Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 117 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Popis poloprovozu vytváření a zpřístupnění digitálních archivních balíčků se zaměřením na umělecká díla s audiovizuálním obsahem nekinematografické povahy
Svatoš, Jonáš
Poloprovoz vytváření a zpřístupnění digitálních archivních balíčků se zaměřením na umělecká díla s audiovizuálním obsahem nekinematografické povahy představuje komplexně řešené pracoviště navržené k akvizici umění pohyblivého obrazu na analogových i digitálních nosičích. Výstupem poloprovozu je digitální sbírkový objekt, jehož validita je ověřena prostřednictvím zachování signifikantních vlastností. Poloprovoz v kontextu českých sbírkových institucí představuje unikátní řešení zohledňující širokou varietu historických obrazových nosičů, umožňuje jejich odbornou diagnostiku, před-akviziční průzkum a samotnou digitalizaci odpovídající vysokým kvalitativním standardům. Mimořádným přínosem jeho řešení je propojení akviziční praxe, získávání a ukládání médií a metadat, poznatků z historického výzkumu a konzervátorských záznamů s ohledem na jejich další distribuci a zpřístupnění v rámci jednoho systému. Poloprovoz je navíc navržen s důrazem na interoperabilitu a propojení s dalšími sbírkovými systémy v rámci lokální sítě i internetu. Jako takový může být vzorovým řešením pro podobná oborová pracoviště, nebo může v budoucnu sloužit jako servisní platforma zaručující dosažení vysokých standardů.
Odměňování a motivace zaměstnanců
BARTMANNOVÁ, Veronika
Diplomová práce je zaměřena na odměňování a motivaci zaměstnanců ve vybraném podniku. Teoretická část se věnuje motivačním systémům, teoriím a definuje motivaci. V praktické části je kladen důraz na zhodnocení podniku, jeho systému odměňování a motivaci zaměstnanců. Pomocí dotazníkového šetření bude zhodnocena spokojenost a znalost zaměstnanců těchto systémů a moţností odměňování. Cílem práce pak bude vypracovat návrh na zlepšení motivačního systému ve vybraném podniku.
Etická dilemata při sociální práci s dětmi s poruchami chování
VOŠAHLÍKOVÁ, Iva
Cílem diplomové práce je formulovat jednotlivá dilemata při sociální práci s dětmi s poruchami chování. Díky specifikaci zařízení, ve kterém pracuji jako sociální pracovnice, tj. výchovný ústav pro dívky, jehož součástí je i oddělení pro nezletilé matky s dětmi, rozeberu v práci různá dilemata spojená s prací s touto cílovou skupinou. Samotným dilematem může být otázka, zda těhotné nezletilé dívky mají být umístěné v zařízeních s ústavní výchovou, zda jsou kompetentní k péči o svoje dítě, když ještě samy jsou dětmi. Mají poruchy chování, některé z nich trpí rovněž psychiatrickými poruchami, jsou nebo byly uživatelkami drog. Mají odlišnou hodnotovou orientaci. Sociální pracovnice v institucionální výchově řeší různá dilemata, ať je to (dle Matouška): formalizace a deformalizace, profesionalizace a deprofesionalizace, normativnot a nenormativnost, pomoc a sociální kontrola, polyvalence a specializace. Dle Musila lze řešit komplexní nebo zjednodušené cíle, neutralitu či favoritismus, procedurální nebo situační přístup, materiální či nemateriální pomoc, zasáhnout či nezasáhnout. Práce bude doplněna o etické teorie, které mohou při rozhodování sociálnímu pracovníkovi pomoci.
Domácí a komunitní vzdělávání
VĚTROVCOVÁ, Natálie
Práce se zabývá problematikou alternativních forem vzdělávání, konkrétně domácím a komunitním vzděláváním. První část práce objasňuje klíčové pojmy a pojednává o soudobých teoriích výchovy. Dále pojednává o výchově z hlediska filosofie a snaží se o zachycení podstaty výchovy. Dále popisuje rodinu jakožto výchovného činitele a její funkce ve výchově. Tímto způsobem je v práci popisována i škola a její funkce ve výchově. Práce zde hovoří o prvostupňovém vzdělávání. Druhá část je věnována alternativním formám vzdělávání, a to individuálnímu vzdělávání. Objasňuje tento pojem a popisuje domácí a komunitní vzdělávání ve světě a v České republice. Dále práce uvádí kladné a záporné stránky těchto forem vzdělávání. Poslední kapitoly se věnují problematice socializace dětí v rodinách, ve kterých jsou děti vzdělávány doma.
