliu. Moja záverečná práca bude súbor objektov so vzájomnou návaznosťou ale bez hierarchického usporiadania. Bude sa jednať o vytvorenie bezvýchodiskových situácii, variácií stavu jakéhosi mŕtveho bodu. Súčasťou jednoduchých objektov budú sádrové "figúry" ako hlavní aktéri už spomínanej situácie, s ktorou sa musia sami vysporiadať. Vkladám do nich očakávania, ktoré sa nikdy nevyplnia (jedná sa o statickú inštaláciu), vzniká určitý druh napatia. Sádra avšak nemusí zohrávať len rolu hlavného hrdinu, može byť čisto len súčasťou objektu na základe estetického alebo pocitového výberu. Nepokúšam sa o žiadnu interakciu. Divák je len pozorovatel, voajér, ktorý vstupuje do zamrznutého deja. Može nasať atmosféru a pomyslene sa prevteliť do situácie hlavných hrdinov diela.
Život záznamu
Ryneš, Zdeněk ; Mazanec, Martin (oponent) ; Klímová, Barbora (vedoucí práce)
Ve své práci se zabývám deníkem a deníkovým záznamem vy smyslu tvorby a archivace osobní historie a zpětného pohledu na ni. Po dobu jednoho roku jsem sbíral nahodile pořízené záznamy, které jsem ukládat do kalendářně členěné databáze. V první fázi práce mě zajímalo vytvoření si odstupu od pocitově a osobně zatíženého materiálu. Záznamy jsem stříhal podle předem zkonstruovaných grafických schémat a nákresů. Především jsem se zabýval sbírkou videí jako jedním celkem. V následné fázi se můj zájem přenesl na detail celku. Videa jsem začal štěpit na jednotlivé framy, které jsem tiskl. Videa jsem tak převedl z digitální podoby do hmotného artefaktu. Následně prostřednictvím opakované akce jsem s jedním zvaným účastníkem sdílel vytisknuté framy v lineární posloupnosti doplněné asociačním vyprávěním. Výsledkem je prostorová instalace složence dvou videi. První z nich prezentuje archiv jako celek a druhé je série záznamů proběhlých akcí.
Přítomnost
Kolářová, Vendula ; Aikens, MA Nick (oponent) ; Jakalová, Zuzana (vedoucí práce)
Magisterská práce se zabývá posunem od vizuálního k multisenzorickému vnímání. V tomto kontextu pracuje s pojmem komfort, který aplikuje jak na fyzické, tak psychické aspekty zkušenosti návštěvníků uměleckých institucí. Vytvoření pocitu komfortu není důležité jen na konci procesu – tedy vyvolání tohoto pocitu u návštěvníků –, ale také v procesu tvorby. Práce využívá prostředí wellness (spa) resortů a vychází ze vzrůstající popularity relaxačních zařízení. Využívá nejrůznější klišé, která jsou s tímto prostředím spojena. Galerie i spa resorty jsou volnočasovou aktivitou. Obě prostředí nabízí péči, i když každé jiným způsobem. Ve wellness resortech jiní pečují o naše tělo. V muzeu či galerii pečují spíše o duševní stránku, i tak ale máme pocit, že musíme vyvinout určité úsilí, aby o nás mohlo být tímto způsobem pečováno. Diplomová práce je skutečným, vytvořeným prostorem, kterého základní dispozice a vybavení jsou inspirovány saunou. Všechny předměty v prostoru, ale také jeho další „vrstvy“ působící na smysly návštěvníků slouží k tomu, aby se i v prostředí, které je v jistém smyslu nehostinné, lidé cítili komfortně. Saunové lavice vyzívají k usazení, uložené župany nabízí pocit luxusu a instantně dostupné péče, jaký známe z wellness resortů. Prostor je naplněn vůní uvolňovanou z difuzéru. Poslední složkou prostoru je „meditační“ audio, které návštěvníky provází jak reálným prostorem, ve kterém se nachází, tak i abstraktním prostorem vůně.
Behind the Paper
Krejčová, Kristýna ; Svobodová, Adéla (oponent) ; Kollarová, Denisa (vedoucí práce)
Projekt Behind the Paper v podobě instalace a tiskoviny pomáhá pohlédnout „za papír“ – na to, co je skryto v jeho nepopsaném listu. Nabízí exkurzi do způsobů, jakými na tento materiál pohlížet a pokouší se narušit mýty a stereotypy formující pohled na něj v době globalizace, jež pod maskou samozřejmosti žene naší společnost k odcizení a nevědomosti. Otřást lhostejností nad věcmi, které nás obklopují – lhostejností, s jakou (ne)hledíme například na papír – může být první krůček k nekončícím otázkám „jak to funguje“. Kulturní mýty, které se v našich očích staly realitou, zahalily i toto médium a vymazaly ho z našeho zorného pole. To, že má arch A4 rozměry 210 na 297 mm, čistě bílý povrch a jeho základem je smrkové dřevo, vnímáme jako fakt. Zmíněné papírové rysy jsou však skutečností až posledního století, což je v porovnání s jeho dvou tisíci letou existencí opravdu krátká doba. Papír vnímáme jako samozřejmost. Je dobré si uvědomit, že i na mnoho dalších „věcí“ hledíme se stejnou nevědomostí, a přitom mají zásadní vliv na fungování naší společnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 43 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.