Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 39 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
CAD systém pro 3D modelování
Arlet, Filip ; Chudý, Peter (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá tvorbou CAD systému pro 3D kreslení. Obsahuje uvedení do problematiky a stručnou charakteristiku CAD systémů. Hlavní náplní práce je návrh a implementace 3D CAD systému. V závěru práce jsou zhodnoceny dosažené výsledky a stanoveny možnosti dalšího vývoje.
Editor objektově orientovaných Petriho sítí
Kovács, Zoltán ; Janoušek, Vladimír (oponent) ; Kočí, Radek (vedoucí práce)
Práce se věnuje návrhu a implementace editoru OOPN popsaných jazykem PNTalk. Vytvoří se kompatibilní zobrazení PNTalk a formát uložení založený na technologií XML. V návrhu jednotlivých částí editoru je kladen důraz na vnitřní uložení objektů, grafického uživatelského rozhraní a funkcionalitu. V závěru práce jsou demonstrovány praktické ukázky z aplikace.
CAD systém pro 2D kreslení
Hübner, Lukáš ; Kubíček, Radek (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá charakteristikami počítačem podporovaného projektování a specifikuje typické metody kreslení používané v CAD systémech. Praktickou část tvoří program pro 2D kreslení, který implementuje některé z těchto základních metod. V textu je popsán návrh a tvorba této aplikace s pomocí knihoven Qt a Open Scene Graph a následné zhodnocení jejích možností.
Blender plugin pro převod modelů na vektorovou grafiku
Kopáček, Jiří ; Chlubna, Tomáš (oponent) ; Milet, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce řeší návrh a implementaci rozšíření (pluginu) pro software Blender. Toto rozšíření přidává funkcionalitu převodu 3D modelů ve scéně Blenderu na soubor 2D vektorové grafiky ve formátu SVG tak, aby tento soubor reprezentoval původní scénu. Práce se zabývá tvorbou uživatelského rozhraní pluginu, převodem souřadnic vrcholů modelů ze 3D souřadnic scény na 2D souřadnice okna, výpočtem barvy výsledných polygonů na základě osvětlení a barvy materiálu, řezáním konfliktních (zaklíněných) objektů a určováním pořadí, v jakém je třeba výsledné polygony vykreslit. Výsledkem implementace je plugin, který umožňuje uživateli namísto ruční tvorby 2D vektorových obrázků vytvářet 3D modely, které lze následně ze scény Blenderu převádět (fotit) do souborů vektorové grafiky ve formátu SVG.
Transformace dokumentů HTML na vektorovou grafiku SVG
Šafář, Martin ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Burget, Radek (vedoucí práce)
Tato diplomová práce řeší problematiku vykreslování HTML/CSS dokumentů pomocí vektorové grafiky ve formátu SVG. Cílem práce je návrh a implementace rozšíření knihovny CSSBox o možnost vektorového výstupu. Nejprve jsou popsány základy jazyka SVG a existující knihovny na platformě Java, které s SVG pracují. Dále je popsána knihovna CSSBox a postup vykreslování webových stránek v této knihovně. Poté následuje rozbor některých CSS3 vlastností. Hlavní částí této práce je návrh řešení renderování CSS3 vlastností jako jsou zaoblené rámečky, gradienty, nebo transformace. U jednotlivých CSS vlastností je popsána jejich specifikace podle standardu CSS3 a způsob řešení v jazyce SVG. Po návrhu následuje popis implementace výsledného rozšíření a nakonec je zhodnocena úspěšnost implementace při testování. V závěru práce jsou navržena možná rozšíření této práce.
