Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  předchozí11 - 17  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Romské dítě v předškolním vzdělávání
ŘEHÁKOVÁ, Lenka
Cílem této bakalářské práce je usnadnit průběh realizace povinné předškolní docházky romských dětí poskytnutím teoretických informací, relevantních dat předškolním pedagogům a příběhů dobré praxe, které se realizují zejména díky spolupráci mateřských škol s pracovníky neziskových organizací. Teoretická část práce se zaměřuje na popis současného stavu předškolního vzdělávání romských dětí a některých charakteristik Romů zejména v souvislosti s jejich vzděláváním. Praktická část práce definuje dva výzkumné cíle, které na sebe navazují. Prvním cílem je identifikovat důvody, které vedou romské rodiče k ukončení docházky jejich dětí do mateřských škol. Druhým cílem je odkrýt možnosti, které povedou k adaptaci dítěte v mateřské škole a následnému setrvání v ní. K dosažení výzkumných cílů byl použit kvalitativní výzkum, v rámci kterého byla použita metoda případových studií. Použitými výzkumnými technikami byly rozhovor a pozorování. Z výzkumné části vyplynuly jednak známé důvody spojované s nízkou docházkou romských dětí do mateřských škol, jako jsou finanční důvody a nedůvěra romských rodičů, ale také specifické faktory, kterými byly například pro rodinu nesplnitelné požadavky mateřské školy či nerespektování sourozeneckých vazeb. Jako faktory, které pozitivně ovlivňují vstup romského dítěte do mateřské školy, z výzkumu vyplynuly především aktivity realizované předškolními kluby. Proto je mým závěrečným doporučením podporovat spolupráci mezi mateřskými školami a předškolními kluby, neziskovým sektorem a státními institucemi, odborem sociálních věcí a školství, neboť jejich spolupráce může usnadnit předškolní vzdělávání romských dětí.
Stravovací návyky romských dětí mladšího a staršího školního věku v sociálně exkludovaných lokalitách v Českých Budějovicích
STUDNIČKOVÁ, Marika
Stravovací návyky a obecná doporučení pro zdravou výživu je v poslední době často diskutované téma, ale stravovací návyky romských dětí prozatím ve velké míře prezentovány nejsou. Jídelníček a způsob přípravy jídel je ovlivňován mnoha faktory, především sociálními, kulturními a ekonomickými. Nese řadu specifik, které jsou typické pro řadu národností, také pro etnikum a rodiny. Téma diplomové práce bylo stanoveno jako "Stravovací návyky romských dětí mladšího a staršího školního věku v sociálně exkludovaných lokalitách v Českých Budějovicích". Cílem práce bylo zjistit stravovací návyky romských dětí mladšího a staršího školního věku v sociálně exkludovaných lokalitách v Českých Budějovicích.V praktické části diplomové práce byla zvolena strategie kvantitativního výzkumu. Pro shromáždění primárních dat byla vybrána metoda dotazování, která byla realizována technikou dotazníku. Byla stanovena výzkumná otázka - Jaké jsou stravovací návyky a vědomosti v oblasti zdravé výživy u romských sociálně vyloučených dětí? A tři hypotézy. Z výsledků diplomové práce vyplynulo, že že se romské děti, které se zúčastnily mého dotazníkového šetření, nestravují podle zásad a pravidel odborníků pro zdravou výživu. V jejich stravě se vyskytují mnohé rizikové faktory, které mohou nepříznačně ovlivnit jejich zdravotní stav.
