Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 56 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Stravování v biokvalitě v regionu Brno-město - problematika dodávky surovin
Mlčoušková, Olivie
Diplomová práce se zabývá veřejným stravováním v biokvalitě v regionu Brno-město a problematikou dodávky surovin. V první části práce je definováno ekologické zemědělství v porovnání s konvenčním a integrovaným zemědělstvím, dále vymezení pojmů, a to bioprodukty, biopotraviny a ostatní bioprodukty, včetně jejich certifikace. Následuje trh a spotřeba biopotravin s přehledem dodavatelů biopotravin a definice veřejného stravovacího zařízení. Poslední téma této části je nákupní chování, které výrazně ovlivňuje toto odvětví. Druhá část práce se vztahuje k restauraci Rebio, která je jedinou certifikovanou restaurací v biokvalitě v tomto regionu. Šetření je rozděleno na tři části, a to šetření o dodavatelích, rozhovor s šéfkuchařem o dodavatelsko-odběratelském prostředí restaurace a dotazníkové šetření u jejich zákazníků, které se týkalo návštěvnosti restaurace, znalosti v oblasti ekologického zemědělství a nákupního chování.
Analýza stavu ekologického zemědělství a bioprodukce ve vybraném regionu Jihomoravského kraje - okres ZNOJMO
Soukupová, Tereza
Diplomová práce se zabývá problematikou ekologického zemědělství a produkce biopotravin. Cílem byla analýza stavu ekologického zemědělství v Jihomoravském kraji se zaměřením na okres Znojmo. V literárním přehledu jsou uvedeny zásady ekologického zemědělství a výroby biopotravin, aktuální legislativa a systém registrace a kontroly. Práce obsahuje popis stavu ekologického zemědělství v České republice a ve světě. V praktické části je zhodnocen aktuální stav ekologického zemědělství v Jihomoravském kraji a v okrese Znojmo, včetně porovnání stavu v jednotlivých okresech. Další část je zaměřena na zmapování nabídky bioproduktů k přímé spotřebě v okrese Znojmo. Součástí je dotazníkové šetření o povědomí o lokální nabídce ekologické produkce a o ekologickém zemědělství obecně.
Aktuální stav ekologického zemědělství a bioprodukce ve vybraném regionu Zlínského kraje - okres ZLÍN
Schichová, Petra
Práce se zabývá aktuálním stavem ekologického zemědělství a bioprodukce ve Zlínském kraji a podrobněji analyzuje stav v okresu Zlín. V první části práce je charakterizován význam ekologického zemědělství a jsou přiblíženy jeho principy, dále navazuje stručná charakteristika biopotravin. Po vymezení pojmu ekologické zemědělství se práce zaměřuje na historii, současný stav a platnou legislativu. Je zde představen a popsán Zlínský kraj, jeho specifika a podmínky pro zemědělskou produkci. V další části je analyzován celkový stav ekologického zemědělství a bioprodukce ve Zlínském kraji a je porovnán stav v jednotlivých okresech. Součástí práce je zmapování lokální nabídky biopotravin a dotazníkové šetření, které je zaměřeno na porovnání stavu ekologických zemědělců různé velikosti ve zlínském kraji.
Analýza trhu a dostupnost biopotravin ve vybrané lokalitě Zlínského kraje
Münsterová, Adéla
V bakalářské práci na téma Analýza trhu a dostupnost biopotravin ve vybrané lokalitě Zlínského kraje byla popsána problematika produkce biopotravin a jejich situace na trhu. V literárním přehledu jsou popsány základní principy ekologického zemědělství. Je zde definován pojem biopotravina, problematika jejich výroby, certifikace, kvality a situace na trhu. Uvedeny jsou také příklady ze srovnávacích studií biopotravin s potravinami konvenčními. Hlavním cílem práce bylo zjištění dostupnosti biopotravin ve Zlínském kraji a zmapování nabízeného sortimentu v lokalitě města Zlín.
Nové formy distribuce a prodeje potravin se zaměřením na využití možností internetového obchodování
JOKLOVÁ, Martina
Diplomová práce "Nové formy distribuce a prodeje potravin se zaměřením na využití možností internetového obchodování" si klade za cíl na základě analýzy trhu potravin doporučit reálné uplatnění nových forem prodeje potravin se zaměřením na využití internetu. První část je zaměřená na teoretické poznatky, které vysvětlují základní pojmy související s tématem. V druhé části jsem se zaměřila na dotazování a rozhovory. Cílem bylo zjistit, zdali zákazníci nakupují potraviny přes internet, zda by tuto formu prodeje a rozvozu potravin uvítali. A jaké výhody jim nákup přes internet přináší.
