Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Realizace dopravní výchovy na 1. stupni ZŠ
Kadavá, Markéta ; Smolíková, Klára (vedoucí práce) ; Spilková, Vladimíra (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá realizací dopravní výchovy na 1. stupni ZŠ a jejími různými možnostmi, jak tento obsahový celek vyučovat. Teoretická část pojednává stručně o dopravní výchově jako součásti vzdělávání na prvním stupni základní školy. Je zde vymezen pojem, význam a cíle této vzdělávací oblasti společně s krátkým vhledem do dopravní výchovy v kontextu doby a ve srovnání se zahraničím. Naleznete zde přehled realizace a obsahu učiva v jednotlivých ročnících prvního stupně společně s různými pomůckami, které můžete při realizaci využít. V empirické části je vypracován stručný funkční model vyučovací hodiny věnované výhradně dopravní výchově pro každý ročník v souladu s RVP, který je odzkoušen. Důležitým aspektem vyučovacího modelu je materiální a časová nenáročnost. Vyučovací model je komentován několika pedagogy z různě velkých měst, typů škol a s různou délkou praxe a doplněn o možné provázání s dalšími předměty a průřezovými tématy. Klíčová slova: dopravní výchova, dopravní bezpečnost, dopravní rizika, pomůcka, rámcový vzdělávací program, model, 1. stupeň ZŠ
Možnosti využití dopravní výchovy v mateřské škole
Husáková, Kateřina ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Límová, Lucie (oponent)
Práce sleduje možnosti využití dopravní výchovy v mateřské škole. Zjišťuje, zda je v předškolním vzdělávání věnovaná dostatečná pozornost dopravní výchově. Teoretická část je věnovaná základním pojmům: výchova, předškolní výchova, dopravní výchova, vše s ohledem na problematiku dětí v předškolním věku. Popisuje organizace podílející se na dopravní výchově pro děti předškolního věku. Dále rozebírá dostupné metodické zdroje vztahující se k této problematice vzhledem k RVP PV. V další části je analyzován program dopravní výchovy, který je sestavený v bakalářské práci. (Husáková 2012) Pomocí analýzy školních vzdělávacích programů jednotlivých mateřských škol města Děčín jsem zjistila, že dopravní výchově není věnována dostatečná pozornost. Tři mateřské školy nemají dopravní výchovu ve svém školním vzdělávacím programu začleněnou vůbec, jedenáct z nich pouze v rámci školních vzdělávacích programů, jen sedm mateřských škol jí věnuje pozornost v samostatné příloze. V průzkumu metod a programů, který jsem uskutečňovala pomocí rozhovorů a dotazníků, jsem zjistila, že nejvíce využívanými metodami při výuce dopravní výchovy v jednotlivých mateřských školách jsou názorně-demonstrační (pozorování při pobytu venku, popis obrázku …) a dovednostně-praktický (manipulace, jízda na odrážedlech). Průzkum byl směřován...
Průzkum stavu dopravní výchovy na prvním stupni ZŠ
MATUCHOVÁ, Eva
Záměrem této diplomové práce je popsat problém účasti dětí v dopravě, prozkoumat stav dopravní výchovy na základních školách a na vzorku dětí ukázat jejich znalosti. Úvodní část ukazuje, že statistiky nehodovosti se každoročně zlepšují, je ale stále prostor pro jejich zlepšení. Ukazuje se to také na mých průzkumech na základních školách, kdy některé školy se na prvním stupni ZŠ nevěnují dopravní výchově vůbec nebo jen velmi omezeně. V práci dále popisuji stav dopravní výchovy na 1. stupni ZŠ z pohledu RVP. Dopravní výchova v něm dnes nemá velké zastoupení a je na učitelích, jestli a jak si vyloží požadavky na jednotlivé předměty i z pohledu dopravní výchovy. Proto se některé školy dopravní výchově mohou věnovat jen okrajově. Naštěstí v budoucnu dojde ke změně v RVP a dopravní výchova zde bude mít významnější roli. Na základě současného RVP jsem navrhla několik možností, jak zapojit dopravní výchovu do stávajících předmětů. Součástí práce je také průzkum mezi studenty učitelství pro 1. stupeň ZŠ vybraných vysokých škol, jaký je jejich pohled na dopravní výchovu a připravenost na její výuku.
