Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Severská mytologie. Výtvarný projekt pro 2. stupeň ZŠ.\nl(prakticko-teoretická práce)
KAMARÝTOVÁ, Markéta
Tato diplomová práce se zabývá možnostmi využití severské mytologie na druhém stupni základních škol prostřednictvím projektové výuky. Cílem diplomové práce je prostřednictvím projektové výuky přiblížit žákům šestých ročníků báje, kulturu a historii severských národů. Práce si dále klade za cíl představit pomocí bájí nejznámější fantasy a sci-fi literaturu, jež by mohla u žáků této věkové skupiny probudit zájem o četbu. Teoretická práce je rozdělena na dvě základní části. První část představuje stručnou historii projektové výuky, její zásady, roli učitele a pozici žáka v projektovém vyučování. V druhé části teoretické práce je nastíněna všeobecná problematika mytologických příběhů, jež je orientována na mytologii severskou. Práce dále obsahuje nástin kultury a historie germánských kmenů, ke kterým též neodmyslitelně patří některé z významných hrdinských severských ság a následné propojení s moderní literaturou. Empirická část práce obsahuje navržené výtvarné lekce k projektové výuce, které jsou doplněny o reflexi realizovaných lekcí.
Židle. Projekt pro lekce výtvarné výchovy na 2. stupni ZŠ. (prakticko-teoretická práce)
HARAZINOVÁ, Sandra
Předkládaná diplomová práce na projektové téma Židle, určené pro lekce výtvarné výchovy na 2. stupni ZŠ, je strukturována na dvě navzájem propojené části - teoretickou a praktickou. Část teoretická, zamýšlená jako inspirační zdroj pro aplikaci tématu ve výchovně vzdělávacím procesu na daném stupni ZŠ, se zabývá například charakteristikou sedacího nábytku v kontextu historického vývoje a motivu židle ve výtvarném umění. Praktická část obsahuje stručný nástin projektové výuky, zachycuje přípravné a realizační fáze, dokumentaci a reflexe vlastních výtvarných lekcí spojených s tematickým celkem studie. Diplomová práce je doplněna o reprezentativní fotografickou dokumentaci v přílohách.
Práce s keramickou hlínou a její vzdělávací přínos pro předškolní děti.
ZEMANOVÁ, Dana
Bakalářská práce je zaměřena na sledování rozvoje tvořivosti dětí předškolního věku. Práce je pojata jako teoreticko empirická. Cílem práce je určit, jak se v závislosti na systematické práci s keramickou hlínou rozvíjí tvořivost a fantazie předškolních dětí. Dále si dává za cíl zjistit možnosti využití práce s keramickou hlínou, ověřuje její vzdělávací zisky a přínosy z této výtvarné činnosti u dětí předškolního věku. V teoretické části je probrán současný pohled na tvořivost, vývoj dítěte v souvislosti s tvořivostí, využití Rámcově vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání ve výtvarných činnostech a seznámení projektovou výukou a tvorbou projektu. Empirická část si pak dává za cíl prověřit, jak se u dětí předškolního věku rozvíjí tvořivost v závislosti na systematické práci s keramickou hlínou a jaké má tato činnost další vzdělávací přínosy. Za tímto účelem je vypracován a vyhodnocen výtvarný projekt pro děti předškolního věku. Ve výzkumné části jsou vyhodnoceny rozhovory s respondenty, zapojenými do projektu, které mapují možnosti využití práce s keramickou hlínou.
Společná grafika
Kejhová, Tereza ; Špirk, Ivan (vedoucí práce) ; Velíšek, Martin (oponent)
Tato Diplomová práce se zabývá inovativním pohledem na svět současné grafiky a její role v prostředí českých škol. Zkoumá metodu Společného tisknutí na různých typech školských pracovišť - její didaktická, pedagogická, sociální a psychologická specifika. Získané poznatky ověřuje v autorském projektu "Zahrada a vše co k ní patří". Základní údaje: Kejhová, T.: Společná grafika /Diplomová práce/ Praha 2012 - Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, katedra Výtvarné výchovy, 123 stran. Klíčová slova: grafický jazyk, grafika, kooperativní vyučování, společný tisk, Výtvarná řada, Výtvarný projekt.
Projektová výuka výtvarné výchovy pro mentálně postižené - téma "Já"
Vrabcová, Martina ; Arbanová, Linda (vedoucí práce) ; Kafková, Helena (oponent)
Bakalářská práce zkoumá možnosti projektové metody výuky výtvarné výchovy u osob s mentálním postižením. Teoretická část pojednává o charakteristice mentálně postižených jedinců, jejich výtvarném projevu, speciální výtvarné výchově a artefiletice. Je zde zmíněna i problematika projektové výuky. Praktická část se zabývá samotným projektem, který je částečně zrealizován. Cílem projektu je rozvoj tvořivosti, sebevyjádření a prožitek z výtvarné činnosti. Součástí je i ukázka vzniklých prací se zaznamenanou reflexí. Smyslem projektu nebyl jen vlastní výtvarný projev. Projekt je vedl k sebevyjádření, spolupráci i společné komunikaci. Prostřednictvím kresby mohly vyjádřit své pocity i myšlenky. Dokázaly i nevědomě vyjádřit své cíle a hodnoty. Závěrem bych uvedla, že projektová metoda se dá úspěšně realizovat s mentálně postiženými.
Současná grafika a výtvarná výchova na základní škole
Kopicová, Jiřina ; Arbanová, Linda (vedoucí práce) ; Špirk, Ivan (oponent)
KOPICOVÁ, Jiřina. Současná grafika a výtvarná výchova na základní škole. Praha, 2011. 115 s. Diplomová práce. Univerzita Karlova - Pedagogická fakul- ta. Vedoucí diplomové práce Mgr. Linda Arbanová, PhD. Teoretická studie zabývající se problematikou současné volné grafiky. Popisuje hlavní trendy, užívané materiály a techniky. Text zahrnuje komentovaný výběr českých i zahra- ničních autorů ilustrujících hlavní tendence současné grafiky. Didaktická část zahrnuje výzkumnou sondu na téma Vztah žáků ZŠ ke grafice a návrh didaktické řady, vycházející z výsledků výzkumu. Výtvarná část práce obsahuje mou vlastní tvorbu s námětem Čas přírody, zpracovanou kombinovanou technikou digitálního tisku a linorytu.
Stín a stínohra - výtvarná řada ve výtvarné výchově na základní umělecké škole.
TICHÁČKOVÁ, Barbora
Diplomová práce je věnována teoretickému uvedení stínu jako svébytného námětu a výrazového elementu v dějinách výtvarné kultury s přesahem do dramatického umění, filmu a fotografie a také specifikaci stínohry jako expresivního média. Práce se rovněž zabývá popisem stínu z hlediska optiky a vizuální percepce, odpovídá na otázku, co je to stín. V diplomové práci není opomenuta analýza tradiční i moderní symboliky vztahující se k fenoménu stínu. Nemalá část práce je věnována didaktické analýze tématu a stručné charakteristice výtvarně - projektových metod a výtvarných řad ve VV s ohledem na praktické vyústění práce. Součástí diplomové práce byla příprava, realizace a dokumentace vlastní výtvarné řady (souboru výtvarných lekcí) na téma "Stín a stínohra" na druhém stupni základní školy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.