Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  předchozí11 - 14  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výukový program pro demonstraci rasterizace 2D objektů
Krupička, Vojtěch ; Kubíček, Radek (oponent) ; Štancl, Vít (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problémem rasterizace vektorových objektů na zobrazovacích zařízeních (např. monitoru počítače). Rasterizace je jedním z nejdůležitějších jevů v počítačové grafice. Pro jeho pochopení je potřebná znalost matematických rovnic a vzorců jimiž jsou příslušné vektorové objekty popsány. Pro názornou demonstraci rasterizace vznikl výukový program, který jednoduchou cestou seznámí uživatele s principem rasterizace vybraného vektorového objektu.
Univerzální grafický editor jako knihovna a modul pro Python
Košulič, Jaroslav ; Kočí, Radek (oponent) ; Smrčka, Aleš (vedoucí práce)
Častým prostředkem pro přehledné zobrazení informací jsou různá schemata, diagramy, souhrně grafy. Používají se často například ve výuce pro prezentaci některých algoritmů a velké využití mají i v technické praxi v podobě UML diagramů, grafů topologie sítě a graf můžeme dokonce pozorovat v elektrotechnických schematech a návrhu HW architektury. Před dvěmi lety proto začal vznikat projekt Univerzálního grafického editoru. Jeho cílem je zaplnit mezeru na trhu poskytnutím dostupného univerzálního  nástroje pro práci s grafy. Na tehdejší práci navázal semestrální projekt, jehož dalším pokračováním je tato diplomová práce. Cílem je navrhnout,  implementovat, zdokumentovat a otestovat modul pro jazyk Python poskytující objektové rozhraní pro práci s grafy s využitím knihovny s rozhraním jazyka C vytvořené v rámci semestrálního projektu.
Synchronizace vektorové grafiky mezi klienty a serverem
Votava, Štěpán ; Bruckner, Tomáš (vedoucí práce) ; Vencovský, Filip (oponent)
Cílem diplomové práce je analýza existujících algoritmů pro zajištění konzistence při synchronizaci vektorové grafiky v reálném čase mezi více klienty a serverem, jejich otestování, popis rozdílů a výběr nejvhodnějšího. Teoretická část práce se věnuje problematice komunikace v reálném čase v protokolu HTTP, WebSockety a detailněji se zabývá algoritmy pro zajištění konzistence a architekturou aplikace. V praktické části jsou popsány technologie využité v diplomové práci, dále samotný návrh aplikace a její implementace. Výsledkem práce je přehled algoritmů pro zajištění konzistence, výběr technologie vhodné pro komunikaci mezi klienty a servery v případě synchronizace vektorové grafiky v reálném čase a implementace vybraných technologií v Node.js aplikaci.
Příprava grafických dat v aplikacích IS - testování forem převodu rastrové a vektorové grafiky
Parma, Lukáš ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Horný, Stanislav (oponent)
Tato práce je zaměřena především na testování software (dále jen SW) pro převod mezi bitmapovou a vektorovou grafikou. Práce je rozdělena do dvou částí. V teoretické části jsou vysvětleny základní typy grafik, jejich rozdíly, použití, výhody a nevýhody. U každého typu grafiky jsou popsány jejich nejznámější formáty. Dále je vysvětlen princip převodu mezi formáty a jednotlivými typy grafik. Podrobně je rozveden princip rasterizace a vektorizace. Praktická část práce je zaměřena především na vektorizaci. Je v ní testováno celkem pět programů na převod bitmapové a vektorové grafiky. Pro testování byly vybrány a definovány čtyři různé typy grafik. Pro porovnávání SW byl použitý vícekriteriální způsob hodnocení. SW je porovnáván ze dvou hledisek. První hledisko porovnává funkcionalitu SW a druhé je zaměřeno na výsledky výstupů vektorizace. Stanovená metodika a výběr kritérií zkoumání byly zvoleny subjektivním pohledem na zadanou problematiku. Závěr práce přináší podrobné výsledky zkoumání spolu s komentářem k jednotlivým sledovaným SW.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   předchozí11 - 14  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.