Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  předchozí11 - 14  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv nízkých očekávání na vzdělání českých Romů a australských Aboridžinců
Rambousková, Hana ; Tuček, Milan (vedoucí práce) ; Kandert, Josef (oponent)
Diplomová práce se zabývá otázkou vzdělávání dvou etnických minorit žijících v odlišných majoritních společnostech a v různých částech světa - českých Romů a australských Aboridžinců a Ostrovanů Torresova průlivu. Autorka představuje známé sociologické kritické teorie vzdělání a pojednává o historii zkoumaných menšin a vývoji přístupů majoritní společnosti k těmto menšinám. Zaměřuje se na důsledky diskriminace menšin v oblasti vzdělání. Ukazuje jak podobnosti mezi životními podmínkami zkoumaných menšin v České republice a Austrálii, tak některé odlišnosti vyplývající z rozdílných společenských poměrů. Jedním ze společných rysů obou menšin je nízká úroveň vzdělání, která negativně ovlivňuje všechny oblasti jejich života (např. zaměstnanost, podmínky bydlení, zdraví a délku dožití). Na dvou případových studiích autorka dokládá, že špatná úroveň vzdělání příslušníků minorit je důsledkem nesprávné vzdělávací politiky ve zkoumaných zemích. Hlavní příčinou neúspěchu romských děti v českých školách a dětí Aboridžinců a Ostrovanů Torresova průlivu není jejich neschopnost, ale nízká očekávání jejich učitelů, kteří na ně záměrně kladou nízké nároky a rodiče utvrdí v přesvědčení, že jejich děti nemají dostatečné schopnosti, aby dosáhly vyššího vzdělání a lepšího postavení ve společnosti. Dvě případové studie ukazují,...
Possibilities for maintaining the Cultural Identity of the Nahuas from the Northeastern Mountains of the Puebla State: The Case of the Organization Union de Cooperativas Tosepan Titatiniske
Bernkopfová, Michala ; Křížová, Markéta (vedoucí práce) ; Barteček, Ivo (oponent) ; Vrhel, František (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou kulturní identity etnických skupin v moderní společnosti Mexika, zkoumá její povahu a podstatu a hledá možnosti jejího uchování. Ústřední otázkou práce je, jakým způsobem mohou indiánské skupiny svobodně rozvíjet svou kulturu v moderní mexické společnosti, a tím si zachovat vlastní svébytnost a identitu. Hlavním nástrojem je případová studie nahuaských komunit obývajících území Severovýchodního pohoří mexického státu Puebla, kde působí organizace Unión de Cooperativas Tosepan Titataniske, usilující o zlepšení životní úrovně a posílení kulturní identity vesničanů v regionu. Etno-historická studie nahuaských komunit v daném regionu, doplněná o analýzu kulturní identity současných obyvatel vycházející z terénního výzkumu, ukazuje, že indiánské kultury si mohou udržet svou identitu i navzdory výrazným vnějším zásahům do jejich tradičního způsobu života v průběhu staletí a že kontinuita jejich identity není závislá na zachování konkrétních, časově podmíněných kulturních projevů. Naopak významným faktorem pro udržení kulturní identity je funkční kontinuita dané skupiny a její integrita, dále existence společných identifikačních prvků a také vědomí vlastní odlišnosti. Nahuaské komunity v regionu si svou identitu ve větší či menší míře dosud zachovávají a silně vnímají...
Stolen generation in Australia
Valentová, Zuzana ; Armand, Louis (vedoucí práce) ; Kolinská, Klára (oponent)
Hlavním tématem této bakalářské práce je australská "Ukradená generace". Tento termín se týká dětí Austrálců a obyvatel ostrovů Torres Strait, které byly v letech 1909 - 1969 násilím odtrženy od svých rodin. Toto časové rozmezí je ale pouze neoficiální, a je známo, že k těmto násilným odtržením docházelo jak před, tak i po tomto časovém období. Záměrem byla asimilace Austrálců a jejich převýchova podle britských způsobů. Tento postup byl činem krutosti a zneužití, neboť děti byli brány od rodin a umisťovány do státních ústavů nebo do pěstounské péče za účelem potlačení jejich kultury. Záměrem této bakalářské práce je zachytit vývoj Austrálské kultury; počínaje situací před britskou kolonizací a konče současnou situací v Austrálii. Tato práce analyzuje jak situaci během kolonizace tak i po ní, protože proces kolonizace způsobil další změny. Vysvětluje neschopnost původních obyvatel přizpůsobit se novému životnímu stylu. Po kolonizaci byli Austrálci zbaveni půdy a jejich tradiční kultury. Nejhorším postupem byla odtržení takzvaných míšených dětí z jejich rodin, které nebyly ničím jiným než násilným oddělením, která byla prováděna bez jakéhokoli souhlasu jejich rodičů. Jádrem této práce je pojem "Ukradená generace", který odkazuje na děti násilně oddělené od svých rodin. Většina těchto dětí nebyla...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   předchozí11 - 14  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.