Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 141 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mobbing a bossing - negativní fenomén na pracovišti
KREJČÍ, Lenka
Předmětem bakalářské práce je negativní fenomén mobbing a bossing. Mobbing je systematická šikana zaměstnance na pracovišti ze strany kolegů, o bossing se jedná v případě šikany ze strany nadřízeného pracovníka. Cílem této práce je zmapovat výskyt, četnost, znaky a strategie mobbingu a bossingu na pracovištích státních institucí a soukromého sektoru; porovnat přítomnost bossingu na pracovištích Jihočeského kraje a hlavního města Prahy. Bakalářská práce je členěna na dvě části. Teoretická část definuje mobbing a bossing; popisuje jejich znaky, příčiny, cíle, strategie, agresory a oběti, následky, obranu a prevenci. Praktická část je zaměřena na kvantitativní šetření formou anonymního elektronického dotazníku. Dále jsou zde zodpovězeny a analyzovány výsledky dotazníkového šetření a vyhodnoceny stanovené hypotézy.
Prevence šikany ve školních zařízeních
HEJLKOVÁ, Hana
Bakalářská práce se zabývá shrnutím dosavadních poznatků o problematice šikany a využitím těchto informací při dotazníkovém šetření realizovaném mezi pedagogy základních škol a pedagogy na nižším stupni víceletých gymnázií. Práce taktéž nabízí možnost zohlednit různé koncepce prevence a preventivních programů, které pomohou předejít většímu nárůstu šikany ve školách. Dotazníkové šetření si klade za cíl zjistit, do jaké míry se cítí být učitelé obeznámeni s prevencí rizikového chování a jak hodnotí realizaci prevence a řešení případného rizikového chování ve škole. Práce zmapuje informovanost pedagogů základních škol o problematice prevence a poskytne tím možné korelace mezi různými faktory, jež mohou vztah pedagogů k šikaně a její prevenci ovlivňovat.
Problematika šikanování na středních školách
BEJŠOVEC, Lukáš
Diplomová práce se zabývá problematikou šikanování na středních školách, přičemž pozornost je věnována oběti, a především agresorovi. Cílem práce je zjistit prevalenci a podoby šikanování na středních školách a zároveň získat základní informace o hlavních aktérech. Teoretická část obsahuje rešerši odborné literatury nejen české, ale zejména zahraniční. V praktické části je provedeno dotazníkové šetření na třech odlišných středních školách ve městě Sedlčany. Výzkumu se zúčastnilo 180 žáků. Výsledky mezi těmito školami jsou porovnány a vyhodnoceny.
Mobbing na pracovišti
ŠIMONOVÁ, Monika
Bakalářská práce se zabývá mobbingem na pracovišti, což je dlouhodobý psychický teror mezi zaměstnanci. Jedná se o skryté, dlouhodobé a zákeřné útoky, které oběť vypudí z pracoviště. Mobber provádí své útoky pravidelně, opakovaně a po dlouhou dobu, nejméně jednou týdně po dobu nejméně půl roku. Cílem této bakalářské práce je popsat problematiku mobbingu a na základě informací získaných z teoretické a praktické části navrhnout vhodná doporučení, která povedou k prevenci mobbingu ve vybrané společnosti. Teoretická část obsahuje základní pojmy, historii mobbingu a původ tohoto slova, druhy, příčiny, fáze, výskyt, účastníky, důsledky a prevenci mobbingu. Praktická část obsahuje základní informace o vybrané společnosti a výsledky z dotazníkového šetření. Následuje vyhodnocení výsledků výzkumu a hypotéz a navržení vlastních doporučení pro podnik, která podniku pomohou předcházet mobbingu.
Šikana a její dopad na sociální fungování adolescenta
JAROŠOVÁ, Tereza
Práce se zabývá šikanou, zejména ve školním prostředí, a jejím vlivem na sociální fungování adolescenta. Teoretická část se zaměřuje na charakteristiku šikany, její druhy, aktéry. Následně pak na období adolescence, vývoj identity a změn, které člověka v období adolescence provází, dále pak na psychické stavy, které souvisejí se šikanou, jako například deprese a úzkost, a v neposlední řadě pak na prevenci, léčbu a následky šikany. Praktická část se skládá z přepisu tří rozhovorů s respondenty, kteří si v období adolescence prošli šikanou zejména ve školním prostředí. Rozhovory byly vypracovány s respondenty, kteří chodili do různých škol a měli různé finanční i rodinné zázemí. Zároveň se každý respondent se šikanou vypořádával jinak. Jediné, co je spojuje, byla právě ona šikana.
Šikana mezi dětmi - jak ji vidí žáci Základní školy Mazurská v Praze
Lohniská, Iveta ; Zvírotský, Michal (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Obsahem této diplomové práce je pohled a názory dětí na problematiku šikanujícího chování. Práce zahrnuje teoretickou a praktickou část. V teoretické části vysvětluje odborné termíny, vztahující se k šikaně, představuje formy a pohledy na šikanu, poukazuje na přímé a nepřímé znaky, které pomůžou rodině či škole odhalit fakt, že by se mohlo jednat právě o šikanu. Dále se práce zabývá příčinami šikanujícího chování, jak může škola předcházet a řešit šikanu. V diplomové práci jsou dále popsány stádia šikanování, nejčastější místa, kde dochází k šikaně, rizika a následky, které šikana přináší. Praktická část je realizována pomocí výzkumu. Sběr dat proběhl na ZŠ Mazurská na Praze 8. V diplomové práci je popsán předmět a cíle výzkumu, základní pracovní hypotézy, metodika a organizace výzkumu. V textu je vložen dotazník, který byl v totožné podobě předložen dětem, které se výzkumu zúčastnily. Největší prostor je v práci věnován interpretaci výsledků výzkumu, protože hlavním cílem této diplomové práce bylo zjistit, jaký mají děti pohled na ubližování a zda jej ve škole prožívají. Poslední částí výzkumu je jeho závěr a verifikace hypotéz.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 141 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.