Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Stanovení emisí CO2 výfukových plynů u CNG, benzinových a naftových vozidel
Chytil, Ivo ; Libich, Jiří (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce na téma Stanovení emisí CO2 výfukových plynů u CNG, benzinových a naftových vozidel se zabývá problematikou produkce oxidu uhličitého ze spalování paliv. V první části práce jsou teoretické metody výpočtu porovnány s hodnotami, které jsou uváděny výrobci vybraných automobilů. V druhé části práce byla produkce CO2 vypočtena dle zvolené metody a získaných reálných dat z provozu. Na základě těchto výpočtů je vyhodnocena procentuální úspora CO2 v závislosti na použitém palivu. Z reálných dat z provozu jsou vyhodnoceny finanční náklady na provoz jednotlivých typů vozidel i v porovnání s hybridními vozidly a elektromobily. V závěrečné části diplomové práce bylo navrhnuto poměrové uspořádání typových vozidel vozového parku s ohledem na finanční/ekologický aspekt.
Optimalizace proudění výfukových plynů ve výfukovém systému traktorového motoru
Létal, Filip ; Svída, David (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je optimalizace proudění výfukových plynů ve filtru pevných částic s použitím CFD simulací. První část práce je zaměřena na problematiku emisí vznětových motorů a systémy snižování emisí se zaměřením na filtry pevných částic. V další části práce je provedena analýza současného stavu zadaného filtru pevných částic pomocí CFD simulací a jejich vyhodnocení. Následuje nový konstrukční návrh pro usměrnění proudění, jeho analýza a konečné vyhodnocení.
Plnění emisních norem u traktorových motorů
Jelínek, Petr ; Prokop, Aleš (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
V této bakalářské práci se pojednává o současných emisních normách, které stěžují výrobcům traktorů vývoj nových motorů a o technologiích, které účinně snižují škodlivé látky ve výfukových plynech a jednotlivých výrobcích traktorů a jejich způsobu využití různých technologií.
Možnosti využití odpadního tepla výfukových plynů spalovacích motorů
Křivák, Petr ; Pospíšil, Jiří (oponent) ; Brázdil, Marian (vedoucí práce)
Zvyšující se nároky na automobilovou dopravu kvůli snížení dopadu na životní prostředí a spotřeby fosilních paliv, vedly ke snaze zvýšení účinnosti spalovacího procesu a automobilu jako celku. Jednou z možností jak tohoto dosáhnout je využít odpadního tepla spalovacího procesu a to především odpadního tepla výfukových plynů. Toto teplo může být přeměněno na elektrickou energii, jejíž spotřeba u moderních automobilů vzrůstá. Předkládaná práce pojednává o možnostech využití odpadního tepla výfukových plynů spalovacího motoru automobilu. Zaměřená je na aplikace vyrábějící elektrickou energii. V práci je zanalyzován současný stav automobilové dopravy a poté uveden přehled možných technologických řešení využití odpadního tepla výfukových plynů. Stěžejní část je věnována termoelektrickým generátorům, jejich konstrukci a přehledu konstrukčních řešení. Na závěr je provedená energetická bilance při použití termoelektrického generátoru.
Sací kanály Wankelova motoru
Smělý, Jiří ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je návrh sacího kanálu přeplňovaného motoru Mazda 13B-T s krouživým pohybem pístu Wankelova typu se zaměřením na možné úpravy vedoucí ke zvýšení výkonových parametrů. Hlavním cílem práce je návrh vhodných úprav vedoucích k navýšení točivého momentu v co nejširším spektru otáček.
