Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vývoj tlumočnických dovedností
Rambousková, Hana ; Timarová, Šárka (vedoucí práce) ; Rejšková, Jana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá vlivem dvou nezávislých proměnných - rychlosti vstupního projevu a zkušeností tlumočníka - na délku časového posuvu v simultánním tlumočení z angličtiny do češtiny. Časový posuv v simultánním tlumočení je zpoždění mezi vstupem ve zdrojovém jazyce a výstupem v cílovém jazyce. Práce je rozdělena do dvou částí. V první, teoretické části shrnuje současný stav zkoumané problematiky. Ve druhé, empirické části porovnává průměrné délky časového posuvu u pasáží šedesáti tlumočnických výkonů vyprodukovaných čtyřiceti devíti probandy, rozdělenými do dvou rychlostních a tří zkušenostních kategorií. Cílem práce je zjistit zaprvé, zda existují rozdíly v délce časového posuvu v závislosti na rychlosti vstupního projevu, a zadruhé, jak se délka časového posuvu mění v závislosti na úrovni zkušeností tlumočníků. Hlavní zjištění práce jsou následující: Zaprvé, vyšší rychlost vstupního projevu vede průměrně ke kratšímu časovému posuvu než optimální rychlost projevu; tento závěr se však již nepotvrdil uvnitř kategorie profesionálních tlumočníků, na jejichž délku časového posuvu nemá rychlost projevu vliv. Zadruhé, úroveň zkušeností tlumočníka ovlivňuje délku časového posuvu jednoznačněji než rychlost projevu: čím jsou kabinoví tlumočníci zkušenější, tím kratší mají v průměru při tlumočení...
Vliv nízkých očekávání na vzdělání českých Romů a australských Aboridžinců
Rambousková, Hana ; Tuček, Milan (vedoucí práce) ; Kandert, Josef (oponent)
Diplomová práce se zabývá otázkou vzdělávání dvou etnických minorit žijících v odlišných majoritních společnostech a v různých částech světa - českých Romů a australských Aboridžinců a Ostrovanů Torresova průlivu. Autorka představuje známé sociologické kritické teorie vzdělání a pojednává o historii zkoumaných menšin a vývoji přístupů majoritní společnosti k těmto menšinám. Zaměřuje se na důsledky diskriminace menšin v oblasti vzdělání. Ukazuje jak podobnosti mezi životními podmínkami zkoumaných menšin v České republice a Austrálii, tak některé odlišnosti vyplývající z rozdílných společenských poměrů. Jedním ze společných rysů obou menšin je nízká úroveň vzdělání, která negativně ovlivňuje všechny oblasti jejich života (např. zaměstnanost, podmínky bydlení, zdraví a délku dožití). Na dvou případových studiích autorka dokládá, že špatná úroveň vzdělání příslušníků minorit je důsledkem nesprávné vzdělávací politiky ve zkoumaných zemích. Hlavní příčinou neúspěchu romských děti v českých školách a dětí Aboridžinců a Ostrovanů Torresova průlivu není jejich neschopnost, ale nízká očekávání jejich učitelů, kteří na ně záměrně kladou nízké nároky a rodiče utvrdí v přesvědčení, že jejich děti nemají dostatečné schopnosti, aby dosáhly vyššího vzdělání a lepšího postavení ve společnosti. Dvě případové studie ukazují,...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.