Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 42 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Podpora čtenářství u chlapců
Nováková, Jolana ; Hausenblas, Ondřej (vedoucí práce) ; Hník, Ondřej (oponent)
v českém jazyce Diplomová práce se zabývá problematikou chlapeckého čtenářství. Specifikuje potřeby dětí v četbě, zejména pak potřeby chlapců. Charakterizuje dispozice čtenáře a vlivy, které na ně působí. Krátce shrnuje současnou situaci čtení dětí u nás i v zahraničí. Zmiňuje důvody, proč se zaměřit právě na čtenářství chlapců. Jmenuje aspekty, které jsou pro chlapce v četbě důležité a blíže je specifikuje. Podává doporučení, jak nejlépe v hodinách s chlapci a s textem pracovat. Na základě výzkumu v MK v PRAZE a rozhovorů s chlapci uvádí tituly knih ze současného knižního trhu, které splňují kritéria chlapců pro výběr četby. Tyto tituly pak blíže specifikuje z hlediska poutavosti pro chlapce a didaktického potenciálu. Předkládá ukázku hodiny literární výchovy, která je následně ověřena v praxi. Porovnává zájmy dívek a chlapců v četbě, jejich postřehy a reakce při práci v hodině. Shrnuje poznatky získané z rozhovorů s dětmi a pozorování dětí při práci.
Ergoterapeutická intervence u dětí s Rettovým syndromem
Husovská, Veronika ; Hůlková, Pavla (vedoucí práce) ; Gerlichová, Markéta (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno autorky: Veronika Husovská Vedoucí práce: Bc. Pavla Hůlková Název bakalářské práce: Ergoterapeutická intervence u dětí s Rettovým syndromem Abstrakt bakalářské práce Tato práce se zabývá ergoterapeutickou intervencí u dětí s Rettovým syndromem. Hlavním cílem práce je popsat Rettův syndrom a souhrn ergoterapeutické intervence u dívek s tímto onemocněním. Práce má dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část popisuje charakteristiku Rettova syndromu, jeho diagnostiku, příznaky a 5 stádií syndromu. V teoretické části jsou popsány metody, kterými je možné pracovat s dívkami s Rettovým syndromem v rámci ergoterapie. Praktická část obsahuje dvě kazuistiky dívek s touto diagnózou. U těchto dívek byly využity některé prvky metod z části teoretické a jejich interpretace. Z praktických poznatků vyplývá, že je důležitý individuální přístup k pacientovi a individuálně stanovený plán terapie. Klíčová slova: Ergoterapie, Rettův syndrom, apraxie, kompenzační pomůcky, dívky, psychomotorický vývoj
Sociální sebepojetí u dívek s Aspergerovým syndromem
Slavíčková, Kateřina ; Vozková, Anna (vedoucí práce) ; Tetourová, Tereza (oponent)
Bakalářská práce kvalitativně zpracovává rozhovory dívek a jejich pečujících osob na téma přátelských vztahů a sociálního sebepojetí. Cílem práce je kromě pojetí přátelství objasnit obraz sociálního sebepojetí dívek, tedy jak vnímají svou vlastní účinnost v oblasti navazování přátelských vztahů, která je následně dána do souvislosti s tím, jak si myslí jejich pečující osoby, že by dívky dané sociální situace zvládly. V teoretické části práce nejdříve vymezuje problematiku Aspergerova syndromu, poté sociálního sebepojetí, kde se konkrétně zaměřuje na stěžejní koncept celé práce, koncept self- efficy od Alberta Bandury, úžeji pak pojetí sociálního self-efficacy od Jennifer Connoly a v neposlední řadě se věnuje oblasti přátelství. Empirická část nejdříve vymezuje obecný výzkumný problém a zahrnuje výzkumnou otázku. Věnuje se metodě, sběru dat a způsobu jejich zpracování. Konkrétně pak vymezuje metodu zakotvené teorie (grounded theory). Také prezentuje výsledky z části sociálního self-efficacy a obsahuje interpretaci výsledků. V diskuzi poté dále rozebírá propojení těchto výsledků s literaturou a zahrnuje možné limity práce. Klíčová slova: Sociální self-concept, Aspergerův syndrom, adolescence, dívky, přátelství, vědomí vlastní účinnosti
Zdatnost a pohybová aktivnost dívek na základní škole
Junková, Marie ; Vindušková, Jitka (vedoucí práce) ; Čechovská, Irena (oponent)
