Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Přípravek pro řízení peristaltické pumpy
Charvát, Jakub ; Kopečný, Lukáš (oponent) ; Ligocki, Adam (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou peristaltických pump a jsou v ní shromážděny teoretické podklady týkající se tohoto tématu. Primárním cílem práce je realizace vlastní peristaltické pumpy a implementace ochrany před poškozením zařízení přetlakem. Systém vyhodnocování přetlaku zde funguje na principu měření proudu motoru pumpy. V práci je tato premisa úspěšně otestována a aplikována do zařízení. Dalším z cílů práce je vytvoření počítačové aplikace, která zajistí monitorování a řízení pumpy. Přenos dat zastal komunikační protokol MQTT. Komunikace mezi počítačem a pumpou byla úspěšně otestována.
Vývoj aktivních a pasivních bezpečnostních prvků osobních automobilů
Kubín, Tomáš
V mé bakalářské práci se zabývám problematikou aktivní a pasivní bezpečnosti osobních automobilů. V úvodní části se věnuji historickému vývoji bezpečnosti motorových vozidel a základnímu rozdělení bezpečnostních prvků. V druhé části uvádím nároky na plnění homologačních předpisů v oblasti bezpečnosti vozidel. V další části se bakalářská práce soustředí na současné prvky aktivní a pasivní bezpečnosti. V poslední části mé práce přibližuji trendy v oblasti pasivní bezpečnosti osobních automobilů.
Vyhodnocení střetů motorových vozidel se zvěří na pozemních komunikacích v honitbě Kostelní Bříza.
Scherbaum, Robin ; Hanzal, Vladimír (vedoucí práce) ; Kušta, Tomáš (oponent)
Pro zvládnutí vypracování bakalářské práce na dané téma bylo potřeba nejdříve vypracovat literární rešerši zabývající se problematikou fragmentace krajiny způsobenou výstavbou pozemních komunikací a následným dopadem dopravy na populace živočichů, intenzitou dopravy a přehledem dopravních nehod způsobených zvěří, chováním živočichů ve styku s pozemní komunikací, přehledem dopravních nehod, kategorizací území z hlediska migrace a opatřeními vedoucí ke snížení bariérového efektu a mortality. Po vypracování literární rešerše byl proveden terénní průzkum zaměřený na zdokumentování charakteristiky bezpečnostních prvků na pozemních komunikacích a ze statistického hlášení dopravních nehod Policii ČR bylo provedeno vyhodnocení vývoje střetů motorových vozidel se zvěří v zájmovém území s následným vytipováním nejrizikovějších lokalit v území. Na základě výsledků bylo provedeno navržení preventivních opatření, která by střetům motorových vozidel s živočichy zabránila nebo je alespoň částečně eliminovala.
Aplikace mechatroniky v sedacím nábytku
Maňák, Hynek
Tématem disertační práce je aplikace mechatroniky v sedacím nábytku. Práce definuje principy mechatroniky a prezentuje ukázky stávajích aplikací mechatroniky v interiérových zařizovacích prvcích. Práce popisuje aktuální stav polohovacího sedacího nábytku a systematicky člení jednotlivé polohovací prvky podle konstrukčního principu a funkce z hlediska změny ergonomických parametrů polohovacího nábytku. V tomto popisu jsou zachyceny aktuální trendy vývoje polohovacího sedacího nábytku s mechanickým a elektrickým pohonem. Práce definuje základní funkční části polohovacích mechanismů: vodicí systém, pohony, řídicí systém, bezpečnostní systém. Práce specifikuje logické prvky, které povyšují elektromechanické aplikace na aplikace mechatronické. Cílem práce je formulování potenciálních oblastí aplikace mechatroniky v sedacím nábytku. Práce obsahuje teoretické vize i konkrétní návrhy aplikace mechatroniky v sedacím nábytku, doplněné o návrhy bez aplikace mechatroniky.
