Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 53 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Elektrické napájení silničního tunelu
Kloc, Martin ; Procházka, Aleš (oponent) ; Orságová, Jaroslava (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce popisuje problematiku napájení silničního tunelu elektrickou energií. V práci jsou popsána obecná pravidla a požadavky, které jsou nezbytné pro zajištění dodávky elektrické energie pro tunelové stavby. Dále se práce zabývá návrhem technologického zařízení a celého systému napájení osmikilometrového silničního tunelu.
Vodojemy - Brno, Žlutý kopec
Gomboš, Michal ; Bujna, Tomáš (oponent) ; Palaščák, Michal (vedoucí práce)
Po úspešnom odvrátení skazonosného scenára s búraním vodojemov a nahradením ich parkovacími kapacitami sa vynára druhá otázka, ako podporiť záujem širšej verejnosti o tieto podzemné klenoty, čím by sa úspešne potvrdila správnosť rozhodnutia o záchrane vodojemov. Jedno z riešení, v ktorom vidím zmysel a ktorým som sa rozhodol vydať je sprístupniť ich verejnosti nepriamo, servírovať ich prostredníctvom atraktívnej cesty, mierne poodhaliť a ponechať zvyšok na ľudskú zvedavosť a objavovanie.
Technický návrh alternativy malé vodní elektrárny Ejpovice
Mitrega, Stanislav ; Jobánek, Stanislav (oponent) ; Šulc, Jan (vedoucí práce)
Hlavním cílem bakalářské práce je provedení nového návrhu malé vodní elektrárny Ejpovice s beztlakovo-tlakovou derivací. Beztlaková část přivaděče zahrnuje návrh jezu, propustku a přívodního koryta. Tlaková část je tvořena vtokovým objektem a využívá stávající tunel pro převedení vody k turbíně. Předmětné posouzení uvažuje dvě varianty dopravy vody k elektrárně. V první variantě voda proudí přímo tunelem, přičemž ve druhé variantě je do tunelu instalováno sklolaminátové potrubí a tunel zůstává nezatopen. Práce rozebírá všechny dostupné podklady, následně je popsána lokalita a stávající stav území. Dále je prezentován nový návrh všech stavebních objektů a technologických zařízení. Je také podrobně popsán způsob sanace tunelu a závěrem práce je provedena ekonomická analýza obou řešení. Ačkoliv alternativní řešení nevyžaduje náročné sanace tunelu, vychází doba návratnosti projektu oproti variantě se zatopeným tunelem výrazně delší, a tak bych doporučil řešení dle první varianty.
Studie propojení mezi MÚK Ostrovačice na D1 a D52
Janyška, Miroslav ; Bijok, Petr (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je vyhledávací studie, která se zabývá navržením koncepčního podkladu silničního propojení kapacitní komunikace číslo 43 a dálnice D52. Možná trasa komunikace číslo 43 je navrhována v silničních i dálničních variantách v takzvané Bítýšské stopě a je připojena na dálnici D1 v prostoru MÚK Ostrovačice. V této diplomové práci byly navrženy silniční a dálniční varianty propojení MÚK Ostrovačice a dálnice D52 v prostoru Ledce - Rajhrad. Varianty propojení byly mezi sebou porovnány a nejvhodnější varianta zpracována ve vyšší podrobnosti.
Návrh vysokorychlostní tratě mezi Brnem a Znojmem
Repko, Michal ; Velebil, Jiří (oponent) ; Valehrach, Jan (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je navrhnutí nové trasy vysokorychlostní tratě z Brna do Znojma, a to konkrétně mezi plánovaným terminálem VRT Unkovice a stávající žst. Hrušovany nad Jevišovkou. Trať je navržena na maximální rychlost 250 km/h. Byly navrženy směrové a sklonové poměry trati, včetně návrhu konstrukce železničního svršku a geometrických parametrů koleje.
Předpoklady a skutečnost při GTM na tunelu Višňové ve SR.