Název: Zdatnost a pohybová aktivnost dívek na základní škole Cíle: Cílem diplomové práce bylo zjištění a porovnaní zdatnosti, atletické výkonnosti a pohybové aktivnosti žákyň základní školy. Pro měření zdatnosti, atletické výkonnosti a pohybové aktivnosti žákyň jsme využili testovou baterii UNIFITTEST (6-60), sprint na 60 m a skok daleký z rozběhu a dotazníkové šetření. Porovnávali jsme skupiny dívek, které byly sledovány od 6. do 9. ročníku. Jednalo se o skupinu žákyň s výtvarným zaměřením a o skupinu žákyň z běžné třídy. Metody: Práce má charakter akčního výzkumu. V práci jsou uplatněny metody testování, dotazování a srovnávání. Výzkum byl proveden na ZŠ Na Líše v průběhu čtyř let. Výsledky: Dívky ve výtvarné třídě mají menší motivaci k pohybu ve škole i mimo ni. Celkově měly horší výkony v testech i atletických disciplínách ve srovnání s běžnou třídou. V tělesné výchově preferují kolektivní hry nad individuálními sporty. Klíčová slova: dívky, tělesná výchova, Unifittest, vzdělávání, starší školní věk
Aspect of Social Integration of Unaccompanied Immigrant Female Minors in Italy: the Case of Nigerian Females
Dvořáčková, Lenka ; Wladyniak, Ludmila Maria (vedoucí práce) ; De Oliveira Filho, José Hildo (oponent)
Tématem bakalářské práce je (re)socializace a integrace nezletilých migrantek v Itálii. Cílem je zjistit, jak probíhají tyto procesy v zařízení pro nezletilé cizince. Práce je zaměřená na díky z Nigérie, protože právě tato národnost je nejvíce zastoupena v centrech pro dívky. Práce také stručně zmiňuje imigrační situaci v Itálii. Teoretická východiska, ze kterých text vychází je teorie sociální integrace, která byla rozvinuta Bosswickem a Hackmannem. Jejich teorie dělí sociální integraci na 4 kategorie: strukturální, kulturní, interaktivní a identifikační. Sběr dat proběhl v jednom zařízení pro nezletilé cizince, kde bylo provedeno pozorování. Analýza terénního deníku se okazuje na výše zmíněné kategorie sociální integrace.
Hodnocení zdatnosti žáků vybraných ZŠ pomocí UNIFITTESTU
Vélová, Adéla ; Kaplan, Aleš (vedoucí práce) ; Vindušková, Jitka (oponent)
Název bakalářské práce: Hodnocení zdatnosti žáků vybraných ZŠ pomocí UNIFITTESTU Zpracovala: Bc. Adéla Vélová Vedoucí bakalářské práce: PhDr. Aleš Kaplan, Ph.D. Cíle práce: Cílem diplomové práce bylo zjistit aktuální úroveň zdatnosti u žáků 5. tříd na vybraných základních školách v okrese Jablonec nad Nisou, které nemají zaměření na sport. Jednalo se o žáky, kteří spadají do věkové kategorie 10 a 11 let. Zjištěné výsledky jsem zpracovala. Následně jsem provedla komparaci mezi jednotlivými základními školami, abych zjistila, u které z nich byla zaznamenána nejvyšší úroveň zdatnosti. Metodika práce: Hlavní metodou výzkumného šetření bylo praktické testování žáků za pomoci testové baterie UNIFITTEST (6-60), z níž jsem využila čtyři motorické testy (skok daleký z místa, leh-sed opakovaně po dobu 60 vteřin, člunkový běh 4x10 m a běh po dobu 12 minut neboli Cooperův test). Všechna naměřená data jsem porovnávala s příslušnými normami UNIFITTESTU pro danou věkovou kategorii (10-11 let). Součástí mé diplomové práce bylo krátké anonymní dotazování určené pro učitele tělesné výchovy, které se týkalo zjištění názorů na výuku tělesné výchovy u žáků 5. třídy. Výsledky práce: Výsledky u chlapců i dívek byly velice vyrovnané. Obě pohlaví napříč testy dosahovaly kvalitních výsledků a převažovaly výkony s průměrným...
Reintegrace dětských vojáků v procesu post-konfliktní rekonstrukce
Haufová, Pavlína
Diplomová práce se zabývá fenoménem výskytu dětských vojáků a jejich opětovným začleněním do poválečné společnosti. Předmětem teoretické části práce je obecné charakterizování problematiky nezletilých kombatantů ve vztahu k vybraným pramenům mezinárodního práva, ekonomickým a sociálním faktorům rekrutace dívek a rovněž chlapců, spolu s důsledky a teoretickými přístupy k programům odzbrojení, demobilizace a reintegrace. Analytická část práce se zaměřuje na bývalé dětské vojáky v procesu post-konfliktní rekonstrukce ve vybraných zemích západní Afriky, tedy Sierra Leone a Libérii, se zaměřením na jejich reintegraci do společnosti po deeskalaci občanských válek v roce 2002 a 2003. V závěrečné části práce jsou navržena opatření k řešení problému nezletilých jedinců v ozbrojených skupinách a silách, spolu s návrhy na doplnění procesu opětovného návratu dětských kombatantů do občasné společnosti.
