Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 67 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Job Scheduling in Logistic Warehouses
Povoda, Lukáš ; Uher, Václav (oponent) ; Karásek, Jan (vedoucí práce)
The main aim of this thesis is flow shop and job shop scheduling problem in logistics warehouses. Managing and scheduling works is currently often problem. There is no simple solution due to complexity of this problem. This problem must be resolved because of a lack efficiency of work with a higher load such as during the christmas holidays. This paper describes the methods used to solve this problem focusing mainly on the use of search algorithms, evolutionary algorithms, specifically grammar guided genetic programming. This paper describes the problem of job shop scheduling on a simple theoretical example. The implemented algorithm for solving this problem was subjected to tests inspired on data from real warehouse, as well as synthetically created tests with more jobs and a greater number of workers. Synthetic tests were generated randomly. All tests were therefore run several times and the results were averaged. In conclusion of this work are presented the results of the algorithm and the optimum parameter settings for different sizes of problems and requirements for the solution. Genetic algorithm has been extended to calculate fitness of individuals with regard to number of collisions, extended to use priority rules during run of evolution, and some parts of algorithm was parallelized.
Možnosti prevence nežádoucího vlivu kognitivních zkreslení na každodenní rozhodování
Tesařová, Monica ; Stehlík, Luděk (vedoucí práce) ; Uhlář, Pavel (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá možnostmi prevence vlivu kognitivních zkreslení na naše každodenní rozhodování, především pak negativnímu působení heuristiky kotvení a přizpůsobení na spotřební chování. První kapitola je věnována tématu lidské iracionality v rozhodování, především pak kognitivním zkreslením. Představeno je několik významných typů kognitivních zkreslení, které negativně ovlivňují naše rozhodování. Následně jsou uvedeny různé přístupy, které se pokouší vysvětlit jejich původ. Práce navazuje kapitolou o možnostech prevence kognitivních zkreslení, kde je zmíněna teorie debiasingu a uveden příklad úspěšné debiasingové strategie. Poslední kapitola teoretické části se podrobně zaměřuje na jeden konkrétní druh kognitivního zkreslení, způsobený heuristikou kotvení a přizpůsobení. Cílem empirické části práce je následně navrhnout způsob, jak negativní vliv tohoto zkreslení na naše rozhodování v každodenních situacích - konkrétně z pohledu spotřebitele - alespoň částečně omezit. Součástí toho je i návrh designu experimentální studie, která by umožnila ověřit účinnost proponovaného opatření. Klíčová slova: heuristiky, kognitivní zkreslení, rozhodování, kotvení, debiasing
Heuristiky pro cesty v mapách
Kudláčková, Lada ; Mareš, Martin (vedoucí práce) ; Kratochvíl, Miroslav (oponent)
Obsahem práce je popis heuristických postupů, které slouží pro hledání nejkratších cest v grafech, a ověření jejich účinnosti na skutečných dat- ech. Věnuje se heuristikám pro Dijkstrův algoritmus, a to především algoritmu A*, který využívá dolní odhad na vzdálenost do cíle. Heuristiky jsou implemen- továny a testovány na silniční síti České republiky. 1
Přínos Daniela Kahnemana k psychologii myšlení
Zelinová, Alena ; Heller, Daniel (vedoucí práce) ; Uhlář, Pavel (oponent)
Bakalářská práce formou přehledové studie shrnuje přínos Daniela Kahnemana k psychologii myšlení. Mapuje jeho práci od 70. let 20. století o subjektivní pravděpodobnosti, která se zabývá uplatněním heuristik a zkreslení při posuzování nejistých událostí. Dále pokračuje prospektovou teorií, která představuje deskriptivní model lidského rozhodování za rizika, a která odhaluje automatická a systematická porušování principů racionality při rozhodování. Poté se zaměřuje na Kahnemanovy výzkumy z 90. let z oblasti hédonické psychologie z perspektivy kognitivního psychologa. Završuje se až jeho současnou popularizační prací o rychlém a pomalém myšlení. Součástí této práce je i návrh výzkumu ceny vzpomínek na dovolenou, jehož cílem je ověřit Kahnemanův koncept rozdílu mezi prožitým a rozhodovacím užitkem.
