Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 76 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dětský autismus a sociální práce
KAŠPAROVÁ, Eliška
Bakalářská práce se zabývá tématem Dětského autismu. Charakterizuje poruchu, představuje stanovení diagnózy, a zabývá se metodami a terapiemi, pomocí kterých se s lidmi s autismem pracuje. Dále se zaměřuje na rodinnou situaci a možnosti pomoci sociální práce. Nakonec jsou uvedeny organizace, které pracují s lidmi s poruchou autistického spektra v jihočeském městě Tábor.
Život rodin s autismem
KALÍŠKOVÁ, Iveta
Cílem bakalářské práce bylo zjistit, jak diagnóza dítěte s PAS ovlivnila život rodiny. Analýza informací, které byly získány z rozhovorů, poskytla mnoho poznatků. Zároveň byly nalezeny i odpovědi na jednotlivé výzkumné otázky, které byly zaměřeny na běžný den rodiny s dítětem s PAS, změny mezi partnery po zjištění diagnózy a do jaké míry ovlivnila diagnóza celkový život rodiny. Výzkum probíhal kvalitativní výzkumnou strategií, technikou polostrukturovaného rozhovoru s rodiči dětí s poruchou autistického spektra. Pro tento typ výzkumu byly předem připravené otázky, které byly průběhu rozhovoru poupravovány. Výzkumné šetření probíhalo s dvanácti informanty- rodiči dětí s poruchou autistického spektra. Díky otevřenému kódování se podařilo najít deset základních kategorií. Z rozhovorů bylo patrné, že každé dítě s PAS, i když má stejnou diagnózu, se od ostatních dětí ve svých projevech odlišuje. Výpovědi matek se protnuly hlavně v oblasti stereotypního života dětí, ale zároveň se shodují na úlevných emocích po zjištění diagnózy. Rodiče najednou cítili větší jistotu a přestali pochybovat o svém údajném selhání ve výchově. Informantky uváděly jako velké problémy širší rodinné vztahy a časovou náročnost péče. Ve vztazích mezi partnery po zjištění diagnózy již určité změny nastaly. I když diagnóza byla u některých rodin příčinou rozpadu partnerského vztahu, u jiných naopak vedla k utužení a prohloubení spolupráce mezi partnery. Zpracování tohoto tématu mi přispělo nejen k rozšíření pohledu na oblast poruch autistického spektra, ale dokonce mě obohatilo o nové přátelské vztahy s rodinami. Výzkum bakalářské práce může napomoci šířit informace o poruchách autistického spektra a zároveň ukázat rodičům, že s touto diagnózou nejsou sami.
Rodina s dítětem s poruchou autistického spektra
DOULOVÁ, Lenka
Tato bakalářská práce se zabývá rodinou s dítětem s poruchou autistického spektra a možnostmi její podpory v rámci sociálních služeb. Cílem bakalářské práce je kompletovat teoretické poznání vymezeného tématu práce, a na jeho podkladě prozkoumat možnosti sociálních služeb pro rodiny s dítětem s poruchou autistického spektra v Jihočeském kraji a objasnit, jak tyto sociální služby naplňují individuální potřeby rodin. Dále se práce zaměřuje na pohled rodiny na výběr, dostupnost, kvantitu a kvalitu sociálních služeb. Práce je rozdělena na dvě části - část teoretickou a část empirickou. Teoretická část je dělena do tří hlavních kapitol. První kapitola se zabývá současným vymezením poruch autistického spektra, popisuje jejich specifickou etiologii a symptomatologii. Součástí dané kapitoly je klasifikace a charakteristika jednotlivých poruch autistického spektra. Druhá kapitola specifikuje rodinu s dítětem s poruchou autistického spektra a popisuje její postavení ve společnosti. Třetí a zároveň poslední kapitola vymezuje oblast sociálních služeb se zaměřením na sociální služby pro rodiny s dítětem s poruchou autistického spektra. V empirické části je vymezen stanovený cíl této práce a výzkumné otázky. Práce byla zpracována metodou kvalitativního výzkumu v designu zakotvené teorie. Při sběru dat bylo využito metody polostrukturovaného rozhovoru s rodiči dětí s poruchou autistického spektra. Jejich odpovědi byly zpracovány technikou otevřeného kódování. Z výzkumného šetření vyplývá, že převážná část respondentů je s využívanými sociálními službami spokojena. Sociální služby naplňují individuální potřeby dětí i jejich rodin a jsou pro ně značným přínosem. Největší úskalí vidí v nedostatečném množství a snížené dostupnosti sociálních služeb. Především respondenti žijící v malých městech či obcích by ocenili zvýšení nabídky sociálních služeb v místě jejich bydliště nebo větší časovou dostupnost již využívaných sociálních služeb. Velká část respondentů vyjádřila obavy z budoucnosti svých dětí související s dospělostí. A to především s potřebou zajištění další trvalé péče, pracovním uplatněním a využitím sociálních služeb.
