Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Podpora dětského čtenářství v České republice a německy mluvících zemích
Šilerová, Eva ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Římanová, Radka (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou dětského čtenářství a srovnává přístup k jeho podpoře v České republice a německy mluvících zemích. Úvodní část práce se věnuje dětskému čtenářství v současné době, faktorům, které jej ovlivňují a čtenářským zájmům dnešních dětí. Stručně hodnotí také současnou českou literaturu pro děti a její nakladatele. Následující dvě kapitoly popisují aktivity k podpoře dětského čtenářství, které vyvíjejí české knihovny i neknihovnické subjekty. Další oddíl představuje projekty k podpoře dětského čtenářství realizované v Rakousku a Německu, krátce seznamuje také s programy dalších německy mluvících zemí. Šestá kapitola stručně nastiňuje tematiku podpory dětského čtenářství v českých i zahraničních médiích. Práci doplňují dva praktické průzkumy. První porovnává aktivity vybraných českých a zahraničních knihoven a jejich příspěvek k podpoře dětského čtenářství. Druhý průzkum realizovaný mezi dětskými čtenáři Ústřední knihovny Městské knihovny v Praze hodnotí spokojenost dětí s nabízenými tematickými besedami pro školní třídy. Závěr práce shrnuje získané poznatky a rekapituluje problematiku podpory dětského čtenářství.
Prostředí a projekty podporující dětskou četbu
Stejskalová, Eva ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Vášová, Lidmila (oponent)
Diplomová práce se věnuje podpoře dětského čtenářství. Práce je zaměřena na faktory a činitele ovlivňující výchovu ke čtenářství. První část řeší teoretické vymezení a význam čtení. Především jsou vysvětleny dva důležité pojmy, které se k tématu vztahují - čtení a čtenář. Dále se pokračuje důrazem na různé fáze čtenářského vzdělávání před a během školní docházky. Sledovány jsou především tři prostředí ovlivňující čtenářskou gramotnost. To znamená rodiny, školy a veřejné knihovny. Navíc jsou krátce v této práci také prezentovány národní projekty podporující čtení především v knihovnách. Druhá část je zaměřena na Městskou knihovnu v Praze, konkrétně na pobočku Smíchov a její aktivity. V této části jsou zmapovány různé programy pro děti. Zjišťují se opakující se činnosti pro rodiče s dětmi nebo pro samotné děti. Popsány jsou i akce pro kolektivy předškolních a školních dětí. Důležitá součást práce je zaměřena na výzkum spolupráce mezi Smíchovskou pobočkou a místními školami. Výsledky výzkumu spočívají v určení praktických zkušeností učitelů z těchto škol s aktivitami pobočky Smíchov a s jejich spoluprací s touto knihovnou.
Optimalizace spádových regionů základních škol v ORP Znojmo
CAFOURKOVÁ, Linda
Znojemsko, v podobě správního obvodu obce s rozšířenou působností Znojmo, je územím pohraničním a vnitřně heterogenním. Západní část obvodu je výraznou periferií s malými depopulačními vesnicemi. Okolí Znojma a severní a východní část obvodu je poněkud exponovanějším prostorem, s velkými venkovskými sídly. Toto geografické uspořádání má dopad na rozmístění, spádovost a dosažitelnost základních škol. Nachází se zde 27 plně organizovaných městských a venkovských základních škol a 16 ne-plně organizovaných venkovských základních škol, většinou malotřídních. Především v západní části se nacházejí venkovské základní školy, s nedostatečným počtem žáků, u kterých již nyní nejsou splněny normativy počtu žáků, připadajících na jednu třídu. V bakalářské práci jsou navržena optimalizační opatření pro záchranu základních škol s nedostatečným počtem žáků. Žádná základní škola by neměla být zrušena, u dvou základních škol navrhujeme transformaci z plně organizované na ne-plně organizovanou a u dalších základních škol upravujeme spádové území.
Využití interaktivních tabulí na základních školách
JIŘINEC, Michal
V této bakalářské práci zjišťuji, jakým způsobem a jak často se využívají interaktivní tabule na základních školách a nižším stupni víceletých gymnázií v Jihočeském kraji. Průzkum provádím prostřednictvím dotazníků, které jsem rozdal žákům ve školách. V dotaznících se podívám na to, jak jsou školy vybaveny interaktivními tabulemi, v jakých předmětech a jak často je tabule využívána. Také zjišťuji, jak jsou žáci s tabulí při výuce spokojeni a jestli se jim zdá výuka kreativnější než s klasickou tabulí. Informace z dotazníku použiji do statistických metod, ze kterých je vše lépe vidět. V teoretické části se zaměřím hlavně na to, jak tabule funguje a jaké typy software tyto tabule využívají.
Optimalizace spádových obvodů základních škol ve správních obvodech ORP Třeboň, ORP Jindřichův Hradec a ORP Dačice
TOMÍČEK, Filip
Diplomová práce se věnuje problematice základního školství na území okresu Jindřichův Hradec. Okres Jindřichův Hradec se skládá ze 3 správních obvodů obcí s rozšířenou působností - Třeboň, Jindřichův Hradec a Dačice. Cílem diplomové práce bylo zmapovat, popsat a navrhnout optimalizaci aktuální situace v základním školství ve zkoumaném území. Bylo zkoumáno rozmístění škol a jejich vybavenost, školská spádová území, počty dětí ve školním věku a školní spoje veřejné hromadné dopravy. Veškeré získané informace byly zpracovány do tabulek a mapových výstupů.
