Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Použití náhradních modelů v evolučních výpočtech
Konečný, Štěpán ; Dobrovský, Ladislav (oponent) ; Kůdela, Jakub (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá optimalizací návrhu letového profilu pomocí náhradních modelů s použitím diferenciální evoluce. Cílem bylo seznámení se s problematikou a možnými postupy řešení. Hlavním cílem bylo vytvoření náhradního modelu, jeho implementaci na daný problém a následnou optimalizaci. V úvodu práce jsou podrobněji popsány používané náhradní modely a evoluční algoritmy. Následně je popsán způsob řízení, optimalizace nákladných problémů, popsaná problematika získávání dat pro náhradní modely a příklady praktického využití náhradních modelů. V závěru práce je popsán postup optimalizace a výsledky získané optimalizací návrhu letového profilu pomocí zvolených náhradních modelů s následným zhodnocením.
Analýza konceptu aktivního řízení proudu na náběžné hraně křídla
Mahdal, Vít ; Zikmund, Pavel (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá ověřením konceptu náhrady běžně používané vztlakové mechanizace systémem vyfukování proudu na náběžné hraně profilu. Ověření je prováděno pomocí CFD nástrojů, s využitím Reynoldsovy metody časového středování Navier-Stokesových rovnic (RANS). V úvodu práce jsou uvedeny druhy vztlakové mechanizace a jejich princip. V následujících kapitolách je popsáno a zdůvodněno nastavení řešiče a jeho ověření pomocí kalibrační úlohy. Koncept aktivního řízení proudu je zkoumán na profilu LS(1)-0413, pro 5 různých pozic vyfukování, dvě různé tloušťky štěrbiny (h/c= 0,0025 a 0,005) a dvě rychlosti vyfukování (v_Jv_=2,22 a 4,44). V závěru práce jsou objasněny fyzikální děje odehrávající se ve zkoumané oblasti a zhodnoceny jednotlivé případy vyfukování Nejlepší z nich jsou následně porovnány s Fowlerovou a štěrbinou klapkou při Re 2,2 mil.
Anisotropy of Turbulent Flow around an Airfoil
Uruba, Václav ; Procházka, Pavel P. ; Skála, Vladislav
The flow around an airfoil is analyzed from the point of view turbulence anisotropy assessment. The turbulent flow-field in the vicinity of an airfoil is populated by vortices, in some locations they tend to regularity in orientation, i.e. to anisotropy. However in the wake behind the plate as well as in the core of the boundary layer on the plate suction side the turbulence is close to isotropic state.
Structure of the Wake Behind an Airfoil
Uruba, Václav ; Procházka, Pavel P. ; Skála, Vladislav
The wake behind an inclined plate simulating airfoil is to be studied experimentally. The vortical structures are identified eventually. Theirs topology and dynamical behaviour is to be studied in details using the Proper Orthogonal Decomposition method. The stereo time resolved Particle Image Velocimetry technique is used for the experimental research. The vortex trains with oblique orientation and chequered topology have been detected.
Self-excited oscillation properties of the profile NACA0015 in subsonic flow
Zolotarev, Igor ; Vlček, Václav ; Kozánek, Jan
Self-excited oscillations of the profile NACA0015 in subsonic flow were realized in the wind tunnel. The plunge support had the same elasticity for all experiments, the pitch support had seven different elasticity parameters. During our experiments different types of selfexcited vibration (flutter, stall flutter) were observed. Range of Mach numbers was M = 0.08–0.45, corresponding range of Reynolds numbers is Re = (1–5)·105, when the chord length is used as the characteristic dimension of the profile.\n
Some experimentally determined properties of a profile in case of self-excited oscillations in subsonic flow
Vlček, Václav ; Zolotarev, Igor ; Kozánek, Jan ; Šidlof, Petr ; Štěpán, M.
In the wind tunnel of the Institute of Thermomechanics of the AS CR,v .v. i., experiments were realized with the profile NACA0015 in the presence of the self-excited oscillation. The oscillation of the profile with pitch and plunge degrees of freedom was excited by the subsonic air flow. The plunge support had the same elasticity for all experiments, the pitch support had seven different values of elasticity. Within experiments different types of self-excited vibration (flutter, stall flutter, deep stall flutter) were realized. Range of Mach numbers were M=0.08–0.45, when the chord length is used as the characteristic dimension of the profile. The frequency and amplitude characteristics of the oscillating profile were experimentally determined.\n
Dynamics of Coherent Structures Behind Vibrating Airfoil
Uruba, Václav
Flow around steady and vibrating airfoil with a positive angle of attack has been\nstudied experimentally, using a Time-Resolved PIV (“TR-PIV”) technique. For analysis of\ncomplex spatial dynamics of the flow the Oscillation Pattern Decomposition (OPD) method\nhas been used. The resulting flow dynamics is characterized by OPD modes of oscillating and\nnon-oscillating character, describing travelling and pulsating patterns in the flow. Topology\nand frequency of dynamic modes are shown in the presented paper.
Force interaction of an airfoil in fluid flow
Uruba, Václav
The physical mechanism of lift and drag forces exerted on an airfoil is studied using results from mathematical modelling. Special attention is paid to lift force origin. The mechanism based on 3D flow-structure as a result of 2D flow-field instability is described.
Aerodynamická optimalizace vysokovýkonného padákového kluzáku
Grim, Robert ; Navrátil, Jan (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na aerodynamickou analýzu závodního paraglidingového vrchlíku. Odpory jednotlivých částí jsou rozděleny do kapitol. Cílem bylo vytvoření představy o velikosti podílu odporů jednotlivých komponent vůči kompletní sestavě. Nejprve byl zanalyzován 2D profil a následně celá konfigurace 3D vrchlíku. Po vyhodnocení byly zjištěny výkonové rezervy v profilu. Došlo tedy k optimalizaci jeho tvaru. Po optimalizaci jednotlivých prvků došlo opět k CFD výpočtu. Na závěr byly zhodnoceny změny geometrie.
Parametrická tvarová optimalizace letounu z aerodynamického hlediska
Dofek, Ivan ; Salga, Jaroslav (oponent) ; Brož,, Václav (oponent) ; Fiľakovský, Karol (vedoucí práce)
Práce se zabývá využitím geometrické parametrizace pro tvarový popis některých částí letounu. Geometrická parametrizace je použita pro vytvoření parametrického modelu leteckého profilu. Tento parametrický model umožňuje lokální deformace pobrchu profilu a může být snadno aplikován pro generování geometrie křídla nebo jiných částí letoumu. Některé vlastnosti parametrického modelu byly testovány aplikací v aerodynamické optimalizaci. Dále se práce zabývá parametrickým popisem listu vrtule, jeho aerodynamickou optimalizací a hlukovou analýzou. Pro list vrtule byly vytvorěny distribuční funkce řídících parametrů, které je možné použít při aerodynamické optimalizaci listu vrtule. Geometrická parametrizace slouží pro identifikaci polohy a další vlastností zdrojů hluku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.