Srovnání městské a venkovské MŠ z hlediska dopravní výchovy a prevence úrazů
ZÁBOJOVÁ, Ludmila
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku dopravní výchovy a prevence úrazů dětí v předškolním věku. Jejím cílem je srovnání podmínek venkovské a městské mateřské školy z tohoto hlediska. Teoretická část je rozdělena na dva bloky. V prvním jsou popsány cíle, metody a prostředky dopravní výchovy, představuje dopravní výchovu jako součást environmentální oblasti RVP a zabývá se vzděláváním pedagogů 1. stupně základní školy v této oblasti. Druhý blok se věnuje úrazům dětí a jejich prevenci, zejména projektům, programům a aktivitám resortů v oblasti prevence dětských úrazů. Praktická část srovnává podmínky ve dvou vzorových mateřských školách. Jsou použity metody pozorování, rozhovorů a analýzy pracovních listů dětí. Součástí práce je také vlastní návrh práce s dětmi, hry, básničky a pracovní listy s dopravní tématikou.
Dopravní výchova a gramotnost v cestovním ruchu
TUNKL, Jan
Cílem diplomové práce bylo provedení situační analýzy dopravní výchovy v ČR souběžně s se zjištěním úrovně dopravní gramotnosti na vymezeném segmentu, jako východiska pro návrh možného zlepšení systému dopravní výchovy. Po provedení potřebných analýz a šetření bylo navrhnuto doporučení na změny v tomto systému, vedoucí ke zlepšení dopravní a zprostředkovaně i cestovatelské gramotnosti, napomáhající účastníkovi cestovního ruchu orientovat se v dopravním prostoru.
Prevence úrazů ve vybraných zemích EU
ŠESTÁKOVÁ, Jana
Abstrakt Prevence úrazů ve vybraných zemích Evropské unie. Téma mé diplomové práce je zaměřeno na prevenci úrazů ve vybraných zemích EU. Úrazy jsou závažným problémem nejen z hlediska zdravotnického, ale i socioekonomického.Dopravní nehody tvoří ve státech OECD v průměru 41 % usmrcení důsledku úrazu í dětí do 14 let. Cílem mé práce je popis přístupu vybraných zemí EU k prevenci úrazů a zmapování preventivních opatření v oblasti prevence úrazů ve vybraných zemích, kterými jsou Česká republika,Rakousko, Slovensko, Švédsko, Itálie, Německo a Francie. Prevence je cílená činnost, vycházející z poznání, že zabránit úrazu je jednodušší, než odstranit, následky. Metodika zjišťování cílů práce byla realizována kvalitativním výzkumem. Zaměřila jsem se na vládní dokumenty, legislativní nařízení a na další dokumenty týkající se prevence úrazů. K získávání materiálů, které byly podrobeny sekundární analýze, bylo použito několika hlavních zdrojů vlád, státních i nestátních institucí ve vybraných zemích EU. Z důvodu nedostupnosti některých materiálů nebo nevyhovujících či nenalezených zdrojů jsem použila doplňkovou metodu dotazování. Oslovila jsem respondenty, kteří ve vybraných zemích EU žijí, pracují. Problematika prevence dětských úrazů je v zemích EU na předních místech v politických programech, probíhá na všech úrovních státních, regionálních, místních. Přijímány jsou národní akční plány prevence úrazů, schvalovány legislativní opatření např. rychlost v obcích, používání cyklistických přileb dětmi, používání zádržných systémů.Z výsledků výzkumu vyplývá že, ve všech vybraných zemích EU probíhá dopravní výchova na školách nebo mimo. Měla by začínat již v předškolním věku. Významnou roli mají rodiče, a podílí se na ní státní i nestátní instituce. Nejkomplexnějším programem ve vybraných zemích EU jsou takzvané {\clqq}Bezpečné komunity``. Ve všech vybraných zemích EU jsou i další organizace, které se podílejí na preventivních programech, akcích, školeních, kampaních. Pro spolupráci je možno získat ještě další místní orgány, správy, organizace, zájmové skupiny i soukromé osoby a všechny tyto činnosti koordinovat a vzájemně propojovat. Stále se problematikou prevence úrazů zabývat. Koordinovaná a důsledná prevence dětských úrazů má pozitivní vliv na snížení dětské úrazovosti a úmrtnosti. Výsledky práce přispějí k lepší informovanosti, edukaci a porovnání. Budou využity také pro studijní účely ZSF JU.
Dopravní gramotnost u vysokoškolských studentů jako nedílný předpoklad rozvoje cestovního ruchu.
HÁTLEOVÁ, Karolína
Práce podrobně zkoumá úroveň dopravní gramotnosti u vysokoškolských studentů Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Terénní dotazníkové šetření bylo realizováno ve třech ročnících, aby zde mohla být provedena následná komparace. Dpotazníky byly distribuovány ve druhém, třetím a čtvrtém ročníku oboru Obchodní podnikání.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.