Aplikace pro online sazbu notového zápisu
Mackovič, Jakub ; Rychlý, Marek (oponent) ; Burget, Radek (vedoucí práce)
V tejto práci je predstavená aplikácia pre online zápis hudby s použitím SVG vektorovej grafiky v prostredí webových prehliadačov. Pozrieme sa na relevantné postupy pri notovom zápise a na históriu sadzby hudobného zápisu. Preskúmame a roztriedime existujúce programy na notový zápis. Na ich základe navrhneme užívateľské rozhranie pre aplikáciu s niekoľkými obmenami. Nasleduje popis implementácie aplikácie. Predstavíme tiež sadu funkcionalít, ktorých užitočnosť spolu s užívateľským rozhraním otestujeme na užívateľoch. Vyhodnotíme výsledky testovania a na jeho základe vylepšíme niektoré črty aplikácie. Nakoniec vyhodnotíme aplikáciu a jej budúci vývin. Keďže SVG sa stále považuje za experimentálnu technológiu a niektoré prehliadače ju stále nepodporujú alebo sa ich implementácia líši, bola aplikácia vytvorená tak, aby fungovala na prehliadači Chrome od spoločnosti Google.
Zásuvný modul do Blenderu pro převod modelů na vektorovou grafiku
Kopáček, Jiří ; Chlubna, Tomáš (oponent) ; Milet, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce řeší návrh a implementaci několika rozšíření už dříve existujícího modulu (pluginu) pro software Blender. Tento plugin dříve sloužil k převodu 3D modelů ve scéně Blenderu na soubor 2D vektorové grafiky ve formátu SVG. Mezi nová rozšíření patří podpora převodu také pro křivky, texty, nástroj Grease Pencil či anotace a jejich vzájemné hloubkové řazení a také podpora třídění do kolekcí, využívání kamerových objektů a tvorba animací. Mezi vylepšení existujících částí patří kompletní přepracování uživatelského rozhraní, rozšíření možností novým materiálovým systémem a oprava některých starších chyb kódu. Výsledkem implementace je nová verze pluginu, která umožňuje uživateli efektivně tvořit složitější vektorové obrázky v Blenderu s více možnostmi stylizace výstupu.
Vektorová grafika ve volnočasovém vzdělávaní
VOLFOVÁ, Terezie
Práce se zabývá tvorbou výukového kurzu se zaměřením na vektorovou grafiku v rámci volnočasových aktivit. Úkolem kurzu je osvojení si základních nástrojů a funkcí v grafickém programu Adobe Illustrator. Pochopit, jak funguje vektorový program a samotný vektor, jaké má využití vektorová grafika. Teoretická část představuje termíny volný čas, pedagogika volného času, mládež, zájmové činnosti, výtvarná výchova, vektorová grafika, barvy a formáty. Praktická část se zaměřuje na samotný kurz, kde se účastnící během tří setkání učí tvořit ve vektorovém programu.
Vektorový grafický výstup z HTML renderovacího stroje
Chocholatý, Tomáš ; Rychlý, Marek (oponent) ; Burget, Radek (vedoucí práce)
Tato práce se věnuje problematice vykreslení webových stránek pomocí vektorové grafiky. Je zde popsán experimentální zobrazovací stroj CSSBox a jeho již existující knihovny pro vykreslení vektorové grafiky v PDF a SVG. Cílem je navrhnout společnou strukturu pro tyto dvě knihovny a co nejvíce sjednotit postup vykreslování webových stránek ve vektorové grafice. V práci je proveden rozbor chybně implementovaných částí existujících řešení a popsány nedostatky, které bude nezbytné doimplementovat tak, aby výsledná vektorová grafika splňovala standard CSS3. Dále zde bude popsán proces implementace včetně opravy všech nefungujících původních řešení a bude popsán princip sjednocení jednotlivých části pro generování obou dvou vektorových formátů. V závěru práce budou zhodnoceny výsledky vlastního testování a výstupy z generování reálných webových stránek.
Nástroj pro import a animaci vektorové grafiky v jazyce MATLAB
Šustáček, Daniel ; Appel, Martin (oponent) ; Grepl, Robert (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem nástroje pro import a animaci vektorové grafiky SVG v jazyce MATLAB. První část práce se zabývá způsobem importu SVG formátu do prostředí MATLAB a následnými principy vykreslení jednotlivých elementů SVG. Druhá část objasňuje vytvoření nástroje pro animaci pohybu mechanismů v rovině definovaných ve formátu SVG.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 39 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.