Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 201 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
There's black and white, day and night, good and evil, yin and yang. It all just balances itself out.
Ilič, Risto ; Kořínková, Jana (oponent) ; Mazanec, Martin (vedoucí práce)
Bakalářská práce s názvem “There’s Black and White, Day and Night, Good and Evil, Ying and Yang” navazuje na tříletou existenci kolektivu “Ugly Brno” a jeho tvorbu, která vychází ze stále aktuálního, místního fenoménu redesignování reklamních poutačů, bannerů a štítů v rámci výloh brněnských (malo)prodejců, sídlících v centru města. Konkrétně se zaměřuje na nově se objevující designy, kombinující černou a bílou barvu. Výstupem této bakalářské práce je video – fiktivní interview, ve kterém jsou Černá a Bílá personifikovány jako dvě sebevědomé, excentrické osobnosti, kvazi-experti dnešní vizuální kultury a ultimátní garanti vkusu, kteří si podmanili město Brno svými realizacemi. Cílem práce je rozkrýt mytologii za oblíbeností černobílé kombinace v kontextu vizuální kultury, konkrétně v grafickém designu, a její souvislost s problematikou gentrifikace a kapitalismu. Dalším cílem je vytvořit pomocí sarkasmu a ironie reflexi kultury, jejíž hodnotami je elitářství, workoholismus, perfekcionismus, přehlížení alternativ a důraz na efektivitu. Čím to, že právě v takové kultuře dosahuje černobílost větší popularity než kdy jindy v minulosti?
Pokročilé metody ditheringu barevných obrazů, redukce barevného prostoru na n-prvkovou paletu
Štěpán, Petr ; Vaďura, Jiří (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá sumarizací a vzájemným porovnáním pokročilých metod ditheringu obrazu používaných při redukci barevného prostoru na n-prvkovou paletu. Cílem je vytvořit seznam všech základních metod včetně jejich vylepšení a modifikací se zaměřením na kvalitu výstupního obrazu a jeho maximální vizuální věrnost s obrazem původním. Další částí této práce je analýza jednotlivých metod za pomoci vlastní porovnávací metodiky a návrh vlastního algoritmu ditheringu kombinujícího jejich výhody.
Algoritmy přepočtů gamutů ve správě barev
Svoboda, Jan ; Říha, Kamil (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
Práce se věnuje barvám - jejich reprezentaci v digitálních zařízeních, co nejvěrnějšímu zachování barev na rozdílných zařízeních a jakými postupy toho může být dosaženo. V první části práce stručně shrnuje poznatky o barvě a lidském vidění, rozvádí používané barevné modely a prostory a věnuje se hlavně těm nezávislým na zařízení. Gamut - rozsah barev, které je dané zařízení schopno zobrazit - se pro každé zařízení liší a v praxi je třeba zajistit správnou interpretaci nebo záznam barvy. Proto je stručně popsáno, jak funguje správa barev především z hlediska přepočtů gamutů a jakými způsoby jsou přepočty gamutů realizovány. V druhé části se práce zabývá již dvěma konkrétními algoritmy (HPMINDE a SCLIP) pro přepočty gamutů. Je popsána jejich implementace a ověření v prostředí MATLAB. Ve třetí, poslední části práce jsou uvedeny a diskutovány výsledky implementace těchto algoritmů v MATLABu a tyto výsledky jsou porovnány s~běžně používanými přepočty gamutů (v Adobe Photoshop).
Program pro výpočet transformací barevných souřadnic a mísení barev
Jurzykowski, Michal ; Štukavec, Radim (oponent) ; Slanina, Martin (vedoucí práce)
Nejdůležitější lidský smysl je zrak. Vidíme pomocí očí, které jsou citlivé na malou část elektromagentického vlnění. Bílé sluneční světlo obsahuje celé viditelné spektrum. Rozkladem bílého světla získáme barevné spektrum. Barvy rozeznáváme čípky, které jsou citlivé na červené, zelené a modré spektrum světla. V minulosti vzniklo mnoho barevných modelů využivající aditivní nebo subtraktivní míchání barev. Jeden z prvních matematicky definovaných modelů byl CIE 1931 neboli XYZ. Společně s ním byl vytvořen xy chromatický diagram, pro zobrazení barevného prostoru.Nejznámější barevné modely jsou RGB a CMY. V televizní technice se používá YUV. Modely HSV a HSL jsou více intuitivní. Mají tři základní parametry: barevný tón, sytost a jas.
