Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 37 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Měření zpomalení nákladních automobilů do 12 tun při brzdění motorem
Kašparová, Hana ; Sedlák, Jaroslav (oponent) ; Bradáč, Albert (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá brzdnými účinky motoru nákladních vozidel. Teoretická část čtenáře seznamuje se základní konstrukcí nákladních vozidel, přibližuje stavbu nejčastěji používaného motoru a vymezuje definice faktorů majících podstatný vliv na brzdění motorem. V praktické části se čtenář seznámí s technikou používanou při realizovaném měření a popisem jednotlivých vozidel vybraných pro realizaci měření. Výsledkem praktické části jsou hodnoty získané měřením včetně jejich interpretace obsažené v závěru.
Zkoušky jízdní dynamiky motocyklů
Dolák, Jindřich ; Porteš, Petr (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
V rámci této práce jsem provedl návrh zkoušek jízdní dynamiky motocyklů včetně vlastních testů a vyhodnocení. Toto téma jsem si vybral protože motocykly jsou mým koníčkem a samotného mě zajímalo jak takové zkoušky dopadnou. Cílem práce je získání hodnot potřebných ke srovnání dynamických parametrů motocyklů pro jízdní stavy brzdění a akcelerace.
Konstrukční návrh pedometru pro zkoušky brzd
Pavlík, Vojtěch ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se soustředí na měřící zařízení ovládací síly brzdového systému, shrnuje homologační zkoušky (dle EHK) a kontrolní zkoušky (dle MDČR) brzdových systémů. Dále uvádí přehled komerčně dostupných zařízení na trhu, jejich principy, výhody a nevýhody. Na konec předkládá vlastní řešení pedometru a kalibračního vybavení podle autorova návrhu.
Analýza jízdy osobního vozidla s přívěsem
Šujan, Tomáš ; Kropáč, František (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je analýza negativních jevů souvisejících s provozem přívěsného vozíku za osobním vozidlem se zřetelem na konstrukční rychlost, provádění technických kontrol a rozbor související legislativy. Podklady pro práci byly získány vlastním měřením, spoluprací s předním českým výrobním závodem přívěsů Vezeko s.r.o., organizací zabývající se prováděním technických kontrol Dekra Automobil a.s., a z dostupné literatury včetně elektronických zdrojů. Výsledky práce vyúsťují v návrh konkrétních opatření minimalizující zjištěné negativní jevy.
Analýza jízdních dat vozidla
Starý, Přemysl ; Porteš, Petr (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá analýzou jízdních dat monopostů soutěže Formula Student. Pozornost je zaměřena na chování vozidla i jezdce. Je analyzován průběh brzdění, průjezd zatáčkou, vyváženost vozu. Zvláštní pozornost je věnována senzorům polohy tlumičů při jízdě a rozboru jejich nastavení. Jsou sestaveny histogramy rychlostí tlumičů a grafy jízdních frekvencí. Pro zkrácení času nutného na analýzu jsou navrženy algoritmy v programu MATLAB. Dále jsou vytvořeny skripty pro zobrazení důležitých kanálů. Analyzovaná data jsou použita pro vytvoření událostí, které urychlují orientaci v záznamu a sdělují nejdůležitější informace.
Vliv parametrů odpružení a tlumení na jízdní vlastnosti vozidla
Kopca, Filip ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Práca vysvetľuje funkciu a charakteristiky pruženia a tlmenia, ich spôsob a mieru akým ovplyvňujú chovanie vozidla počas vybraných jazdných manévrov. Cieľom zaistiť čo najväčšiu priľnavosť, predvídateľnosť chovania vozidla.
Brzdění asynchronního stroje
Mareček, Šimon ; Janda, Marcel (oponent) ; Mach, Martin (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na brzdění asynchronního motoru a rizika s ním spojené. V první části se čtenáři seznámí s technickými parametry motoru, který je použit pro simulace. Druhá část se zaměřuje na simulační program Ansys Maxwell a metodu konečných prvků. Ve třetí části je čtenářům představen obecný popis asynchronního stroje. Čtvrtou část tvoří brzdění protiproudem. Předposlední část je věnována dynamickému brzdění. Poslední část obsahuje krátké seznámení s generátorickým brzděním. Kapitoly zaměřené na brzdění jsou doplněny simulovanými průběhy.
Vliv zatížení nákladních vozidel na jejich dosažitelné zpomalení
Jirásková, Iveta ; Tylšar, Vladimír (oponent) ; Bradáč, Albert (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou brzdění nákladních vozidel při jejich různém zatížení. Teoretická část vymezuje konstrukci nákladních vozidel, brzdy nákladních vozidel, průběh brzdění a faktory, které brzdění ovlivňují, brzdné zpomalení a legislativní požadavky na brzdy nákladních vozidel. Praktická část popisuje průběh experimentálního měření, použité přístroje, místo měření, atmosférické podmínky a použitá nákladní vozidla. V závěru práce jsou na základě experimentálního měření vyhodnoceny získané hodnoty brzdného zpomalení nákladních vozidel.
Systém ABS jako prvek aktivní bezpečnosti vozidla
Tvarůžek, Jiří
Práce je zaměřena na problematiku systému ABS, který se používá u osobních vozidel. V první části práce jsou popsány prvky aktivní bezpečnosti, které se využívají pro eliminaci a zabránění vzniku dopravní nehody. Do této skupiny spadá i systém ABS, kterému se věnuje druhá část literární rešerše. Je zde popsána činnost systému, jednotlivé komponenty, ze kterých se systém skládá a jeho historický vývoj. Druhá část práce je zaměřena na experimentální měření, které hodnotí vliv činnosti systému ABS na brzdnou dráhu vozidla při různém stavu povrchu vozovky. V práci jsou rovněž zpracovány výsledky z laboratorního měření činnosti systému ABS. Výsledky ukazují, že díky aktivní činnosti systému ABS je možné dosáhnout kratší brzdné dráhy i při různém stavu povrchu vozovky.
Konstrukční návrh mechanismu parkovací brzdy
Hagara, Adam ; Řehák, Kamil (oponent) ; Prokop, Aleš (vedoucí práce)
Hlavným zameraním tejto diplomovej práce je návrh a riešenie problematiky konštrukčného návrhu mechanizmu parkovacej brzdy. Teoretická časť práce je zameraná na bližší popis a rozbor súčasných mechanizmov parkovacej brzdy, konkrétne západkovej parkovacej brzdy umiestnenej v automatickej prevodovke automobilu. Východiskom k praktickej návrhovej časti je vyhotovenie koncepčných návrhov spolu so zistením najvhodnejšej optimálnej koncepcie mechanizmu. Ďalším krokom je podrobné rozpracovanie zvoleného konceptu, ktorý sprevádza séria výpočtov jednotlivých komponentov za dodržania daných požiadaviek. Následne je samotná funkčnosť mechanizmu overená pomocou dynamickej analýzy, pričom sú overené a vyhodnotené jednotlivé verifikačné stavy. K záveru je vypracovaná taktiež MKP analýza príslušných komponentov mechanizmu parkovacej brzdy za účelom potvrdenia funkčnosti, pričom na základe výsledkov je následne prevedená aj optimalizácia geometrie daných komponentov. Súčasťou práce je taktiež výkresová dokumentácia umiestnená v prílohe práce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 37 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.