Romské děti a jejich školní úspěšnost
DRMOTOVÁ, Adéla
Romové jsou v České republice považováni za nejpočetnější národností menšinu. V současné době můžeme vnímat především postupný zánik tradičních hodnot tohoto etnika a jeho místo na okraji společnosti. Za jedno z východisek z této situace se dnes považuje vzdělávání romských dětí. Se vzděláváním velice úzce souvisí školní úspěšnost. Téma mé bakalářské práce se proto nazývá ,,Romské děti a jejich školní úspěšnost.`` Práce byla pojata jako kvalitativní výzkum, jehož cílem bylo zmapovat školní úspěšnost romských dětí na počátku školní docházky (v prvních a druhých třídách) z pohledu romských dětí a jejich rodičů. V teoretické části jsem se věnovala historickým osudům Romů, jejich kultuře i jejich současnému postavení ve společnosti. Dále tato část obsahuje informace o vzdělávání Romů a popisuje také školní úspěšnost romských dětí. Technikou terénního sběru dat se stal polořízený rozhovor, jenž byl doplněn pozorováním a analýzou dokumentů. Cílovou skupinou výzkumu se staly romské děti, navštěvující Erko, nízkoprahové zařízení pro děti a mládež při Oblastní charitě Jihlava, a jejich rodiče. Výsledky výzkumu byly zpracovány formou případové studie a následně srovnávány s odbornou literaturou. Z výzkumu vyplynuly následující hypotézy: ,,Vzdělání romských dětí je pro romské rodiče důležité.`` ,,Být vzdělán(a) je důležité i pro romské děti.`` Z výsledků je také zřejmé, že ,,romští rodiče se zajímají o prospěch svých dětí.`` ,,Romští rodiče si s učiteli svých dětí rozumí.`` Výzkum také ukázal, že ,,pokud dítě navštěvuje předškolní zařízení, snižuje se riziko opakování 1. třídy.`` ,,Hlavní příčinou opakování 1. třídy je propadnutí z českého jazyka.`` ,,Český jazyk činí romským dětem na počátku školní docházky největší potíže a stává se tak nejméně oblíbeným předmětem.`` ,,V oblasti školní přípravy vlastních romských dětí dominují maminky.`` Výzkum také zachytil, že ,,romské děti neumí romský jazyk.`` ,,Rodiče romským dětem nevypráví romské pohádky ani romské příběhy.`` Tato práce nabízí základní přehled o romském etniku. Materiál z tohoto výzkumu se může stát podkladem pro další studium nebo může být dle navržených hypotéz inspirací pro kvantitativní výzkum.
Problematika náhradní rodinné péče romských dětí
TUNOVÁ, Kristína
Práce se zabývá problematikou náhradní rodinné péče romských dětí. Teoretická část je zaměřena na osvětlení základních pojmů, jako jsou náhradní rodinná péče, adopce, pěstounská péče, mezinárodní adopce, opatrovnictví a ústavní výchova. Dále pak rodina a funkce rodiny, poruchy rodičovství ve vztahu k dítěti a poruchy rodiny. Tato práce dále čtenáře seznamuje s romskou historií a kulturou, obzvláště pak s romskou rodinou. V poslední kapitole teoretické části poskytuji několik rad, jak se chovat k romskému dítěti vychovávanému v neromské rodině, především je tato kapitola zaměřena na podporu vlastního já dítěte a jeho kultury. Praktická část je zaměřena na zmapování názoru veřejnosti na danou problematiku.
Náhradní rodinná péče romských dětí
GRAFNETTEROVÁ, Lucie
Práce se zabývá problematikou náhradní rodinné péče romských dětí. Teoretická část nejprve informuje o tom, jak vysoké procento romských dětí se ocitá v ústavní výchově a možné příčiny, proč se tom tak děje. Dále se práce zabývá jednotlivými možnostmi náhradní rodinné péče romských dětí (jako je například pěstounská péče, adopce, mezinárodní osvojení). V praktické části provádím analýzu mého rozhovoru s rodinou, která má v pěstounské péči čtyři romské děti. V rozhovoru se mi potvrdilo mnoho faktů, které popisuji v teoretické části své práce. Proto ve výzkumné části bakalářské práce rozebírám jednotlivé informace, které jsem z rohovoru získala.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   předchozí11 - 17  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.