Mladí dospělí s poruchou autistického spektra a jejich pracovní uplatnění
KOLÁŘOVÁ, Denisa
Bakalářská práce se zabývá pracovním uplatněním osob s poruchou autistického spektra. Cílem bakalářské práce je přiblížení problematiky uplatnění na trhu práce u osob s PAS a zároveň popsání specifik v oblasti zaměstnávání osob s PAS a výsledky nadále propojit s potencionálními zaměstnavateli a seznámit širší veřejnost s pozitivy zaměstnávání osob s PAS. K naplnění výše uvedeného cíle byl využit kvalitativní výzkum. S touto zvolenou strategií byl výzkumný vzorek vybrán přes instituce, které se věnují problematice PAS. Prvním výzkumným vzorkem jsou rodiče a děti s poruchou autistického spektra a dalším výzkumným vzorkem jsou pracovníci v oblasti sociálního začleňovaní. Data byla získávána metodou dotazování, technikou polořízeného rozhovoru. Posléze byla tato data vyhodnocena pomocí otevřeného kódování s následnou kategorizací dat. Z výsledků vyplývá, že osoby s PAS nemají příliš mnoho zkušeností v pracovním uplatnění a jako jeden z hlavních důvodů uvádějí zaměstnavatele a mínění široké veřejnosti. Zaměstnavatelé nejsou příliš nakloněni nabízení pracovní pozice osobám s poruchou autistického spektra i přes to, že jim mohou nabídnout množství výhod, jak ekonomických, tak osobnostních. Tato bakalářská práce a její poznatky mohou být přínosné jako upozornění pro širší veřejnost a odborníky zajímající se o problematiku PAS. Za další přínos je možné považovat zvýšení informovanosti a ponětí zaměstnavatelů o zaměstnatelnosti osob s PAS - resp. faktory a specifika, jež se váží se zaměstnáváním těchto jedinců. Jako poslední bych zmínila také přínos pro organizace ve využití nových poznatků z praxe.
Využití Edukačně hodnotícího profilu při práci s dítětem s PAS v mateřské škole speciální
VOŠTOVÁ, Jana
Bakalářská práce se zabývá možnostmi využití Edukačně hodnotícího profilu dítěte s poruchou autistického spektra do sedmi let jako nástroje k zjištění vývojové úrovně dvou chlapců s poruchou autistického spektra se souběžnou komorbiditou mentální postižení a k sestavení edukačního plánu v MŠ speciální.
Dentální hygiena u dětí s poruchou autistického spektra z pohledu rodičů
SYSLOVÁ, Sára
Bakalářská práce se zabývá problematikou dentální hygieny u dětí s poruchou autistického spektra očima rodičů se kterými byly proveden rozhovor. Jde o zdůraznění důležitosti dentálního zdraví a péče o něj. Práce se rovněž věnuje popisu autismu.
Vzdělávání žáků s poruchami autistického spektra na 2. stupni základní školy
MALÍŘSKÁ, Eva
Tato diplomová práce se zabývá problematikou vzdělávání žáků sporuchami autistického spektra na 2. stupni základní školy. Diplomová práce je rozdělena na dvě části. První částí je teoretická část, ve které je na základě odborné literatury zpracována problematika poruch autistického spektra, jejich historie, dělení a diagnostika. Dále je zde charakterizováno inkluzivní vzdělávání žáka. V praktické části je provedeno výzkumné šetření, jehož cílem bylo zjistit, jak jsou vzděláváni žáci s poruchami autistického spektra na 2. stupni základní školy. Výzkumné šetření a jeho cíl byl sledován za pomoci metod pozorování, rozhovorů a analýzy dokumentu.Pomocí těchto metod byl zjištěn aktuální stav vzdělávání těchto žáků na 2. stupni základní školy.
Emotional transition and nonstructural changes in mouse models of autism
Nováková, Rozálie ; Kubik-Zahorodna, Agnieszka (vedoucí práce) ; Bendová, Zdeňka (oponent)
Poruchy autistického spektra jsou skupinou neurovývojových poruch, které se projevují stereotypním chováním a poruchou v sociálním chování a komunikaci. Celková etologická heterogenita zatím stále nebyla plně objasněna. Je proto žádoucí se zaměřit na experimentální výzkum, zejména s využitím animálních modelů, s jejichž pomocí lze vyvíjet léčiva či hledat cesty k plnému uzdravení. V této práci proto navrhuji novou modifikaci testu pro evaluaci přenosu emoční informace mezi myšmi, která by znatelně rozšířila množství informace o sociálním chování myší získaném behaviorálními testy. Protokol podobného testu byl již nedávno publikován, nicméně se zatím stále ještě nezařadil do baterie běžných behaviorálních testů pro myši. Výsledky potvrzují možnost měření přenosu strachu mezi myšmi, ovšem pouze během jejich přímé komunikace s pomocí etologické evaluace a nikoli následovně skrze standardizovaný test měřící úroveň úzkosti. Self-grooming, tedy péče o srst, se ukázala být jediným etologickým parametrem natolik citlivým, aby ukázal signifikantní rozdíl mezi stresovanou a kontrolní skupinou, může být proto považován za nejvhodnější parametr pro danou evaluaci. Nicméně, statistické výsledky byly značně ovlivněné vysokou variabilitou individuálního chování jednotlivých myší. Behaviorální test přenosu emoční...
Role speciálněpedagogického centra ve vzdělávání pedagogů dětí a žáků s autismem
Morávková, Šárka ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Základním tématem předkládané práce je charakterizování role speciálněpedagogického centra ve vzdělávání pedagogických pracovníků dětí a žáků s autismem. Na základě teoretických poznatků z oblasti autismu a vzdělávání jedinců s postižením porovnává obsah konkrétních vzdělávacích seminářů s dotazníkovým šetřením u jeho účastníků. Analýza dotazníkového šetření dokladuje a reflektuje potřeby pedagogických pracovníků a je podkladem pro návrh optimalizace vzdělávací akce. Výsledek práce zdůrazňuje nutnost odborně vzdělávat pedagogické pracovníky v oblasti autismu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 76 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.