|
Sebastiano Ricci a jeho dílo v českých sbírkách
Zářecká, Markéta ; Oulíková, Petra (vedoucí práce) ; Zlatohlávek, Martin (oponent)
Bibliografická citace Sebastiano Ricci a jeho dílo v českých sbírkách: bakalářská práce/Markéta Zářecká; vedoucí práce PhDr. Petra Oulíková, PhD. - Praha 2015 - str. 70 Anotace: Tato bakalářská práce se zabývá zastoupení Sebastiana Ricciho a jeho děl v českých sbírkách. Zpočátku se práce ve stručnosti zabývá barokním malířstvím v Benátkách za období Ricciho života, na které navazuje životní příběh Sebastiana a Marca Ricciových, s čímž je spojená jejich vzájemná výtvarná spolupráce jako strýce a synovce. Poslední, ale také důležitá část této bakalářské práce je věnována katalogu děl, které vlastní české, moravské galerie a zámky. Katalog také uvádí díla stejného námětu ze zahraničních sbírek, s tím souvisí i otázky týkající se Ricciho autorství či přesné datace prezentovaných děl v katalogu. Závěrem jsou v práci shrnuty dosavadní poznatky a bádání, které byly nedílnou součástí pro vytvoření této práce. Klíčová slova: Sebastiano Ricci, dílo, Benátky, Marco Ricci, sbírky
|
|
Antické lampy v několika menších českých a moravských sbírkách
Šuchmová, Jana ; Musil, Jiří (vedoucí práce) ; Ondřejová, Iva (oponent)
Titul a jméno autora: Bc. Jana Šuchmová Instituce: Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta Ústav pro klasickou archeologii Celetná 20, Praha 1 Obor: Navazující magisterské studium oboru klasická archeologie Název práce: Antické lampy v několika menších českých a moravských sbírkách Vedoucí práce: Doc. PhDr. Jiří Musil, PhD. Počet stran: 89 Počet příloh: 18 Rok obhajoby: 2011 Klíčová slova: lampy, z formy, na kruhu, hliněné, bronzové, Řecko, Egypt, Byzanc, Římská říše, muzea, sbírky Práce si klade za cíl popsat lampy v celém průběhu jejich vývoje hlavně v antickém období. Krom samotných lamp se zabývá i historií výzkumu lamp, předměty s lampami souvisejícími a způsobem jejich použití. Součástí práce je i katalog lamp ze čtyř českých a moravských muzejních sbírek.
|
|
3D browser fotografií
Horváth, Zsolt ; Polok, Lukáš (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Dnešní prohlížeče fotek již nejsou jen obyčejnými prohlížeči. Pravidelně se objevují inovace jako například sdílení fotek na internetu, sociálních sítích nebo jejich zobrazení v 3D. Naším cílem bylo vyzkoušet nové, ještě neexistující, 3D zobrazení. Porovnat ho s již existujícími a testovat jeho výhody i nevýhody. Byla vytvořena aplikace s podporou čtyř zobrazení, dvou již existujících a dvou zcela nových, s použitím OpenSceneGraph v jazyce C++. Nová řešení jsou založena na principu attraktory, tedy magnetů, které k sobě přitahují fotky podle zadaných parametrů. Aplikaci vyzkoušelo osm lidí. Každý dostal své úkoly, které musel splnit, a dotazník, který vyplnil. Z těchto úloh byly vyvozeny informace o použitelnosti, intuitivnosti a efektivitě. Výsledky ukazovaly, že existující řešení byla efektivnější, tato efektivita ale klesala s rostoucím počtem fotek. Při malém množství byla existující řešení dvakrát efektivnější.
|
|
Madagaskarské stonkové sukulenty, chráněné CITES, ve sbírkách ČR
KOUPAL, Vít
Bakalářská práce byla zaměřena na zhodnocení zastoupení madagaskarských stonkových sukulentů, jako jedné z hlavních skupin sbírkových rostlin, chráněných CITES, ve vybraných sbírkách ČR. Sledovanými sbírkami byly Botanická zahrada Přírodovědecké fakulty Masarykovy univerzity v Brně, Botanická zahrada Libverda Děčín, Botanická zahrada Liberec, Zoologická a botanická zahrada města Plzně, Botanická zahrada hlavního města Prahy, Botanická zahrada města Teplice a vybraná soukromá sbírka. Údaje o zastoupení sledovaných rostlinných druhů byly získány na základě osobní návštěvy a z poskytnutých seznamů. Doplněna byla z evidenčního programu Florius. Zhodnocení druhové rozmanitosti na základě zastoupení čeledí ukázalo dominantní zastoupení čeledi Euphorbiaceae, výrazněji byly také zastoupeny čeledi Apocynaceae a Didiereaceae. Druhy madagaskarských stonkových sukulentů zapsaných v Přílohách I a II na aktuálním seznamu CITES, byly ve většině sbírek zastoupeny přibližně stejným podílem. Výjimku tvořily dvě sbírky, (sbírka Botanické zahrady Liberec a sbírka soukromá) kde byl větší podíl zastoupení druhů z Přílohy I. Z hlediska druhového složení, se sbírky Zoologické a botanické zahrady města Plzně, Botanické zahrady hlavního města Prahy a soukromá sbírka výrazně lišily od sbírek zbývajících.
|
| |
| |
| |
| |
|
Prezentace současného umění v kontextu muzea umění
Prokůpek, Marek ; Tyslová, Irena (vedoucí práce) ; Janištinová, Anna (oponent)
Cílem této diplomové práce je prozkoumání možností prezentace výtvarného umění s důrazem na současné výtvarné umění v kontextu muzeí umění. Před samotným rozborem tématu muzeí umění a prezentace umění jsou v práci vymezeny základní pojmy vztahující se k tématu. Čtenář se může v počátku práce seznámit s historickým vývojem muzeí umění od počátků až k dnešní podobě této instituce. Následně jsou v práci uvedeny aspekty vztahující se k prezentaci výtvarného umění, jako jsou prostory muzea umění a vývoj jejich designu. Jedna kapitola práce je věnována i osobnosti kurátora, který hraje v prezentaci umění významnou roli. Základ muzea umění tvoří umělecké sbírky, které jsou transformovány do dlouhodobých expozic, na druhou stranu by se muzeum mělo zabývat i produkcí dočasných výstav, které v posledních desetiletích hrají v prezentaci výtvarného umění významnou roli. Při samotné prezentaci jsou důležité i způsoby instalace výtvarných děl. Všechny tyto aspekty jsou v práci teoreticky popsány a podpořeny příklady z muzejní praxe. V poslední části, věnující se Veletržnímu paláci, jsou teoretická východiska aplikována na konkrétním příkladě největší sbírkotvorné instituce v našem prostředí.
|
| |