Horňáková, Michaela ; Černý,, Vít (oponent) ; Horák, Vladislav (vedoucí práce)
Práca je rozdelená do dvoch častí, z ktorých prvá sa zaoberá teóriou geotechnického monitoringu. Druhá, praktická, časť sa zaoberá tunelom Višňové na severe SR. Spracováva históriu, technológiu výstavby, geológiu a geotechnický monitoring, ktorý bol pre tunel schválený. Nakoniec na niekoľkých profiloch porovnáva reálne zachytené geotechnické podmienky s predpokladom odvodeným z prieskumnej štôlne.
Nové směry provádění hydroizolací dopravních podzemních staveb
Čech, Tomáš ; Čížek, Luboš (oponent) ; Šťastník, Stanislav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na problematiku provádění hydroizolací podzemních staveb pomocí LLDPE membrány zavěšené na kotvy. Tento způsob má v budoucnu nahradit ve Skandinávii hojně využívaný hydroizolační systém extrudovanou polyethylenovou pěnou. Tato metoda výstavby a hydroizolace tunelů je porovnána s metodou NRTM, často využívanou ve střední Evropě. Diplomová práce obsahuje popis montáže hydroizolačního systému, zejména materiálů, příslušenství, přístrojů ke svařování a pomocného zařízení k montáži. Těžištěm práce je ověření spolehlivosti jednotlivých druhů svarů a posouzení hydroizolačního systému z hlediska náročnosti provádění a ekologické náročnosti.
Stanovení obsahu platiny na území města Brna
Dvořák, Rostislav ; Řezáčová, Veronika (oponent) ; Komendová, Renata (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na stanovení platiny ve vzorcích silničního prachu a půd metodou atomové absorpční spektrometrie. V teoretické části jsou popsány základní fyzikální a chemické vlastnosti platiny, funkce platiny v automobilových konvertorech a její chování v životním prostředí. V experimentální části jsou shrnuty metody použité k rozkladům vzorků, zakoncentrování analytu a výsledky hlavních měření.
Městský okruh Blanka, tunel Královská obora - ražená část, stavebně technologická příprava stavby
Kobielusz, Petr ; Mohapl, Martin (oponent) ; Šlanhof, Jiří (vedoucí práce)
Cílem mé diplomové práce je zpracovat stavebně technologickou přípravu stavby primárního ostění silničního tunelu, realizovaného v městské části Troja, hlavního města Prahy. Konkrétně se jedná o tunelovou část Královská obora, která bude součásti tunelového komplexu Blanka, jež bude po svém vybudování doplňovat již zprovozněnou část městského okruhu spolu s tunely Zlíchovským, Mrázovkou a Strahovským. Tato technologická příprava zahrnuje časové a finanční plány stavby a objektu, technologický předpis pro provádění primárního ostění tunelu, bezpečnostní, kontrolní a zkušební plány, environmentální plány, dále projekt zařízení staveniště, návrh hlavních stavebních strojů, položkový rozpočet severní tunelové trouby, koordinační situaci se širšími vztahy dopravních tras a technickou zprávu stavebně technologického projektu.
Město místo továrny
Vaculovičová, Vanda ; Sátora, Josef (oponent) ; Kopáčik, Gabriel (vedoucí práce)
Architektonicko-urbanistický návrh na přestavbu části Starého Brna (bývalého areálu firmy Kras a okolních ploch) vychází ze stávající struktury Starého Brna a principů kompaktního města (míchání funkcí > polyfunkční domy, vymezení soukromých a veřejných prostor,vyšší hustota zástavby …). Práce se skládá z více částí: urbanistické studie, návrhu dopravního řešení nábřeží Svratky a studie polyfunkčního bloku na nábřeží. Důležitá je idea zklidnění nábřeží Svratky (ukrytí dopravy do navrženého tunelu a tím zrušení bariéry mezi městem a řekou), díky které dojde k zatraktivnění lokality a vzniku prostoru pro sport, rekreaci a odpolední procházky. Na nábřeží stojí polyfunkční blok pod kterým společné podzemní garáže, které postaví silný investor/město. Po jejich dokončení bude pozemek nad garážemi rozdělen na několik parcel a ty budou dlouhodobě pronajmuty různým investorům, kteří si na nich postaví budovy podle svých potřeb. Na parcelách nad garážemi je možnost postupné výstavby. V projektu je zpracované jedna z možných variant. Jednotlivé budovy jsou řešeny v měřítku 1:200.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 53 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.