Heuristický přístup k řešení grafických konfliktů bodových znaků v mapách velkého měřítka
Pumr, Daniel ; Lysák, Jakub (vedoucí práce) ; Bayer, Tomáš (oponent)
Práce pojednává o automatizaci kartografické generalizace bodových znaků odsunem a výběrem v mapách velkého měřítka. V první části práce jsou představeny teoretické základy tohoto procesu s důrazem na práce autorů, kteří se zabývali jeho automatizací. V další části práce jsou popsána a analyzována data ZABAGED, ze kterých vzniká státní mapové dílo a na kterých byl testován algoritmus vytvořený v praktické části této práce. Hlavním cílem práce pak bylo zjistit, zda je reálné v praxi využít řešení založené na postupném inteligentním zkoušení různých poloh odsunu překrývajících se bodových znaků. V rámci toho jsou identifikovány a popsány strategie, jakými lze generovat a prohledávat stavový prostor daný možnými pozicemi odsunutých bodů. Tyto strategie poté byly implementovány nad datovou sadou ZABAGED, byly otestovány, porovnány a byl vysloven závěr o použitelnosti tohoto přístupu v automatické generalizaci. Klíčová slova digitální kartografie, kartografická generalizace, generalizace výběrem, generalizace posunutím, bodové znaky, heuristika
Hraní stolní hry Stratego počítačem
Irovský, Dominik ; Šátek, Václav (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Tématem této práce je desková hra s neúplnou informací Stratego. Cílem je průzkum a zhodnocení dosavadních řešení hraní počítačem, návrh, implementace a testovaní vlastního řešení hraní počítačem. Pro vlastní řešení byly zvoleny modifikovaný algoritmus Monte Carlo Tree Search, algoritmus alfa-beta a expectimax. Řešení bylo realizováno jako konzolová aplikace s možností rozšíření. Funkcionalita implementace byla validována a otestována pomocí experimentů. Efektivita výsledného algoritmu byla uspokojivá
Hraní stolní hry Stratego počítačem
Irovský, Dominik ; Šátek, Václav (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Tématem této práce je desková hra s neúplnou informací Stratego. Cílem je průzkum a zhodnocení dosavadních řešení hraní počítačem, návrh, implementace a testovaní vlastního řešení hraní počítačem. Pro vlastní řešení byl zvolen modifikovaný algoritmus Monte Carlo Tree Search. Řešení bylo realizováno jako konzolová aplikace s možností rozšíření. Funkcionalita implementace byla validována a otestována pomocí experimentů. Efektivita výsledného algoritmu byla uspokojivá.
Optimalizace provozu ve velkoobchodním skladu
Kolárik, Jan ; Pangrác, Ondřej (vedoucí práce) ; Hladík, Milan (oponent)
Cílem práce je navrhnout pro daný velkoobchodní sklad strategii, která zefektivní jeho provoz. Jedná se predevším o zkrácení prostoju zákazníka a minimalizaci najetých vzdáleností manipulacní techniky. Finální program umožnuje vygenerování struktury skladu podle zadaných parametru a na tomto skladu poté vyhodnocení výsledku sledovaných velicin z nasimulovaných provozu založených na použitých optimalizacních technikách. Dále je k dispozici rovinný a prostorový model skladu, který približuje predstavu o dení ve skladu. Program muže posloužit jako pomucka pri organizaci fungování velkoobchodního skladu a snížit náklady potrebné pro jeho provoz.
Walks in time-dymanic graph model
Beliš, Marek ; Pangrác, Ondřej (vedoucí práce) ; Hric, Jan (oponent)
Orientační běh s migrujícími kontrolami můžeme reprezentovat grafovým modelem s ohodnocenými vrcholy a orientovanými hranami, kde ohodnocení vrcholů je proměnlivé v čase. Hledání optimální cesty představuje NP-úplný problém, který je v reálnem čase řešitelný jen pomocí omezujících podmínek a heuristik. Program SMIK solver pomocí naimplementovaných heuristik hledá optimální cestu vícero způsoby. V práci najdeme popis problému a algoritmů, programátorskou dokumentaci s popisem metod výpočtu a porovnání výsledků programu s reálnými závody. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Price Level Targeting with Imperfect Rationality: A Heuristic Approach
Molnár, Vojtěch ; Holub, Tomáš (vedoucí práce) ; Horváth, Roman (oponent)
Cílování cenové hladiny s nedokonalou racionalitou: heuristický přístup Vojtěch Molnár Abstrakt Práce porovnává režimy cílování cenové hladiny a inflačního cílování v Novém Keynesiánském modelu bez hypotézy racionálních očekávání. Ekonomičtí agenti místo toho tvoří svá očekávání s využitím heuristiky-vybírají si mezi několika jednoduchými pravidly na základě přesnosti jejich minulých před- povědí. Dvě hlavní verze modelu cílování cenové hladiny jsou zkoumány- agenti tvoří očekávání buď o cenové hladině, nebo o inflaci, což je ex ante odlišné kvůli sekvenční podobě modelu. Kromě toho je porovnáno několik verzí pravidel pro předpovídání. Podle výsledků je cílování cenové hladiny preferováno v případě očekávání tvořených o cenové hladině a při základní kalibraci, ale zároveň je citlivé na změnu některých parametrů modelu. Navíc v případě, že jsou očekávání tvořena o inflaci, cílování cenové hladiny s časem ztrácí důvěryhodnost a vede k divergenci ekonomiky. Inflační cílování oproti tomu funguje stabilně. Zatímco potenciální výhody cílování cenové hladiny tedy byly za určitých předpokladů potvrzeny, inflační cílování dle výsledků představuje výrazně robustnější volbu pro měnovou politiku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 67 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.