Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  předchozí11 - 17  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zobcová flétna jako terapeutický prostředek u dětí s výchovnými problémy
Ibriqi, Michaela ; Hurníková, Kateřina (vedoucí práce) ; Bajerová, Ludmila (oponent)
Tématem diplomové práce je využití sopránové zobcové flétny (dále jen flétna) jako terapeutického prostředku u dětí s výchovnými obtížemi. Hlavním záměrem celé studie je analyzovat vliv činností s flétnou na problémové jevy v chování u vybraných jedinců a dále prozkoumat názory předškolních pedagogů na jejich vlastní připravenost zvládat problémové chování ve svých třídách. Teoretická část se především zabývá terapeutickým využitím flétny a charakteristikou problémového chování. Značný prostor je věnován oblasti muzikoterapie a také přehledu možností, jak podporovat žádoucí chování u dětí předškolního věku. S ohledem na požadované cíle je v praktické části zvolen smíšený výzkum. Pomocí dotazníku jsou zjišťovány názory předškolních pedagogů na problematiku výchovných obtíží u dětí a také na terapeutické využití flétny. Na případových studiích je demonstrován vliv činností s flétnou na projevy problémového chování. Závěr shrnuje poznatky celé studie. KLÍČOVÁ SLOVA sopránová zobcová flétna, projevy problémového chování, poruchy chování, podpora žádoucího chování, muzikoterapie, podpůrné postupy, ranní kruh, terapeuticko-formativní metody
Agresivita a dospívající
Turková, Petra ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Zvírotský, Michal (oponent)
Obsahem této bakalářské práce je objasnění problematiky agresivity mládeže. Teoretická část je zaměřena na začlenění problematiky, vysvětlení základních pojmů, vymezení příčin agresivity, které jsou dány, jak vnitřními faktory, tak okolním prostředím. Součástí teoretické části jsou také stupně, typy agrese a projevy agresivity. Dále se zde zaměřuji na dospívající mládež a také rozdílnosti v chování chlapců a dívek. Pro praktickou část jsem si stanovila tři cíle a tři hypotézy, které jsem prověřovala prostřednictvím anonymního dotazníku a pozorováním. Své šetření zaměřené na projevy agresivity, informovanost a rozdílnost v chování chlapců a dívek jsem provedla u žáků druhých ročníků Střední školy řemesel a služeb ve Strakonicích. Závěrečná část je zaměřená na vyhodnocení získaných informací a doporučení.
Specifika edukačního procesu u dětí ve školských zařízení pro výkon ústavní výchovy
Fořtová, Markéta ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
FOŘTOVÁ, Markéta. Specifika edukačního procesu u dětí ve školských zařízeních pro výkon ústavní výchovy. Univerzita Karlova v Praze. Filozofická fakulta, katedra pedagogiky, 2012, 123 stran. Diplomová práce. Tématem diplomové práce je problematika specifik edukačního procesu u dětí ve školských zařízeních pro výkon ústavní výchovy. Předložená práce si klade za cíl zjistit rozdíly edukačního procesu na běžné základní škole a na základní škole při dětském domově. Autorka v rámci edukačního procesu pozoruje a srovnává oba typy základních škol. Teoretická část diplomové práce charakterizuje edukační proces a specifika vzdělávání dětí s poruchami chování. K naplnění cíle diplomové práce byl využit kvalitativní výzkum, kdy autorka použila metody pozorování a rozhovoru. Získané poznatky a výsledky průzkumného šetření mohou být využity ke zlepšení edukačního procesu v praxi.
Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami na ZŠ a SŠ: přístup škol a pedagogů k handicapovaným žákům.
Hamtilová, Martina ; Rajsiglová, Ina (vedoucí práce) ; Havlová, Michaela (oponent)
Diplomová práce se zabývá přístupem škol a pedagogů k handicapovaným žákům. Teoretická část se věnuje problematice žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a její legislativou, pojmu handicap a formám handicapu. Z forem handicapu jsou charakterizovány specifické poruchy učení, lehká mozková dysfunkce a poruchy chování, dětská mozková obrna, autismus a Aspergerův syndrom. Poslední kapitola teoretické části se zaměřuje na podmínky, legislativu, dokumenty a statistické údaje v oblasti integrace handicapovaných žáků. Pro praktickou část diplomové práce jsem si stanovila několik cílů: pozorovat chod vyučovací hodiny, přístup pedagoga a práci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami; realizovat výuku s handicapovanými žáky pro získání vlastní zkušenosti; vést rozhovory s pedagogy, s asistenty pedagogů, případně i se speciálním pedagogem za účelem zjistit názor pedagogických pracovníků na integraci a získat doporučení o přístupu k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami; prostřednictvím dotazníků pro školy zjistit podmínky pro integraci handicapovaných žáků a závěrem shrnout doporučení a vytvořit příručku pro pedagogy začínající pracovat se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.
Využití hiporehabilitace při reedukaci poruch chování dětí a mladistvých
KOZIELOVÁ, Erika
Diplomová práce pojednává o možnostech využití hiporehabilitace pro reedukaci poruch chování dětí a mladistvých. Práce stručně charakterizuje problematiku poruch chování u dětí a mladistvých a dokládá, jak je možné za pomoci hiporehabilitace pozitivně ovlivnit jejich nevhodné vzorce chování. Na základě přiblížení základů etologie koní osvětluje význam sociálního chování koní pro reedukaci poruch chování při hiporehabilitačních lekcích. Závěr teoretické části je věnován popisu amerického programu využívajícímu zdivočelé koně k resocializaci vězňů a přibližuje jeho paralely k hiporehabilitaci. Praktická část práce se zabývá popisem vybraných českých středisek a jednoho německého. Přibližuje jejich přístup ke klientům a principy, na kterých jejich práce stojí. Efektivita hiporehabilitace je zde doložena i přiložením tří kazuistik průběhu hiporehabilitace. Závěr práce srovnává průběh lekcí u vybraných středisek.
Muzikoterapie z pohledu specifických poruch učení a chování
PECHOVÁ, Martina
Cílem této diplomové práce je seznámit čtenáře s jedním z alternativních směrů {--} s muzikoterapií, uvést do problematiky specifických poruch učení a chování a v neposlední řadě podat jakýsi návod, jak využít prvků muzikoterapie při práci s dětmi s těmito poruchami. Práce je rozčleněna na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část je zaměřena na vymezení pojmů muzikoterapie, dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspinxie, dysmúzie, dyspraxie. Snaží se objasnit problematiku ADHD a poukázat na souvislost mezi specifickými poruchami učení a chování. Praktická část obsahuje dvacet cvičení, která byla sestavena na podkladě metodické příručky autorů Mgr. M. Beníčkové, Ph.D. a Mgr. Z. Vilímka, kteří využívají českou muzikoterapeutickou metodiku {--} Hudbu těla, a zároveň na podkladě kazuistik dvou chlapců, kteří chodí do základní školy praktické. Každé cvičení je zaměřeno na rozvoj určitých funkcí, je doplněno pomůckami, motivací, vlastním popisem a rozborem, který vychází z praktického provedení. Při hodnocení je využito metody pozorování.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   předchozí11 - 17  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.