|
Koncepční návrh sportovního dvousedadlového vozu
Straka, Martin ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
V této diplomové práci se zabývám návrhem koncepce dvousedadlového sportovního automobilu se zaměřením na torzní tuhost rámu a kinematiku náprav. Vypracování diplomové práce probíhalo od náčrtů, přes tvorbu modelu vozu s důležitými komponenty v CAD systému CATIA V5 R18. Posléze jsem provedl samotný výpočet torzní tuhosti v MKP programu ANSYS 12.0 a nakonec měření změny geometrie náprav během simulovaného zdvihu kola v MBS programu ADAMS 2007.
|
|
Měření hmotnostních parametrů vozidel
Rücker, Jan ; Bradáč, Albert (oponent) ; Panáček, Vladimír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se v první části zabývá metodami zjišťování hmotnostních parametrů vozidel, polohou těžiště a měřením momentu setrvačnosti. Ve druhé části se zaměřuje na měření polohy těžiště u vybrané skupiny vozidel Škoda a jejich porovnání mezi jednotlivými vozidly a srovnáním polohy těžiště, které jsou zadané v simulačních programech PC Crash a Virtual Crash.
|
|
Zařízení pro měření výškové polohy těžiště vozidla
Toman, Josef ; Vančura, Jan (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou měření výškové polohy těžiště vozidel. V první části je vytvořen stručný přehled metod, sloužících k měření těžiště a momentů setrvačnosti vozidel. Dále jsou navrženy a analyzovány dvě metody dynamického měření výšky těžiště vozidel. Je uvedena analýza chyb navržených metod, výsledky provedených měření a návrh konstrukčních úprav zařízení pro měření momentů setrvačnosti umožňující jeho využití pro měření výšky těžiště vozidel. Některé konstrukční části jsou následně ověřeny analýzou napjatosti.
|
|
Měření polohy těžiště vozidla
Štěpánek, Tomáš ; Rasch, František (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Diplomová práce je věnována problematice měření polohy těžiště. Na začátku práce je vytvořen stručný přehled metod, sloužící k měření momentů setrvačnosti a měření polohy těžiště vozidla. Na základě metody vážení v šikmé poloze je dále rozpracován návrh, jak lze měřit polohu těžiště v prostorách Ústavu automobilového a dopravního inženýrství v Brně. Je navržena měřící plošina a přípravek pro zamezení změny polohy těžiště při měření. Je popsán postup měření a jsou odvozené vzorce, pomocí kterých se dopočítá přesná poloha těžiště vozidla. K problémovým částem plošiny jsou vypracovány pevnostní výpočty. V závěrečné části práce jsou uvedeny výsledky z provedeného měření. V příloze je dodána výkresová dokumentace plošiny a program usnadňující výpočet polohy těžiště.
|
| |
|
Postupy pro nakládání a vyvažování letadel
Tomanová, Veronika Anna ; Obuch, Matej (oponent) ; Veselý, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce “Postupy při nakládání a vyvažování letadel“, pojednává o vyvážení letadla z hlediska výpočtu těžiště a možných výpočetních postupů. Seznamuje s jednotlivými hmotnostmi a s předletovou dokumentací, která je důležitá pro správné naložení a vyvážení letadla. V práci je uvedeno krátké shrnutí požadavků letecké společnosti Ryanair, tykající se především dokumentace a vyvážení. Závěr obsahuje porovnání manuálního a elektronického Loadsheetu z hlediska vyvážení pro letadlo typu Boeing 737-800.
|
|
Výskyt a charakteristika funkčních poruch hybného systému u studentů fyzioterapie v průběhu studia
Perglerová, Anna ; Řasová, Kamila (vedoucí práce) ; Marková, Magdaléna (oponent)
Úvod: Fyzioterapie je celosvětově nepostradatelnou součástí medicíny, pomáhající s celou škálou problémů napříč populací. Myšlenkou této práce se stal předpoklad, že studenti fyzioterapie sami profitují z nabytých vědomostí k udržování a zlepšování svého vlastního zdraví, což je důležité zejména s ohledem na fyzickou náročnost oboru fyzioterapie. Cíle: Cílem této práce je zjistit, formou longitudinální observační studie, zdali se u studentů fyzioterapie studujících na 3. LF UK vyskytují funkční poruchy pohybového systému a pokud ano, jak se vyvíjejí v čase v průběhu studia. Metody: Výzkumné studie se zúčastnilo 16 studentů (2 muži a 14 žen, průměrný věk 20,28 let). Měření proběhly dvě, první na začátku prvního ročníku studia ihned po nástupu na vysokou školu a druhé na konci druhého ročníku studia. Sběr dat probíhal v Laboratoři sportovní motoriky na Fakultě tělesné výchovy a sportu Univerzity Karlovy pod odborným dohledem pracovníků katedry. Hodnocenými parametry byly: úroveň pohybové aktivity, která byla měřena pomocí zkrácené formy Mezinárodního dotazníku pohybové aktivity, rozdíl segmentálního rozložení svalové hmoty získané analýzou bioelektrické impedance a posturální stabilita zjištěná pomocí tenzometrické podložky zkoumána parametrem celková dráha výchylek středu tlakového působení těla do...
|
|
Stanovení polohy těžiště zemědělského stroje
Židek, Martin
Tato bakalářská práce řeší problematiku polohy těžiště zemědělského stroje. Konkrétně zemědělského traktoru. Cílem práce je popsat metody stanovení polohy těžiště, navrhnout novou metodu a důvody proč je důležité znát polohu těžiště. V experimentální části jsem měřil model traktoru a následně pomocí výpočtů vypočítal polohu těžiště. Při měření polohy těžiště jsem se řídil podle stanov vyplývajících z normy ČSN 30 0415. Výpočty jsem proložil metodou nejmenších čtverců. Výsledky měření jsem vyhodnotil v závěru této práce.
|
|
Sbírka řešených příkladů ze statiky II
ŠIMANOVÁ, Petra
Práce je koncipována jako stručný učební text k předmětu Technická mechanika I na Pedagogické fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. V práci jsou zahrnuta následující témata: prutové soustavy, těžiště, pasivní odpory, tření, kladky a kladkostroje. Teorie je doplněna o příklady s komentovaným řešením, u prutových soustav je početní řešení doplněno i grafickým. Práce může sloužit vyučujícím předmětu při přípravě na výuku a studentům při samostudiu nebo přípravě k různým zkouškám či testům.
|
| |