Uplatnění regionálních, sezónních a ekologických potravin ve školních stravovacích zařízeních Jihočeského kraje
NEUMAYEROVÁ, Eliška
Ve školních stravovacích zařízeních Jihočeského kraje byly zjišťovány dotazníkovou metodou informace o uplatnění regionálních, sezónních a ekologických potravin a názory na možné zlepšení současného stavu. Od oslovených respondentů (vedoucí stravovacích zařízení, ředitelé) mateřských a základních škol bylo získáno a následně vyhodnoceno 35 kompletně vyplněných dotazníků. Na základě jejich hodnocení bylo zjištěno, že většina stravovacích zařízení má stálé dodavatele potravin, obvykle 2 - 3. Vedoucí kuchyní preferují dodavatele s nabídkou většího sortimentu (velkoobchody, supermarkety). 85 % jídelen uvedlo, že stálí dodavatelé jim poskytují slevy. Od zemědělců z regionu odebírá 35 - 45 % jídelen hlavní potraviny, maso, mléko a mléčné výrobky, méně ovoce a zeleninu. Nejčastěji kupovanou regionální potravinou jsou brambory, naopak ryby a luštěniny jsou převážně dovážené. Přibližně 80 % jídelen nezařazuje do jídelníčků biopotraviny. Jako hlavní důvod je uváděna jejich obtížná dostupnost a vyšší cena. To potvrzuje i zjištění, že čím častěji je dodavatelem místní zemědělec, tím méně jídelny využívají bioprodukty a kupují konvenční potraviny. Častým důvodem nevyužití regionálních potravin a biopotravin v jídelnách je nízká informovanost o jejich kvalitě, obava z vysoké ceny a omezený sortiment. Ze strany zemědělců je proto nutné zlepšení sortimentu nabídky, distribuce i marketingu. Zlepšit situaci mohou pravidelné semináře pro vedoucí pracovníky a předváděcí kurzy pro zaměstnance jídelen o tom, jak efektivně tyto potraviny využívat v jídelníčcích. Důležitá je i propagace těchto potravin, aby se dostaly do povědomí rodičů a dětí.
Marketing biopotravin v Jihočeském kraji
NĚMEČKOVÁ, Lenka
V bakalářské práci na téma Marketing biopotravin v Jihočeském kraji je analyzován současný stav biopotravin v Jihočeském kraji z pohledu marketingu. Hlavním cílem práce bylo zjistit, jaký je vztah zákazníků k biopotravinám, a jaké hlavní aspekty rozhodují při nákupu biopotravin. V první teoretické části jsou vymezeny základní marketingové pojmy: kdo je zákazník, typy chování zákazníků na trhu, marketing, marketingový mix. Dále je zde obsaženo vysvětlení pojmu "biopotravina" a jaké jsou legislativní požadavky pro certifikaci biopotravin, typy značení biopotravin, kontrola kvality, certifikační společnosti a situace na trhu biopotravin. V praktické části autor vyhodnocuje získaná data a informace z dotazníkového šetření. Analyzování dat je zásadní a určuje konečné řešení. Závěrem jsou autorem uvedena opatření a doporučení vyplývající z analýzy získaných informací.
Preference zákazníků při volbě vybraných produktů a environmetální aspekty jejich transportu
BEČKOVÁ, Veronika
Předmětem bakalářské práce je "Preference zákazníku při volbě vybraných produktů a environmentální aspekty jejich transportu". V teoretické části je popsáno ekologické zemědělství a jeho vývoj, současný stav v ČR a v EU, význam a zpracování bioproduktů, regionálních potravin, legislativní předpisy, certifikace a environmentální aspekty zemědělství. Následující část je věnována dotazníkovému šetření na téma ,,Analýza preferencí zákazníků při výběru potravin''. Dílčí část práce je pak věnována environmentálním aspektům vztažených k transportu potravin. V rámci výsledkové a diskusní části jsou hodnocena zpracovaná data a hlavní zjištění práce.
Ekologické zemědělství na Tišnovsku a okolí
Antlová, Michaela
Diplomová práce se zabývá posouzením stavu ekologického zemědělství v regionu Tišnovsko a v kraji Vysočina. Hodnotí rozsah produkce a zaměření jednotlivých ekologických podniků ve vybraných oblastech a analyzuje současnou situaci nabídky biopotravin a možnosti jejich odbytu v regionu. V závěrečné části práce je proveden průzkum pomocí dotazníkového šetření, který je zaměřen na znalost spotřebitelů ohledně EZ a hodnocení jeho významu. Z výsledků je patrné, že více jak polovina dotazovaných se domnívá, že biopotraviny jsou ekologicky pěstované bez chemie, pesticidů a jsou zdravější než běžné potraviny. Biopotraviny však nakupují pouze příležitostně, několikrát měsíčně, kdy jejich ochota utratit za ně dosahuje max. částky 300,- Kč. Zanedbatelná část (3,3 %) využila nabídky tzv. biobedýnek od farmáře, ostatní o této službě nikdy neslyšeli, nebo ji nevyužili. Nejčastějším místem nákupu biopotravin jsou hypermarkety, supermarkety a obchody se zdravou výživou.
Vliv označení "superpotravina" na chování spotřebitelů
Neťuková, Markéta ; Vondra, Zdeněk (vedoucí práce) ; Pešek, Ondřej (oponent)
Diplomová práce se zabývá označením superpotravina a dopady jeho užití na chování spotřebitelů. Hlavním cílem práce je zjistit, jak spotřebitelé vnímají fenomén superpotravin a jak toto označení ovlivňuje jejich spotřební chování. Teoretická část práce uvádí a vysvětluje terminologii spojenou s pojmem superpotravina. Vysvětluje související pojmy jako je funkční potravina, superovoce a biopotravina. Následně práce rozebírá pravidla značení potravin s důrazem na ty, které nesou zdravotní a nutriční tvrzení. Nastíněn je i současný vývoj trhu superpotravin, na světové a lokální úrovni včetně aktuálních trendů. Teoretická část práce je zakončena rozborem metodologie The Six Elements of Superfruits Success, která definuje šest prvků úspěšné strategie podnikatelského záměru v oblasti superpotravin. Praktická část práce je tvořena výzkumem dopadů na chování spotřebitele a vliv na posun vnímání produktu v okamžiku užití označení superpotravina a biopotravina v České republice. Následně se praktická část věnuje případové studii Jeřáb (produkt obsahující superpotravinu). Jeřábu je navržena nová komunikační strategie s důrazem na skutečnost, že se jedná o produkt obsahující superpotravinu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 56 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.