Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Časoprostorová mobilita studentů v Praze
Šťástka, Jakub ; Ouředníček, Martin (vedoucí práce) ; Novák, Jakub (oponent)
Šťástka, J. (2010): Časoprostorová mobilita studentů v Praze. Diplomová práce, Univerzita Karlova v Praze, Přírodovědecká fakulta, katedra sociální geografie a regionálního rozvoje, Praha. Diplomová práce se zabývá hodnocením časoprostorové mobility studentů vybraných pražských středních škol. V úvodu pokládá výzkumné otázky hledající rozdíly v denních i nedenních pohybech studentů a způsobu trávení času v prostředí města. Dále se zaměřuje na diskuzi problematiky časoprostorové mobility v rámci české a zahraniční literatury včetně přístupů ke studiu každodenního života. Cílem této diplomové práce je na základě dat získaných z dotazníkového šetření, které proběhlo na vybraných pražských školách, analyzovat každodenní pohyby studentů a doložit vzájemné vztahy těchto pohybů v závislosti na poloze školy a bydliště. klíčová slova: časoprostorová mobilita, každodenní rytmus, životní styl, dojížďka, suburbanizace, volný čas, studenti, Praha.
Rozmístění mateřských škol a vymezení jejich spádových oblastí v Jihočeském kraji
ŠRUC, Lukáš
Bakalářská práce se věnuje rozmístění mateřských škol a vymezení jejich spádových oblastí v Jihočeském kraji. Hlavním cílem je podrobnější analýza mateřského školství a vymezení spádových oblastí ve vztahu k dopravní dostupnosti. V teoretické části se zabývá problematikou spojenou s regiony, dopravou, prostorovou mobilitou a charakteristikou předškolního vzdělávání z hlediska služeb. V metodologické části je popisována datová základna s problematikou jejího získávání, dále zhodnocení dotazníkového šetření, návrh možné metody určování spádovosti za pomoci hromadné dopravy a dostupnost předškolních zařízení individuální dopravou. V analytické části jsou zhodnoceny závěry týkající se kapacity a rozmístění mateřského školství, vytvoření spádových obvodů pro jednotlivé obce s mateřskou školou v okresech kraje a vymezení spádových oblastí s dostatečnou či nedostatečnou kapacitou. Vše je porovnáváno s počtem dětí ve věku od 3 do 6 let pro současnou situaci a pro budoucí vývoj je srovnání prováděno s věkovou kategorií 0 - 3 let. Důležitou složkou práce jsou mapové výstupy, jež prezentují vybrané charakteristiky mateřského školství v prostoru.
Vymezení venkovského prostoru: přístupy, metody a jejich aplikace na území Jihočeského kraje
NOVÁKOVÁ, Eva
Předkládaná bakalářská práce se zabývá definováním městských a venkovských oblastí. Hlavním cílem této práce je aplikace tří rozdílných metod vymezení venkovských sídel na území Jihočeského kraje, a to z hlediska populační velikosti obcí, hustoty zalidnění a dojížďkového principu, dále pak syntéza zvolených přístupů. Praktické části předcházejí tři kapitoly teoretického zaměření, popisující teoretická východiska problematiky vymezování venkovských oblastí a přibližující charakter Jihočeského kraje. Poslední dvě kapitoly práce jsou zaměřeny na metodologii, zpracování dat a analýzu výsledků.
Dojížďka za prací v okrese Strakonice: geografické aspekty a aktuální trendy
VLKOVÁ, Kristýna
Předkládaná bakalářská práce se zabývá analýzou dojížďky za prací v okrese Strakonice. Na základě údajů o dojížďce ze SLDB 2001 a 2011 jsou sledovány změny její prostorové organizace a změny regionalizačních procesů dojížďkou podmíněných. V analytické části práce jsou pro sociogeografickou regionalizaci okresu Strakonice použity metody geografů L. Sýkory, M. Hampla a M. Haláse, které jsou následně vhodně hodnoceny a vzájemně srovnávány. Díky využití tří různých metod sociogeografické regionalizace s použitím odlišných regionalizačních kritérií je možné širší nahlédnutí do geografických aspektů dojížďky za prací a jejích podmíněností. Hlavní analytickou část doplňují první kapitoly obsahující teoretické podchycení dojížďky za prací, teorii regionu a regionalizace či přehled odborné literatury k danému tématu. Následující kapitoly jsou pak zaměřeny na metodiku práce, zdroje a zpracování dat.
Analýza dojížďky z Černošic do Prahy se zaměřením na kvalitu života
Bareš, Vojtěch ; Šimková, Martina (vedoucí práce) ; Krbcová, Daniela (oponent)
Předložená bakalářská práce se zabývá problematikou dojížďky do zaměstnání a do škol z města Černošice do Prahy ve spojení s kvalitou života. Je zaměřena na analýzu klíčových faktorů, které determinují tento jev. Zvolený problém je řešen pomocí dotazníkového šetření, které umožnilo zjistit názory a postoje občanů žijících ve sledovaném území. Provedeným výzkumem se podařilo stanovit oblasti spokojenosti či naopak nespokojenosti respondentů v různých otázkách spojených s dojížděním. Přínosem této práce je identifikace případných nežádoucích faktorů, plynoucích z výsledků šetření.