Popis objektů v obraze
Dvořák, Pavel ; Šmirg, Ondřej (oponent) ; Zukal, Martin (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá popisem segmentů identifikovaných v obraze. Nejprve jsou zde popsány základní metody segmentace, protože se jedná o proces bezprostředně předcházející popisu objektů. Další kapitola je již věnována metodám, které se zaměřují na popis takto detekovaných regionů v obraze. Jsou zde prostudovány algoritmy používané pro charakterizaci různých vlastností objektů. Vyskytují se zde části věnované barvě, umístění, velikosti, orientaci, tvaru a topologii objektu. Konec této kapitoly je věnován momentům. V dalších kapitolách jsou navrženy vhodné algoritmy pro popis segmentů obrazu a vytváření XML souborů podle standardu MPEG-7 a následně popsána jejich implementace do prostředí RapidMiner. V poslední kapitole jsou zobrazeny a popsány výsledky implementace.
STRUKTURY
Rabochová, Agáta ; Ptáček, Jiří (oponent) ; Kvíčala, Petr (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je cyklus obrazů. Vycházím ze studia malířského pojetí drapérie v malbě. Drapérie doprovází historii výtvarného umění téměř od samého počátku. Zajímám se o různé přístupy, ať už drapérie podporuje malbu v její narativnosti či heroičnosti, nebo se stává hlavním námětem obrazu. Mým záměrem je namalovat sérii obrazů, která bude na historické pojetí navazovat a zároveň je doplňovat.
Chrámy
Pokorná, Pavlína ; Horálek, Vojtěch (oponent) ; Malý, Břetislav (vedoucí práce)
Bakalářskou práci s názvem Temples, tvoří soubor obrazů, které autorka vnímá metaforicky jako oosobní vnitřní chrámy. Inspirací byla pro autorku příroda, ktorou považuje za chrám svého druhu. Název práce pochází ze symboliky a výtvarné typizace, které jsou používány na japonském tradičním oděvu – Kimonu. Série obrazů vychází nejen z inspirace přírodou a jejími motivy, ale volně parafrázuje také prvky z textilního designu – jako napříiklad tvary, nebo opakování.
Obec
Luksch, Vojtěch ; Tischler, Marek (oponent) ; Artamonov, Vasil (vedoucí práce)
V bakalářské práci se věnuji námětům z mého okolí. Protože žiji na vesnici, zabývám se obyčejnými věcmi, které jsou s ní typicky spojené jako krajina, hospodské motivy, zákoutí obce, atp. V těchto běžných tématech hledám určitou lyriku a snažím se vyjádřit pocit a vztah k dané tématice. Klid a příjemné zpomalení života na venkově zde mísím s mými pocity samoty a smutku. Tyto pocity se tu snažím přenést na diváka.
Vyukový program pro demonstraci principu barev a barevných modelů
Vojíř, Jaromír ; Jančík, Zdeněk (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Práce se zabývá vývojem výukového programu pro demonstraci principů barev a barevných modelů. Obsahem práce je teoretický rozbor dané problematiky zahrnující oblast od základních pojmů až po využití jednotlivých barevných modelů. Následuje podrobná analýza požadavků pro vývoj daného výukového programu. V části implementace je pak popsán proces samotného vývoje aplikace. Na závěr je diskutován přínos práce a možnost budoucích úprav. Program by mohl sloužit jako doplněk studijních materiálů pro studenty.
Analýza sytosti spektra a směrovosti vyzařování u barokního, moderního a plastového pozounu
Cibuľa, Marek ; Otčenášek,, Zdeněk (oponent) ; Jirásek, Ondřej (vedoucí práce)
Práce se zabývá měřením a analýzou frekvenčního spektra a směrovosti vyzařování tří druhů pozounů – barokního, moderního a plastového, a to v různých dynamikách hry a hráčských stylech. Je v ní popsán systém mikrofonního pole, použitého pro záznam a technická realizace systému pro zpracování signálu. V závěru se zabývá souvislostmi mezi mechanickými rozměry nástrojů s jejich barvou zvuku a směrovostí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 201 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.