Analýza funkční životnosti filtrů pevných částic spalovacích motorů
Obršlík, Jaroslav
Emise vznětových motorů jsou v současné době velmi sledovanou tématikou. Zejména pevné částice a jejich odstranění z výfukových plynů za pomocí filtrů pevných částic. Tato práce se zabývá zjišťováním životnosti filtrů pevných částic na základě měření emisí výfukových plynů. V práci byly popsány jednotlivé typů filtrů pevných částic a způsoby jejich regenerace. Pro pochopení procesů při měření bylo popsáno konkrétní měřicí zařízení pro měření emisí. Pro exaktní vyhodnocení vstupních veličin bylo použito matematického aparátu. V praktické části byla za pomocí statistických metod vyhodnocena závislost naměřených veličin ve výfukových plynech.
Stanovení emisí a škodlivých částic výfukových plynů u CNG, benzinových a naftových vozidel
Rozsíval, Adam ; Libich, Jiří (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Práce se zabývá analýzou emisí a škodlivých částic výfukových plynů u vozidel s environmentálním dopadem, respektive popisuje základní charakteristiky a vlastnosti současných druhů používaných paliv a emisí produkovaných spalovacími motory. Dále pojednává o opatřeních a možnostech snižování emisí automobilové dopravy na základě environmentálního dopadu, konkrétně se zabývá současnou Evropskou emisní normou a systémy vozidel, které umožňují snižování emisí. Práce také pojednává o emisním měření a početních metodách v oblasti určování emisí. Podle zvolené početní metodiky je provedena analýza exhalací, vycházející z dat reálného provozu vozového parku a jsou porovnány hodnoty z emisního měření. Součásti analýzy je také finanční aspekt.
Stanovení základních emisí z výfuků osobních vozidel ve vybraných úsecích dopravní trasy
KAHUDA, Jan
Tato diplomová práce se zabývá problematikou znečišťování životního prostředí produkcí škodlivých látek ze spalovacích motorů automobilů a výpočtem produkce základních škodlivých látek emitovaných z výfuků osobních vozidel pohybujících se po vybraných úsecích dopravní trasy. Cílem práce bylo vypočítat množství produkovaných základních škodlivých látek, dle skladby vozového parku na zvolených sledovaných úsecích dopravní trasy. K analýze byly vybrány tři úseky pozemních komunikací ve městě České Budějovice. Provedením analýzy sestavy vozového parku, zjištěním intenzity dopravy, průměrné rychlosti vozidel a plynulosti dopravy na dané dopravní trase byly získány hodnoty pro výpočet produkce emisí speciálním výpočtovým programem MEFA 13.
Systémy DPF a SCR
Novodomský, Tomáš ; Janoušek, Michal (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Predložená bakalárska práca sa zaoberá systémami pre znižovanie emisii z výfukových plynov vznetových motorov. Prvá časť práce je venovaná zloženiu výfukových plynov a emisným normám. Práca rozoberá vznik pevných častíc, ich regulovanie systémom DPF a jeho rôzne varianty. Ďalej je tu uvedený princíp znižovania obsahu oxidov dusíka vo výfukových plynoch systémom selektívnej katalytickej redukcie. V záverečnej časti sa nachádza zamyslenie nad budúcnosťou systémov pre znižovanie emisii, emisných noriem a alternatívnych pohonov.
Stanovení emisí CO2 výfukových plynů u CNG, benzinových a naftových vozidel
Chytil, Ivo ; Libich, Jiří (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce na téma Stanovení emisí CO2 výfukových plynů u CNG, benzinových a naftových vozidel se zabývá problematikou produkce oxidu uhličitého ze spalování paliv. V první části práce jsou teoretické metody výpočtu porovnány s hodnotami, které jsou uváděny výrobci vybraných automobilů. V druhé části práce byla produkce CO2 vypočtena dle zvolené metody a získaných reálných dat z provozu. Na základě těchto výpočtů je vyhodnocena procentuální úspora CO2 v závislosti na použitém palivu. Z reálných dat z provozu jsou vyhodnoceny finanční náklady na provoz jednotlivých typů vozidel i v porovnání s hybridními vozidly a elektromobily. V závěrečné části diplomové práce bylo navrhnuto poměrové uspořádání typových vozidel vozového parku s ohledem na finanční/ekologický aspekt.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 35 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.