Informovanost dívek ve věku 16-18 let o rizicích užívání alkohol, tabáku, marihuany a kofeinu v těhotenství
Chotěborová, Tereza ; Váchová, Alena (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
Tato diplomová práce řeší informovanost vybrané skupiny dívek ve věku 16-18 let o rizicích užívání alkoholu, tabáku, marihuany a kofeinu v těhotenství. Cílem je zjistit jejich znalosti z tohoto tématu a na základě získaných dat vytvořit vhodný pedagogický výstup. Ten by měl jejich znalosti doplnit a prohloubit. Informovanost dívek o rizicích užívání vybraných látek v těhotenství je zjištěna pomocí dotazníkového šetření znalostního charakteru u 85 respondentek. Výsledky ukazují, že jejich znalosti jsou 59 %, a proto je pro ně vhodné si je pomocí pedagogického výstupu doplnit. KLÍČOVÁ SLOVA Informovanost, dívky, návykové látky, těhotenství
"Nás holek je tu málo, a to je škoda". Nízký počet studentek na technicky zaměřených středních školách
Nguyenová, Monika ; Kobová, Ĺubica (vedoucí práce) ; Hasmanová Marhánková, Jaroslava (oponent)
Tato diplomová práce si všímá velmi nízkých počtů dívek, studujících na středních průmyslových školách technického zaměření. Zkoumá faktory, které vedou k tomu, proč dívky nejsou motivovány ke studiu na středních školách tohoto druhu, stejně jako faktory, které způsobují, proč na tento druh škol dívky vstupují, jako jsou jejich zájem o studium techniky, jejich nadání pro studium techniky, motivace v podobě budoucího profesního uplatnění anebo existence vzorů v podobě osob, které napodobují. V teoretické části, zkoumající příčiny absence studentek, práce podrobuje kritice tvrzení o tom, že chlapci jsou nadanější pro studium technických oborů, zatímco dívky vynikají spíše v humanitních oborech. Ukazuje na způsoby udržování genderově stereotypního uvažování, například na silně zakořeněný názor, že by malé dívky měly být odmalička vedeny spíš k péči o děti a další osoby, k domácí práci a k profesím, které jsou prodloužením těchto jejich domácích rolí do veřejné sféry. Poté, co tato práce identifikuje rizika a dopady absence dívek v technických oborech, jsou zde zmíněny postupy, které by měly být zavedeny do výchovy a vzdělávání dětí na základních školách proto, aby se děti nemusely rozhodovat o svém budoucím oborovém zaměření na základě všeobecně zažitých genderových stereotypů. Na základě...
Srovnání zdatnosti žáků 8. třídy ZŠ v rámci sportovní a nesportovní třídy
Vélová, Adéla ; Kaplan, Aleš (vedoucí práce) ; Feher, Jan (oponent)
Název bakalářské práce: Srovnání zdatnosti žáků 8. třídy ZŠ v rámci sportovní a nesportovní třídy Zpracovala: Adéla Vélová Vedoucí bakalářské práce: PhDr. Aleš Kaplan, Ph.D. Cíle práce: Cílem mé práce bylo zjistit úrovně zdatnosti žáků, kteří navštěvují sportovní třídu se zaměřením na atletickou přípravu a na třídu, která absolvuje pouze standardní hodiny tělesné výchovy. Jednalo se o žáky osmých tříd studujících na základní škole, konkrétně tedy o věkovou kategorii 13 a 14 let. Zjištěné výsledky byly zároveň komparovány s výsledky naměřenými před 25 lety u sportovní třídy na jiné základní škole. Metodika práce: Jako hlavní metodu jsem použila praktické testování žáků pomocí testové baterie UNIFITTEST (6-60). Pro bakalářskou práci jsem si vybrala z UNIFITTESTu čtyři motorické testy - skok daleký z místa, leh-sed opakovaně po dobu 60 vteřin, vytrvalostní běh po dobu 12 minut a člunkový běh 4x10 metrů. Všechna naměřená data byla porovnána s normami UNIFITTESTu pro jednotlivé věkové kategorie. Součástí práce bylo krátké nestandardizované dotazníkové šetření, kde došlo ke zjištění názorů žáků na pohybové aktivity. Výsledky práce: Ve všech čtyřech motorických testech dosáhli jak žáci, tak i žákyně sportovní třídy lepších výsledků, než žáci a žákyně nesportovní třídy. Sportovní třída dosahovala ve...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 42 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.