Rozvíjíme matematické nadání žáků: Náměty pro 1. stupeň základní školy
Zelendová, Eva ; Lišková, Hana ; Nováková, Eva
Publikace pomáhá učitelům v práci s nadanými žáky. Zabývá se tím, jak nadaného ve třídě identifikovat, jak jej vést a zadávat mu úkoly ať už v rámci standardního učiva nebo nad rámec RVP. Publikace přináší i tipy, jak vybalancovat samostatnou práci žáka, který se vymyká, s jeho zapojení do kolektivu a skupinové práce. Zvláštní důraz je přitom kladen na význam žákovských řešení úloh.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Fenomén vzniku soukromých základních škol - nový trend ve vzdělávání?
Cabalková, Anna ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Pýchová, Silvie (oponent)
Diplomová práce se věnuje vzniku soukromých základních škol v České republice. Tento nový fenomén se objevuje v posledních několika letech, a proto prozatím neexistuje detailnější evidence, která by poskytovala informace o tom, jaké školy vznikají a proč tomu tak je. Tato práce si klade za hlavní cíl identifikovat a popsat hlavní typy škol, které se za poslední roky objevily a porozumět jejich fungování. První část se za pomoci vymezení různých pohledů na vzdělání a tvorby jeho nabídky a poptávky snaží nastínit proměnu vzdělávání a roli nových aktérů, kteří do procesu vzdělávání vstupují. Zároveň je nový fenomén podpořen teorií Exit, Voice and Loyalty, která vysvětluje chování iniciátorů a zakladatelů soukromých škol. Práce dále přibližuje různé pohledy autorů a publikací na alternativní a tradiční školství, soukromé, veřejné a neveřejné školy a obtížnost jejich komparace napříč vzdělávacími systémy. V praktické části prostřednictvím sesbíraných dat o školách práce nabízí systematické a objektivní zhodnocení toho, jaké školy u nás vznikají a jak fungují. Zároveň také práce nastiňuje možné důvody, které stojí za vznikem škol a jaké implikace toto může mít pro vzdělávací systém. V neposlední řadě práce poskytuje přehled nových oblastí, kterým by bylo vhodné věnovat další výzkumnou pozornost.
Optimalizace spádových obvodů základních škol ve správních obvodech ORP Prachatice a ORP Vimperk
KRINEDLOVÁ, Dominika
Okres Prachatice, tvořený správními obvody ORP Prachatice a ORP Vimperk, lze označit v rámci České republiky jako území periferní s úbytkem obyvatelstva. Tyto úbytky jsou zvláště patrné v horské části tohoto okresu. Zmenšování počtu obyvatelstva a dětí školního věku vede k zanikání zdejších základních škol a ke snižování počtu žáků v těchto školách, a také k transformaci plně organizovaných základních škol na školy ne-plně organizované, většinou v podobě škol malotřídních. Diplomová práce sleduje rozmístění základních škol, územní uspořádání jejich školských spádových území, územní rozmístění dětí ve školním věku, dosažitelnost základních škol pomocí školních autobusů a vlaků, bilancuje naplněnost základních škol a jejich tříd, vše s cílem optimalizovat rozmístění těchto škol a jejich školských spádových území. Navíc je v diplomové práci analyzována vybavenost základních škol a jejich urbanistické a stavební charakteristiky. Zvláštní pozornost je věnována základním školám v šumavské části řešeného území, kde jsou hledány možnosti udržení těchto škol i při malém počtu žáků.
Inkluze a její předpokládané sociálně-ekonomické dopady na základních školách v ČR v roce 2016
Krákora, Jan ; Barák, Vladimír (vedoucí práce) ; Krebs, Vojtěch (oponent)
Bakalářská práce se zabývá inkluzí na základních školách v České republice a snaží se odhadnout předpokládané sociálně-ekonomické dopady. V teoretické části práce jsou definovány pojmy, jako je integrace a inkluze, jsou předloženy informace o současném legislativním nastavení týkající se vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a v neposlední řadě práce představuje norský a finský systém speciálního vzdělávání. Praktická část nejprve přichází na základě makroekonomických dat s výsledky, že inkluze můžeme mít pozitivní ekonomické dopady při dostatečné investici peněžních prostředků a vhodně nastavených podmínkách. Další část práce pomocí vlastního dotazníkového šetření přichází se zjištěním, že právě podmínky nejsou v České republice pro inklinované osoby tohoto procesu vhodně nastaveny.
Kapacity základních škol v zázemí velkých měst v České republice
Charvátová, Kateřina ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Tumová, Anna (oponent)
Problematika kapacit základních škol v zázemí velkých měst představuje aktuální problém českého školství, kterému však není věnována dostatečná odborná pozornost a to i přesto, že významným způsobem ovlivňuje kvalitu vzdělávání v těchto lokalitách a může podporovat vznik nerovností ve vzdělávání. Tato diplomová práce proto nabízí komplexní pohled na zkoumanou problematiku. Přínos práce spočívá především ve snaze vyvolat odbornou diskuzi nad tímto tématem, kterému se doposud nikdo z odborníků důkladně nevěnoval. Hlavním cílem práce je proto popsat zkoumanou problematiku, objasnit příčiny a důsledky problému nedostatečných kapacit základních škol a zjistit, jaký je rozsah problému v pražském zázemí. K naplnění výzkumného cíle byla využita primární a sekundární data. Celková koncepce výzkumu se zakládá na smíšeném výzkumném přístupu. Pomocí kvantitativních a kvalitativních metod práce zjišťuje, jaký je současný stav základního školství v zázemí velkých měst a jaké jsou příčiny a důsledky problému nedostatečných kapacit základních škol. Kapacity základních škol představují poměrně složitý problém, který je způsoben různými příčinami. Nelze jednoznačně říci, že zřizovatelé základních škol selhali ve své samosprávné činnosti, protože dostatečně nesledovali populační vývoj na svém území a pružně na něj...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.