Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 564 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Modelování pohybu částice v elektrickém a magnetickém poli pro výuku středoškolské fyziky
Mudrík, Samuel ; Vašíček, Zdeněk (oponent) ; Kaštil, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vytvořením výukového nástroje - programu umožňujíciho simulaci vlivu elektromagnetických sil na subatomární částice. Nejdříve jsou popsané požadované vlastnosti, následuje přehled existujících řešení, pak analýza požadavků a detailní popis vývoje a implementace. V závěru je shrnutí výsledků práce a zhodnocení přínosu.
Program pro plánování rozvrhů
Čillo, Vladimír ; Špaňhel, Jakub (oponent) ; Dytrych, Jaroslav (vedoucí práce)
Táto práca sa zaoberá problematikou plánovania rozvrhov na Fakultě informačních technologií Vysokého učení technického v Brně. Cieľom práce je navrhnúť a implementovať novú aplikáciu pre podporu manuálnej tvorby rozvrhov, ktorá poskytne zlepšenie v provnaní so súčasným stavom. Vytvorená aplikácia má architektúru klient-server, pričom klient a server spolu komunikujú prostredníctvom rozhrania REST. Aplikácia poskytuje podporu pri práci s vstupnými dátami, ako aj pri analýze vytvorených rozvrhov a disponuje funkciami pre export dát vo formáte HTML.
Modelování rekonstrukce obrazu při CT RTG fluoroskopii
Bainar, Petr ; Kolář, Radim (oponent) ; Drastich, Aleš (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvoření simulátoru modelujícího rekonstrukci obrazu při CT RTG fluoroskopii. Program bude primárně sloužit k výuce v laboratorních cvičeních předmětů týkajících se zobrazovacích systémů v lékařství. Úvodní část je věnována popisu procesu zobrazení u CT RTG ZS. Důraz je kladen zejména na specifika užívaná při intervenční CT RTG fluoroskopii. Navazující část práce řeší koncepci simulátoru, definuje jeho vstupy a výstupy a nastiňuje způsob práce. Následně se práce věnuje realizovanému programu, je popsán vzhled jednotlivých oken a podrobně vysvětleny jednotlivé ovládací prvky. V hodnotící části práce jsou dokumentovány dosažené výsledky. Její součástí je popis vlivu jednotlivých parametrů procesu na vlastnosti získávaných snímků. V hodnotící části je rovněž představena filozofie hledání optimálních parametrů. Přílohou práce je návrh návodu k laboratornímu cvičení.
Výuková aplikace pro internetové prostředí
Kratochvíl, Peter ; Škorpil, Vladislav (oponent) ; Zeman, Václav (vedoucí práce)
Diplomová práca sa zaoberá zhodnotením využitia internetových aplikácii vo vyučovacom procese. Takéto aplikácie sú v dnešnej dobe nazývané E-learning. Teoretická časť sa zaoberá vysvetlením základných pojmov, vysvetžuje možnosti rôznych foriem vzdelávania s ohžadom na možnosti účastnenia sa kurzov, prípravy na vyučovanie a vypracovávanie domácich úloh, vyhodnocuje dôvody používania e-learningu v praxi. Sú tu rozpísané ich výhody a nevýhody ako aj výhody a nevýhody klasickej formy vyučovania. Popisuje najčastejšie prípady využitia e-learningu. Praktická časť sa zaoberá opísaním vyhotovenia konkrétneho systému podža dopredu zadaných požiadaviek. Systém bol rozdelený do dvoch hlavných logických celkov, ktorých funkčnosť je popísaná v príslušných častiach. Ďalej sú vymenované všetky použité nástroje ako programovacie jazyky – ich výhody a nevýhody, operačné systémy serverov a podobne. Praktická časť takisto obsahuje informácie o použitom databázovom systéme ako aj podrobný rozpis konkrétnej databázy. V závere sú zhodnotené teoretické ako aj praktické výsledky práce na projekte.
Simulace procesoru ARM pro výuku programování v asembleru
Ondryáš, Ondřej ; Goldmann, Tomáš (oponent) ; Orság, Filip (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvoření didaktického nástroje pro simulaci činnosti procesoru z rodiny Arm, který je integrován do editoru Visual Studio Code. Nástroj je určen pro výuku programování těchto procesorů na strojové úrovni. Implementuje službu umožňující překlad jazyka symbolických adres instrukční sady A32 a simulaci provádění jejích instrukcí. Využívá k tomu emulační jádro Unicorn a další nástroje s otevřeným zdrojovým kódem. Rozšíření pro editor poskytuje s pomocí služby podporu pro vývoj a ladění programů v tomto jazyce. Při tvorbě programu zobrazuje uživateli vysvětlivky pro použité instrukce a pomáhá s pochopením jejich funkcí. Při ladění umožňuje krokování a různé pohledy na vnitřní stav simulovaného procesoru, obsah registrů i paměti. Výsledkem práce je řešení, které je možné použít při výuce předmětu Pokročilé asemblery na FIT VUT. V budoucnu bude možné rozšířit jej o podporu jiných architektur a poskytnout tak nástroj pro usnadnění výuky i v dalších předmětech zaměřených na programování na strojové úrovni.
