Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zázrivá. Hľadanie krajiny
Otruba, Marcel ; Mikyta, Svätopluk (oponent) ; Kollarová, Denisa (vedoucí práce)
Vo svojej diplomovej práci som skúmal kultúrne, prevažne vizuálne elementy zázrivskej krajiny –prostredia, v ktorom som vyrastal a ktoré formovalo môj vizuálny jazyk. Po zúžení okruhu vizuálnych a textových fragmentov z prostredia Zázrivej, som sa v práci sústredil na interpretáciu zázrivskej krajiny umelcami – maliarmi – v nej pôsobiacimi. Narazil som na rozpor medzi krajinou interpretovanou a krajinou skutočnou. Grafický dizajn mi slúžil ako nástroj na sprostredkovanie dialógu medzi týmito dvoma krajinami, respektíve pohľadmi na ne. Výsledkom je publikácia, séria jedenástich lentikulárnych výtlačkov – pohľadníc – ktoré sú sprevádzané vybranými textami z archívnych i súčasných publikácií, pojednávajúcich o zázrivskej krajine.
Behind the Paper
Krejčová, Kristýna ; Svobodová, Adéla (oponent) ; Kollarová, Denisa (vedoucí práce)
Projekt Behind the Paper v podobě instalace a tiskoviny pomáhá pohlédnout „za papír“ – na to, co je skryto v jeho nepopsaném listu. Nabízí exkurzi do způsobů, jakými na tento materiál pohlížet a pokouší se narušit mýty a stereotypy formující pohled na něj v době globalizace, jež pod maskou samozřejmosti žene naší společnost k odcizení a nevědomosti. Otřást lhostejností nad věcmi, které nás obklopují – lhostejností, s jakou (ne)hledíme například na papír – může být první krůček k nekončícím otázkám „jak to funguje“. Kulturní mýty, které se v našich očích staly realitou, zahalily i toto médium a vymazaly ho z našeho zorného pole. To, že má arch A4 rozměry 210 na 297 mm, čistě bílý povrch a jeho základem je smrkové dřevo, vnímáme jako fakt. Zmíněné papírové rysy jsou však skutečností až posledního století, což je v porovnání s jeho dvou tisíci letou existencí opravdu krátká doba. Papír vnímáme jako samozřejmost. Je dobré si uvědomit, že i na mnoho dalších „věcí“ hledíme se stejnou nevědomostí, a přitom mají zásadní vliv na fungování naší společnosti.
Social History of Plant Breeding and Seed Production
Lichá, Tereza ; Žák, Martin (oponent) ; Kollarová, Denisa (vedoucí práce)
How do Grocery Stores Shelves Stay Full All the Time je vizuální esej zpracovaná na základě rozsáhlé rešerše. Formou interaktivního webu se práce zabývá problematikou nedostatku zeleniny ve Velké Británii v době měsíců února a března tohoto roku a reakcí britské vlády na vzniklou situaci. Cílem je poukázat na křehký systém, jež je pro nás v každodenním životě neviditelný svou samozřejmostí plných regálů v supermarketech. Navzdory faktu, že je to pouhé století, kdy lidé pracovali každý den na polích pro svou vlastní obživu, přišly o život miliony lidí z důvodu imperialistických experimentů světových mocností v oblasti potravinové soběstačnosti. Esej posléze přesouvá svůj exkurz ze současné situace ve Velké Británii na experimenty se zásahy do krajiny ve 20. století, počínaje Velkou hospodářskou krizí v USA a Maovým Velkým skokem vpřed konče. V průběhu tzv. longreadu se vynořují vyskakovací okna s historickými referencemi sloužícími jako krátká zajímavost k tématu, jako například umělá vesnice Marie Antoinetty nebo nápad vypustit Středozemní moře a vytvořit na jeho dně nový stát, který bude osídlen a obhospodařován.
Czech Essence
Trefilová, Darina ; Havlíček, Jiří (oponent) ; Kollarová, Denisa (vedoucí práce)
Czech Essence se zaměřuje na výzkum české kulturní a národní identity v prostředí sociálních sítí. Práce sestává ze dvou částí. První částí je analýza čtyř sociálních sítí: Facebooku, Instagramu, TikToku a Twitteru se zaměřením na kódy české kulturní a národní identity. Druhou částí je vytvoření digitálních 3D objektů v podobě face filtrů vystihujících českou kulturní identitu. Tyto face filtry jsou zároveň použity i jako výzkumná intervence do pohledu na českou národní a kulturní identitu v prostředí sociálních sítí.
Zázrivá. Hľadanie krajiny
Otruba, Marcel ; Mikyta, Svätopluk (oponent) ; Kollarová, Denisa (vedoucí práce)
Vo svojej diplomovej práci som skúmal kultúrne, prevažne vizuálne elementy zázrivskej krajiny –prostredia, v ktorom som vyrastal a ktoré formovalo môj vizuálny jazyk. Po zúžení okruhu vizuálnych a textových fragmentov z prostredia Zázrivej, som sa v práci sústredil na interpretáciu zázrivskej krajiny umelcami – maliarmi – v nej pôsobiacimi. Narazil som na rozpor medzi krajinou interpretovanou a krajinou skutočnou. Grafický dizajn mi slúžil ako nástroj na sprostredkovanie dialógu medzi týmito dvoma krajinami, respektíve pohľadmi na ne. Výsledkom je publikácia, séria jedenástich lentikulárnych výtlačkov – pohľadníc – ktoré sú sprevádzané vybranými textami z archívnych i súčasných publikácií, pojednávajúcich o zázrivskej krajine.
Behind the Paper
Krejčová, Kristýna ; Svobodová, Adéla (oponent) ; Kollarová, Denisa (vedoucí práce)
Projekt Behind the Paper v podobě instalace a tiskoviny pomáhá pohlédnout „za papír“ – na to, co je skryto v jeho nepopsaném listu. Nabízí exkurzi do způsobů, jakými na tento materiál pohlížet a pokouší se narušit mýty a stereotypy formující pohled na něj v době globalizace, jež pod maskou samozřejmosti žene naší společnost k odcizení a nevědomosti. Otřást lhostejností nad věcmi, které nás obklopují – lhostejností, s jakou (ne)hledíme například na papír – může být první krůček k nekončícím otázkám „jak to funguje“. Kulturní mýty, které se v našich očích staly realitou, zahalily i toto médium a vymazaly ho z našeho zorného pole. To, že má arch A4 rozměry 210 na 297 mm, čistě bílý povrch a jeho základem je smrkové dřevo, vnímáme jako fakt. Zmíněné papírové rysy jsou však skutečností až posledního století, což je v porovnání s jeho dvou tisíci letou existencí opravdu krátká doba. Papír vnímáme jako samozřejmost. Je dobré si uvědomit, že i na mnoho dalších „věcí“ hledíme se stejnou nevědomostí, a přitom mají zásadní vliv na fungování naší společnosti.

Viz též: podobná jména autorů
2 Kollárová, Dominika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.