Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  předchozí11 - 15  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Právní úprava pastorační péče v oblasti civilního letectví
Disman, Jakub Jan ; Szabo, Miloš (vedoucí práce) ; Hrdina, Antonín (oponent)
Práce se zabývá úpravou pastorační péče v oblasti civilního letectví právem římskokatolické církve latinského obřadu. V obecné části jsou nejprve popsány teologické důvody zvláštní pastorační péče, jakož i vznik a vývoj jejího institucionálního zajištění. Těžiště obecné části práce spočívá ve výkladu relevantních právních norem všeobecného kanonického práva římskokatolické církve latinského obřadu. Pozornost je věnována zejména možnostem organizačního uspořádání, problematice letištních kaplí, jejich kanonického statutu a užívání, osobám vykonávajícím pastorační péči, specifickým otázkám tzv. communicatio in sacris a možnostem úpravy partikulárním právem. Ve zvláštní části práce je popsáno, jak je pastorační péče v oblasti civilního letectví organizována ve vybraných státech Evropské unie a jak je případně modifikována partikulárním právem Klíčová slova Kanonické právo, partikulární právo, pastorační péče, civilní letectví, letiště, kaplan, letištní kaplanství.
Civilní letectví v EU a ČR z pohledu unijního práva
Čech, Martin ; Tomášek, Michal (vedoucí práce) ; Ondřej, Jan (oponent)
142 Abstrakt Tato diplomová práce je věnována civilnímu letectví v Evropě a specificky právní úpravě poskytování letových navigačních služeb a uspořádání letového provozu. Cílem práce je analyzovat vývoj legislativní reformy letových navigačních služeb a systému uspořádání letového provozu v Evropě se zaměřením na vliv unijního práva prostřednictvím iniciativy Jednotného evropského nebe, rozebrat hlavní prvky modernizačního úsilí a poukázat na proměny postavení a vztahů zúčastněných stran v důsledku nového právního a institucionálního rámce. První kapitola představuje princip státní suverenity nad vzdušným prostorem, jenž tvoří základ leteckého práva. Druhá kapitola se věnuje letovým navigačním službám a právní úpravě jejich poskytování podle Úmluvy o mezinárodním civilním letectví. Následující kapitola uvádí přehled hlavních organizací zúčastněných na civilním letectví se zaměřením na ICAO, EUROCONTROL a Evropskou unii, její postavení, systematiku práva Evropské unie a na Evropskou agenturu pro bezpečnost letectví. Čtvrtá kapitola se zaměřuje na společnou dopravní politiku EU v oblasti letecké dopravy, postupnou liberalizaci letecké dopravy, včetně jejích důsledků, a aktuální směry politiky EU v oblasti letectví. Pátá kapitola tvoří stěžejní část práce, rozebírá do detailu jednotlivé balíčky opatření...
Možnosti rozšíření schopností ECCAIRS na národní úrovni
Durchan, Vladimír ; Hodaň, Viktor (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na vytvoření návrhu modifikace podávání povinných i dobrovolných hlášení o události na národní úrovni. V první části práce je popsán databázový systém ECCAIRS a také legislativa, která se týká podávání hlášení o událostech, konkrétně Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č.376/2014. Druhá část práce se zabývá popsáním navrhnutých řešení pro zlepšení podávání hlášení. Součástí druhé části je i vytvoření formuláře pro podávání hlášení.
Návrh bezpečnostní studie jako prostředku ke zvyšování bezpečnosti civilního letectví v ČR
Tejkl, Jakub ; Chlebek, Jiří (oponent) ; Hodaň, Viktor (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na vytvoření bezpečnostní studie, která je prostředkem ke zvyšování bezpečnosti civilního letectví. V teoretické části práce byly zmíněny důležité organizace, které se podílejí na tvorbě legislativy týkající se civilního letectví. Dále byly rozebrány organizace, které šetří letecké události a následně byly srovnány ÚZPLN a BEA. Druhá část této práce se skládá z analýzy událostí z roku 2014 pomocí databáze ECCAIRS, ze které byla získána vhodná témata pro návrh bezpečnostní studie. Nakonec byl vytvořen návrh osnovy bezpečnostní studie a zpracována konkrétní studie pro události spojené s letounem L13 SE/SW Vivat.
Auto Taxi System Design for Aircraft
Kardoš, Juraj ; Vlk, Jan (oponent) ; Chudý, Peter (vedoucí práce)
Recent studies focused on the global airline industry predict a continuous growth of passenger numbers, which will stimulate an increased demand for modern sophisticated aircraft capable of precise operations at reduced separation minima. Automation systems, such as AutoTaxi, will allow for decreased ground separation standards and a subsequent increase of throughput at airports in metropolitan areas. This thesis deals with an AutoTaxi control system for a single-aisle passenger aircraft, such as Boeing 737 series, under different operational conditions. The implemented model considers varying runway characteristics due to the atmospheric conditions and different aircraft configurations. Detailed force and momentum equilibria analysis are presented in a form of equations of motion, which is essential in order to achieve high-precision simulation. The validation of the model was based on the turn radii comparison for multiple steering angles. Simulation results were subjected to a comparison with the analytical solution of the Ackerman drive for a tricycle vehicle and with turn radii specified in Airplane Characteristics for Airport Planning issued by Boeing. Obtained results confirm high-precision real-time simulation.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   předchozí11 - 15  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.