Prezentační software matematiky pro SŠ
Szabo, Štefan ; Kubíček, Radek (oponent) ; Štancl, Vít (vedoucí práce)
Tato práce slouží jako prezentační software matematiky pro střední školy. Její cílem je zjednodušit, zefektívnit, nebo jinak zdokonalit výučbu za využití reprezentace jednolitvých matematických okruhů prostředníctvím počítačové grafiky. Aplikace je navržena tak, aby bylo možné jednoduše přidávat okruhy formou zásuvných modulů.
Moderní koncepce systému virtuální třídy
Outěřický, Pavel ; Průša, Zdeněk (oponent) ; Pfeifer, Václav (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou distanční interaktivní výuky s využitím systému virtuální třídy, jakožto softwarového komunikačního nástroje. Po krátkém rozboru základních typů mezilidské komunikace a výuky je zde úvodem popsána virtuální třída z úplně základního pohledu ve smyslu prvotního vysvětlení co tedy virtuální třída je, k čemu slouží a jaké přínosy může přinést. Níže jsou pak rozebrány možnosti, podporované nástroje a funkce dnešních komerčních i bezplatně dostupných systémů tohoto typu s názornými ukázkami a se zaměřením na možnosti síťové komunikace. Další částí dokumentu je popis a rozebrání implementačních možností pro tvorbu virtuální třídy, jako čistě webového systému nebo jako desktopové aplikace se zaměřením na možnosti využití různých programovacích jazyků či prostředí. Dále je jako často používaná funkce u virtuální třídy také popsána videokonference a nároky na její implementaci. Druhá část, která tvoří asi tři čtvrtiny dokumentu, je věnována popisu mé vlastní praktické realizace systému virtuální třídy, jakožto desktopové aplikace komunikující přes serverovou aplikaci s využitím jazyka Java. Je zde na úvod popsán základní návrh tohoto systému s jeho implementovanými nástroji pro vzdálenou výuku. Níže jsou pak v kapitolách postupně všechny tyto implementované nástroje a funkce podrobně popsány, jak z pohledu potenciálního uživatele, tak i z pohledu softwarového vývojáře.
Hra pro výuku úplných základů programování
Rončka, Martin ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Hlavním cílem této práce je vytvoření hry pro výuku úplných základů programování . První část této práce se zabývá studiem a analýzou současných her pro výuku programovaní a soudobých principů užívaných ve výukových hrách . Na toto navazuje návrh a implementace rozhraní pro vizuální programování v Unity3d a následná integrace tohoto rozhraní do jednoduché hry , která bude splňovat principy sepsané v první části této práce . Výsledek práce je poté vyhodnocen jak z hlediska technického tak uživatelského , s cílem zjistit efektivitu rozhraní pro vizuální programování a hry samotné jako nástroje pro představení programování .
Elementární architektura / Výuka architektury pro mladší generace
Menšíková, Barbora ; Veselá, Markéta (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Vzhľadom k spletitosti celého súčasného edukačného systému návrh vytvára alternatívnu formu výučby estetického vnímania - umenia a architektúry, akýsi medzistupeň, ktorý sa pripája k existujúcim osnovám povinného vzdelávania detí ako doplnok či ich rozšírenie. Návrhom je teda priestor - umelecká inštitúcia, zameriavajúca sa na vzdelávanie mladej generácie z radov širokej spoločnosti. Spoluprácou školy architektúry so vzdelávacími inštitúciami, vzniká prostredie kde študent vystupuje z prostredia akademickej komunity a vzdeláva laickú verejnosť. Naopak verejnosť vstupuje do prostredia Fakulty architektúry a ponúka architektom nový uhol pohľadu.
Prostor jako paradigma výuky
Bernátek, David Erik ; Vojtíšek, Jan (oponent) ; Rozwalka, Szymon (vedoucí práce)
Cílem závěrečné práce je studie novostavby Fakulty architektury VUT v Brně v areálu VUT na Údolní. V současnosti sídlí Fakulta architektury na Poříčí, v budově, která svými prostorovými možnostmi už nevyhovuje nynějším požadavkům pro výuku architektury a nenabízí možnost pro potřebné změny. Úvodní část práce se věnuje stanovení prostorových potřeb pro výuku architektury v 21. století. Dále se projekt věnuje zakomponování nové budovy Fakulty architektury do areálu z hlediska urbanismu a jejímu následnému architektonickému.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 564 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.