Bezpečnost modelu pneumatického lisu
Nešpor, Tomáš ; Foukal, Roman (oponent) ; Štohl, Radek (vedoucí práce)
Práce se zabývá funkční bezpečností strojních zařízení, konkrétně zabezpečením modelu pneumatického lisu. V dokumentu je stručné seznámení s normami, které určují bezpečnostní standardy při návrhu bezpečného strojního zařízení. V další části je uvedena analýza rizik psaná formou technické zprávy. V analýze rizik jsou identifikována možná rizika, která by se mohla vyskytnout při práci se strojem. Dále jsou uvedena bezpečnostní opatření vyplývající ze zjištěných rizik, seznam prvků, které byly použity pro bezpečnostní řízení pneumatického lisu a evaluace rizik dle normy ČSN EN ISO 13849-1. V části Programování zařízení je návod na konfiguraci zařízení a popis řídicího programu. Popis vizualizace v programu FactoryTalk je v poslední části práce.
Měření tlaku v infuzním systému
Fialová, Lenka ; Mézl, Martin (oponent) ; Harabiš, Vratislav (vedoucí práce)
První část této práce se věnuje historickému vývoji infuzní techniky, zvláště potom současnému vývoji přístrojové infuzní techniky. Následně jsou popsány základní principy infuzních pump a lineárních dávkovačů. Druhá část představuje bezpečnostní prvky, které jsou součástí těchto systémů. Jedním z nich je alarm okluze, kterému je věnována praktická část práce. Je navržena metoda měření, která ověřuje funkčnost tohoto alarmu v přístrojích dvou různých výrobců při jejich různém nastavení. Data získaná touto metodou jsou statisticky zhodnocena a výsledky následně diskutovány.
CIP Safety
Šindelek, Milan ; Stibor, Karel (oponent) ; Štohl, Radek (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá zabezpečením strojního zařízení pomocí dostupných technologií. Obsahuje postup posouzení a snížení rizika stroje, návrh bezpečnostních opatření a jejich aplikaci. V jednotlivých částích jsou uvedeny popisy použitých norem, komunikace pomocí CIP Safety technologii, návrh a realizace bezpečnostních opatření stroje na dvou demonstračních výukových úlohách.
Bezpečnost modelu malého lisu
Peňáz, Ondřej ; Hynčica, Ondřej (oponent) ; Štohl, Radek (vedoucí práce)
Práce se zabývá bezpečností pneumatického modelu lisu. Po prozkoumání norem se provede posouzení rizika a následně proběhne realizace úprav pro splnění bezpečnostních požadavků. Kontrola bezpečnosti je provedena dle normy ČSN EN ISO 13489-1. Ke kontrole byl využit program SISTEMA. Součástí práce je popis softwarového vybavení modelu lisu od firmy Rockwell Automation a návrh ovládacího programu v RSLogix 5000 v žebříčkové logice. K ovládání slouží také vizualizace navžená v aplikaci FactoryTalk pro dotykový panel PanelView Plus 600.
Vyprošťování osob z havarovaných vozidel s ohledem na jejich konstrukci
Pirner, Adam ; Kupka, Petr (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá tématem vyprošťování osob z havarovaných vozidel s ohledem na jejich konstrukci. Část zdrojů, ze kterých jsem vycházel při jejím zpracování, pochází z literární rešerše zhotovené za pomoci Studijní a vědecké knihovny v Hradci Králové podle zadaného tématu a klíčových slov. První část práce se věnuje vybraným částem konstrukcí automobilů. Na to navazuje tématika dopravních nehod, jejich druhů a možnosti následných deformací vozidel. Dále práce pojednává o samotném vyprošťování osob z havarovaných vozidel jednotkami požární ochrany, vhodné taktice, jednotlivých typech zásahů a v neposlední řadě o použitých technických prostředcích. Další část přináší návrhy opatření pro zachování stop a důkazů během záchranných prací u dopravní nehody. Závěr práce je věnován celkové analýze dané problematiky na základě vlastních zkušeností, návrhům, nedostatkům současného stavu a odlišnostem nácviku a modelových situací od reálné skutečnosti na místě nehody.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.