Analýza dat o dopravní spádovosti měst a okresů v ČR
Běhounek, Josef ; Toth, Petr (vedoucí práce) ; Vochozková, Jacqueline (oponent)
Práce se zaměřuje na regionalizaci, kterou představuje spádovost středisek. Teoretická část se zabývá různými pohledy na tvorbu regionů a jejich vymezování (modelování). V praktické části je představena možnost využití jednoho z teoretických modelů v praxi a jeho zhodnocení. Konkrétně se jedná o Reillyho model, který je modelován s využitím dat o dojížďce, která nejlépe reprezentují ukazatel spádovosti. Proměnnou jsou data o dojížďce mezi středisky, v nichž jedno představuje nodální centrum a druhé periferní středisko ve stejném okresu, které je závislé na nodálním centru. Z práce vyplývá, že výsledky modelu sice odpovídají skutečnému vztahu mezi spádovostí vycházející z dojížďky do zaměstnání a do škol, v absolutních číslech jsou však neuspokojující a síla nodálního centra je ve skutečnosti vyšší. Závěrem nicméně není vyvrácení možnosti aplikace Reillyho modelu v rámci regionalizacích metod, ale potřebnost kalibrace modelu pomocí dalších proměnných.
Dopravní chování obyvatel České republiky po roce 1989: geografické aspekty
PRENER, Jan
Hlavním tématem předkládané bakalářské práce je zevrubná analýza dopravního chování obyvatel Česka po roce 1989. Bližší zaměření elaborátu se věnuje problematice geografických aspektů a změn v prostorovém rozmístění využití jednotlivých dopravních prostředků po roce 1989, a zejména v analyzované dekádě 20012011. Primárním úkolem analýzy dopravního chování obyvatel Česka je statistické šetření ze Sčítání lidu, domů a bytů v letech 2001 a 2011, na jichž základě je pomocí mapových výstupů zásadní vymezení prostorových disparit, jejich základní podmíněnosti a možný vývoj v následující dekádě. Bakalářskou práci lze považovat za dílčí výzkum dopravního systému České republiky a jeho prostorové organizace. Téma dopravního chování obyvatel je velice rozsáhlou problematikou, tudíž i přes obsáhlost této práce není možné vymezit všechny hlavní faktory, které měly vliv na dynamický vývoj dopravního odvětví v Česku. Obdobným způsobem je hodnocena i teoretická část této práce, která se snaží vnést jednoduchý a zároveň komplexní pohled na vybrané téma. Důraz kvalifikační práce je zejména kladen na kvantitativní šetření, jehož úkolem je naznačení a popis prostorových změn u vybraných dopravních prostředků, v již zmíněném intercensálním období. Nedílnou součástí této odborné práce je i jistá diskuze problematiky nad analyzovaným tématem v jednotlivých kapitolách. Tuto diskuzi lze nazvat jistou syntézou dosavadní vědecké literatury, která se dopravnímu chování věnovala a rozvíjela ho. Závěrem jsou nastíněny některé geografické aspekty podmiňující dopravní chování obyvatel u jednotlivých dopravních prostředků a možný vývoj zkoumané problematiky v dalším desetiletí.
Dojížďka za prací a do škol ve vybraných okresech Jihočeského kraje v roce 2011 (Český Krumlov, České Budějovice, Jindřichův Hradec)
TICHATZEK, Aleš
Předkládaná bakalářská práce se zabývá analýzou dojížďky za prací a do škol ve vybraných okresech Jihočeského kraje (Český Krumlov, České Budějovice, Jindřichův Hradec) na základě nejnovějšího censu z roku 2011. Úvodní kapitoly jsou zaměřeny na cíle práce, teoretická východiska práce a rozbor odborné literatury. Následující kapitoly představují metodiku práce, zpracování dat, hypotézy a sociogeografickou charakteristiku vybraných okresů. Stěžejní kapitoly práce se věnují interpretaci výsledků analýzy dojížďky za prací a do škol. Zhodnocena je jak celková dojížďka za prací a do škol, tak i zvlášť obě formy dojížďky. Na výsledky analýzy navazuje kapitola věnující se vlivu krajského města na sledované území. V závěrečné části jsou zhodnoceny výsledky práce a stanovené hypotézy.
Dojížďka za prací a do škol ve vybraných okresech Jihočeského kraje 2011 (Strakonice, Tábor, Písek)
JIROUTOVÁ, Nikol
Bakalářská práce je zaměřena na regionalizaci trojice jihočeských okresů - Strakonice, Tábor a Písek, a to za pomoci dat zachycujících denní dojížďku za prací a do škol k rozhodujícímu datu 26. 3. 2011. Po úvodní kapitole, která se zabývá teoretickými východisky práce, následuje kapitola detailně popisující metodiku zpracování a postupy, které byly v této práci použity. Určitý úsek práce je věnován i samotné charakteristice jednotlivých okresů a výčtu jejich nejdůležitějších administrativních jevů a skutečností. Nejpodstatnější obsah je objasněn v kapitole pod názvem "Analytická část práce", ve které jsou zachyceny a textově zhodnoceny výsledky dílčích částí regionalizace a řada mapových výstupů, které slouží k vizualizaci výsledků. Na závěr jsou vyhodnoceny celkové výsledky a hypotézy. Součástí je samozřejmě i výčet použité literatury a praktické seznamy zkratek a obrazových příloh.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.