Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  předchozí11 - 20  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pohonný trakt kol
Daněk, Viktor ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá pohonným traktem jízdních kol a jeho vývojem. Popisuje historii jízdních kol a převodů. Poskytuje přehled různých koncepcí převodových ústrojí. Zahrnuje analýzu externího hnacího ústrojí, nábojové převodovky, převodovky v rámu kola a dalších používaných technologií. Dále se zaměřuje na vývoj elektrokol a elektropohonů, včetně jejich rozdělení podle umístění motoru na jízdním kole a podle nejčastějších výrobců elektromotorů. Práce zahrnuje rozbor řazení převodů z pohledu kinematiky a obsahuje výpočtovou simulaci pohybu modelu přehazovačky a jejího posuvného lanka v programu Ansys. Simulace přináší užitečné poznatky pro pochopení reálného fungování přehazovačky a namáhání jejího převodového lanka při přehazování řetězu mezi pastorky. Práce rovněž popisuje nové nebo málo využívané koncepce pohonů a jejich vlastnosti. Hodnoceny jsou také jednotlivé koncepce z hlediska použití pro různé druhy kol. Hlavním výsledkem práce je komplexní popis nejpoužívanějších pohonných traktů jízdních kol. Práce dále analyzuje vývoj převodových ústrojí, elektropohonů i řazení.
Návrh hnacího ústrojí elektricky poháněného longboardu
Pliešovský, Libor ; Tobiáš, Martin (oponent) ; Fojtášek, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem hnacího ústrojí elektricky poháněného longboardu pro každodenní dojíždění. První část se zabývá rešerší elektrických longboardů a výběrem koncepce pohonu. Druhá část práce obsahuje konstrukční návrh celé sestavy se zaměřením na hnací ústrojí. Poslední část je věnována podélné dynamice jízdy.
Studie vektorování točivého momentu vozidla
Hlaváč, Pavel ; Fojtášek, Jan (oponent) ; Míša, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou vektorování točivého momentu. Toto téma se stává zajímavým až v posledních letech, jelikož nastává prudký rozvoj elektromobility. Do elektromobilů lze systém vektorování točivého momentu s zabudovat s větší lehkostí díky tomu, že se na jedné nápravě mohou vyskytovat dva motory. V této práci jsou popsány různé druhy pohonů a uskupení hnacích systémů, podrobněji jsou také popsány diferenciály. Dále je popsána dynamika vozidla při jízdě. Po dynamice vozidel je popsán samotný přínos vektorování točivého momentu. A nakonec jsou krátce zmíněny senzory a programy, pomocí kterých by šlo daný systém navrhnout a simulovat.
Formula Student Differential Holders
Matoušek, Patrik ; Šebela, Kamil (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
This thesis deals with the used design solutions for differential mounting in Formula Student monoposts and with the selection of the optimal construction for the Dragon X monopost from the TU Brno Racing workshop. The thesis also deals with the analysis and suitability of the proposed structural unit in comparison with last year's solution and its separate strength, weight and functional analysis.
Kompozitní hnací hřídele Formule Student
Bartoška, Vojtěch ; Prokop, Aleš (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Práce obsahuje rešerši možných konstrukčních řešení příčných hnacích hřídelí pro vozidlo typu Formule Student. Zvolení konceptu kompozitních hřídelí a jeho návrh včetně kloubu tripodu a lepeného spoje. Ověření návrhu pomocí statické a dynamické zkoušky. Srovnání kompozitních hřídelí vůči ocelovým hřídelím.
Transmission of Air Turbines
Pauliny, Matúš ; Prokop, Aleš (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
The purpose of this project is to research the use of transmissions in wind power generation. This includes: investigating various functional requirement imposed on wind power station transmissions throughout their service life, investigating transmission design concepts of various drivetrain arraignments used in the industry today as well as those of the future, and respectively analyzing each design concept in terms of its efficiency and service life.
Hnací ústrojí Formule Student
Odehnal, Jakub ; Svída, David (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem hnacího ústrojí Formule Student evolucí Dragon 4 a Dragon 5. Jsou zde popsány konstrukční řešení jednotlivých částí hnacího ústrojí ve Formuli Student. Na jejich základě byl postupně proveden návrh hnacího ústrojí pro jednotlivé vozy. Práce je zejména zaměřena na uchycení diferenciálu a napínání řetězu. Pro vybrané komponenty byla provedena analýza napjatosti pomocí MKP.
Hnací ústrojí formule Dragon 3
Matajsz, Petr ; Janoušek, Michal (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem hnacího ústrojí pro formuli Dragon 3. Je zde uveden přehled nejčastějších konstrukčních řešení používaných v kategorii Formula Student. Na základě této rešerše je pak navržena vlastní koncepce hnacího ústrojí. Hlavní důraz je kladen na konstrukci částí stálého převodu, uchycení diferenciálu včetně mechanismu napínání řetězu a součástí s ním souvisejících. Pro navržené komponenty byla nakonec provedena pevnostní kontrola pomocí MKP.
Hnací ústrojí nákladního vozidla 8x8
Hebnar, Tomáš ; Kučera, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá sestavením náhradní torzní soustavy hnacího ústrojí nákladního vozidla 8x8 a 8x4 a následných výpočtových analýz sestavených soustav. Analýzy jsou provedeny dvě a to výpočtová frekvenční analýza stanovující vlastní tvary kmitání a následná citlivostní analýza zabývající se vlivem zařazeného převodového poměru na velikosti vlastních frekvencí kmitání soustavy.
Návrh komponent hnacího ústrojí formulového vozidla
Kolečář, Tomáš ; Píštěk, Václav (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Práce se zabývá popisem hnacího ústrojí formulového vozidla. Poznatky z teoretického rozboru v úvodu práce jsou použity v konstrukční části zabývajícího se návrhem komponentů vozidla Formule Student. S konstrukčním návrhem souvisí výpočet zátěžných stavů hnacího ústrojí, pevnostní výpočet hnacích hřídelí, unašečů homokinetických kloubů a příruby rozety. Navržené komponenty jsou řešeny pomocí metody konečných prvků v programu Ansys Workbench.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   předchozí11 - 20  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.