Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  předchozí11 - 16  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Arturo a Agostino: srovnání chlapeckých protagonistů děl Morantové a Moravii
Šupíková, Barbora ; Flemrová, Alice (vedoucí práce) ; Čaplyginová, Olga (oponent)
Práce má komparativní charakter a zaměřuje se na srovnání postav chlapeckých hrdinů románu L'isola di Arturo Elsy Morantové a novely Agostino Alberta Moravii s důrazem na iniciační tematickou linii obou děl. V jednotlivých kapitolách jsou srovnávány podobnosti a odlišnosti děl a jejich protagonistů. Současně jsou porovnávány přístupy autorů k podobnému tématu i stylistická volba jejich zpracování. Po úvodním představení autorů, jejich děl a zasazení do dobového literárního kontextu se práce věnuje komparaci děl a následně komparaci jejich protagonistů Artura a Agostina. V první části jsou díla zkoumána z pohledu narativní struktury, prostředí, ve kterém se odehrávají, časového ukotvení a role, kterou v nich hraje vypravěč. Jednotlivé kapitoly druhé části se věnují rodinným vztahům protagonistů, jejich dospívání a uvědomování si vlastní sexuality a jejich vnitřnímu světu. Obě díla jsou napsána formou románu a popisují složitou cestu dospívajících chlapců směrem k dospělosti. Příběhy Artura i Agostina jsou odlišné, přesto lze najít řadu styčných bodů zejména v jejich psychickém prožívání dospívání. Další styčné body lze najít v uchopení tématu oběma autory. V obou dílech se prolínají různé linie a různé postupy, přičemž společný je jim sjednocující tematický prvek.
Podpora čtenářství u chlapců
Nováková, Jolana ; Hausenblas, Ondřej (vedoucí práce) ; Hník, Ondřej (oponent)
v českém jazyce Diplomová práce se zabývá problematikou chlapeckého čtenářství. Specifikuje potřeby dětí v četbě, zejména pak potřeby chlapců. Charakterizuje dispozice čtenáře a vlivy, které na ně působí. Krátce shrnuje současnou situaci čtení dětí u nás i v zahraničí. Zmiňuje důvody, proč se zaměřit právě na čtenářství chlapců. Jmenuje aspekty, které jsou pro chlapce v četbě důležité a blíže je specifikuje. Podává doporučení, jak nejlépe v hodinách s chlapci a s textem pracovat. Na základě výzkumu v MK v PRAZE a rozhovorů s chlapci uvádí tituly knih ze současného knižního trhu, které splňují kritéria chlapců pro výběr četby. Tyto tituly pak blíže specifikuje z hlediska poutavosti pro chlapce a didaktického potenciálu. Předkládá ukázku hodiny literární výchovy, která je následně ověřena v praxi. Porovnává zájmy dívek a chlapců v četbě, jejich postřehy a reakce při práci v hodině. Shrnuje poznatky získané z rozhovorů s dětmi a pozorování dětí při práci.
Srovnání režimu dne dětí na táborech dvou typů
JÁCHYMOVÁ, Kateřina
Abstrakt Srovnání režimu dne dětí na táborech dvou typů Bakalářská práce pojednává o podmínkách pobytu dětí na stanových a stálých táborech a zajištění jejich stravování. V jednotlivých kapitolách se zabývá podmínkami pro pobyt dětí na táboře, jejich stravováním, spokojeností, povinnostmi pořádající osoby, osobou zdravotníka a jeho úkoly a v neposlední řadě režimem dne dětí a zaměřením tábora. Cílem práce bylo nalézt rozdíly ve vybavenosti, zajištění provozu a režimu dne na dvou typech táborů (stanových a stálých). Ze stanových ZA (zotavovací akce) se jednalo o ZA v Sepekově U rybníka Chobot, Orlík u Schwarzenberské hrobky a v Pohoří {\clqq}Na Pile``. Ze stálých ZA se jednalo o RZ (rekreační zařízení) Zátaví, RZ Jiskra Dražíč a RZ Varvažov Avie. Byly stanoveny 3 hypotézy: H1: Stálé tábory jsou po stránce stavebně technické a provozní lépe zajištěny než tábory stanové, H2:Existují rozdíly ve vedení zdravotnické dokumentace na táborech stanových a stálých, H3: Existují rozdíly v režimu dne dětí na stanových a stálých táborech. Ke sběru dat ke splnění cíle byla použita metoda dotazování, technikou dotazníků, které byly rozdány 120 respondentům (děti mladšího školního věku) na vybraných táborech. Dále ke sběru dat byl uplatněn rozhovor s vedoucími a zdravotníky na těchto táborech. Dotazníky obsahovaly 19 otázek. Návratnost dotazníků byla 100%. Hodnocení dotazníků probíhalo zvlášť pro dívky a chlapce a zvlášť pro stanové a stálé tábory (v %). Cíl byl splněn, žádná ze 3 hypotéz nebyla potvrzena, byly však nalezeny rozdíly v hygienických podmínkách stravování, paradoxně v neprospěch stálých táborů. Dále byly nalezeny rozdíly v hodnocení pobytu na ZA z odpovědí dětí v dotaznících. Výsledky naší práce mohou posloužit terénním odborníkům, k další práci nebo k novelizaci stávající legislativy. Dále ke sjednocení pracovních postupů při výkonu státního zdravotního dozoru na ZA různého typu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   předchozí11 - 16  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.