Metodika dokumentace, archivace a zpřístupnění uměleckých děl s audiovizuálním obsahem nekinematografické povahy
Klodner, Michal
Metodika je určena paměťovým institucím muzejního i archivního zaměření, které již spravují nebo mají zájem sbírat umění pohyblivého obrazu za účelem dlouhodobého digitálního uchovávání a zpřístupnění v digitální podobě. Vzhledem k obsolentní povaze historických médií pohyblivého obrazu zahrnujících široké spektrum elektromagnetických nebo optoelektronických obrazových formátů se zvyšují rizika jejich degradace, zatímco dostupnost původních přehrávacích zařízení je stále více omezena. Metodika uvádí takovou kombinaci existujících archivních standardů a postupů, které je nutné nebo vhodné aplikovat na oblast umění pohyblivého obrazu tak, aby byla zaručena důvěryhodnost archivního záznamu a celého kurátorského procesu.
Prezentace: Stáhnout plný textPDF
A comparison of selected anthropological theories in view of their pragmatic value
Hájek, Daniel ; Vrhel, František (vedoucí práce) ; Jakoubek, Marek (oponent)
Studie se zabývá problémem praktické uplatnitelnosti dvou antropologických teorií, strukturálního funkcionalismu a interpretativní antropologie Clifforda Geertze. Uplatnitelnost se vztahuje k otázce, jak se užití jedné či druhé teorie konkrétně projeví v analýze etnografických dat. Každá z teorií je nejdříve podrobně rozebrána s důrazem na její možné cíle a přínosy, předpoklady na nichž staví, a důsledky které z ní plynou pro etnografa. Poté jsou teorie zkoumány na příkladu jejich konkrétního uplatnění v etnografických monografiích. Za příklad uplatnění strukturálního funkcionalismu je zvolen titul The Nuer od Evanse-Pritcharda. Interpretativní antropologii reprezentuje monografie Negara Clifforda Geertze. V závěru je konstatováno, že strukturální funkcionalismus poskytuje mnohem určitější vedení pro analýzu, z čehož vyplývá i lepší ověřitelnost a srovnatelnost jeho výsledků. Kromě hlavního předmětu se studie potýká i s obecnějšími otázkami ohledně ne-existence paradigmatu v antropologii a některých příčin tohoto stavu.
Revoluce jako teoretický problém
Opl, Jakub ; Kučera, Jan (vedoucí práce) ; Novák, Miroslav (oponent)
Bakalářská práce analyzuje téma revolucí, především pak v teoretické rovině. V úvodu je naznačeno, pro jaké události je pojem revoluce užíván a v jakém smyslu s ním autor bude pracovat. V první kapitole je nastíněn vznik slova revoluce v antice a význam, který mu přisuzovali tehdejší myslitelé. Dále je analyzována změna v užívání pojmu v důsledku revoluce v Americe a ve Francii. Druhá kapitola se zaměřuje na první teoretiky revolucí v devatenáctém století, konkrétněji na teorii Karla Marxe, Alexise De Tocqueville a Vladimira Iljiče Lenina. Ve třetí kapitole autor shrnuje vývoj mezi světovými válkami a ve čtvrté je analyzováno studium příčin revolucí v době po druhé světové válce, kdy je revoluce především ve středu pozornosti badatelů z oblasti sociálních věd. Pátá kapitola se zabývá teorií evropského revolučního procesu amerického historika Martina Malii. V závěru se autor studie zamýšlí nad tím, jestli je možné určit obecné podmínky vzniku revolučních situací, zda existuje obecný model revoluce a jaký je význam studia revolucí pro současnost.
Teorie hodnocení uměleckého díla
Neubert, Jiří ; Petříček, Miroslav (vedoucí práce) ; Dadejík, Ondřej (oponent)
Hodnocení je neoddělitelnou součástí přistupováni k uměleckým dílům a proto je třeba se jím zabývat. Hodnocení je vždy hodnocením něčeho, předpokládá určitou znalost a představu hodnoceného. Hodnocení předpokládá konceptualizaci. Chceme li o umění, potažmo o naší zkušenosti s ním něco říci, tak aby nám bylo rozuměno, či uvěřeno, musíme se zabývat právě naší konceptuální výbavou, kterou jej nahlížíme. Předkládaná práce se zabývá jakýmsi konceptuálním minimem, které je pro hodnocení umění důležité, až nevyhnutelné. Každé setkání s uměním se neobejde bez úvahy o původu díla. Koncept autora se zdá být s konceptem uměleckého díla více než spjat. Autorství se dnes potácí mezi naprostou suverénností a rozpuštěním. Existují teorie uměleckého díla, které jeho vazbu na autora nezohledňují, ba dokonce odmítají. Umění má dlouhou tradici. Současný pojem umění je však relativně mladý a konceptuálně velmi zatížený. Na jedné straně se setkáváme s přehlížením jeho různých podob a na druhé se snahou je jednou provždy charakterizovat. Recipient chápající umění jako expresivní vyjádření vnímá, hledá významy a hodnotí jinak než ten, který umění považuje za institucionálně posvěcený statut. Rozhodující úlohu nesou způsoby jeho uvažování. Podstatný není jen koncept samotný, ale také způsob jeho myšlení. Koncept umění je...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 117 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.