|
Pivovarské muzeum v Plzni, jeho historie, expozice a edukační programy
Repiská, Terezie ; Havlůjová, Hana (vedoucí práce) ; Charvátová, Kateřina (oponent)
Diplomová práce Pivovarské muzeum v Plzni, jeho historie, expozice a edukační programy, je rozdělená do pěti kapitol. V první kapitole se věnuje stručné historii Pivovarského muzea v Plzni, jeho aktuální i plánované expozici a spolupráci muzea s plzeňskými pivovary. Následující kapitola se věnuje muzejní pedagogice, kromě legislativy a důležitých pojmů, se v ní čtenář dočte i užitečné rady pro tvorbu edukačních programů. Další tři kapitoly se věnují tvorbě edukačních programů na zakázku Pivovarského muzea. Třetí a čtvrtá kapitola obsahuje popis prohlídek s edukačními prvky. Jedna nese název "Po stopách dávné Plzně se čtyřnohým přítelem" a kromě nástinu plzeňské historie se během této prohlídky dozví žáci i spoustu informací o životě prostých lidí ve středověkých městech. Druhá nese název "Jak se v Plzni vařil tekutý chléb", a obsahuje aktivity vedoucí k pochopení zákonitostí vaření piva a důležitosti pivovarnictví pro rozvoj města Plzeň. Pátá kapitola popisuje edukační program s názvem "Na den bečvářem" a seznamuje žáky s tradičním řemeslem bednářstvím a jeho odnoží bečvářství.
|
| |
|
Klášter - vize budoucnosti
Leník, Petr ; Plášil, Jiří (oponent) ; Boháč, Ivo (vedoucí práce)
Cílem projektu je založení místního řemeslného pivovaru v bývalém kapucínském klášteře, který přispěje dalšímu rozvoji města Fulnek. V návaznosti na provoz pivovaru je zde umístěna malá pivnice, podzemí pod severním a východním křídlem kláštera se využije jako vinné sklepy s pronajímatelnými kójemi pro uložení vlastních archívních vín a místem pro degustaci. Projekt počítá i s veřejně přístupnou prohlídkou technologií pivovaru. Součástí je i přednášková místnost s možností výuky spojené s pivovarnictvím. To vše společně s víceúčelovou síní, dotváří skutečné kulturní centrum Fulneku. Využití kláštera je koncipováno tak, aby byl soběstačným komplexem, který pomůže obnovit jméno, dnes již pozapomenutého, ale historicky významného města.
|
|
Řízení zásob v rodinném pivovaru Hodonínský vojáček
Pančochářová, Nikola
PANČOCHÁŘOVÁ, N. Řízení zásob v rodinném pivovaru Hodonínský vojáček Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2016. Bakalářská práce se zabývá problematikou řízení zásob v rodinném pivovaru Hodonínský vojáček. První část této práce je rozebrána obecná teorie zásob a samotný proces řízení zásob s důrazem na jednotlivé systémy řízení, přístupy a modely. Druhá část práce se zabývá charakteristikou podniku a skutečným stavem zásob tak, jak jsou v současné době naskladňovány. S využitím analýzy ABC jsou skladové položky rozděleny do tří skupin podle míry jejich důležitosti. Na položky skupiny A (nejdůležitější položky) je aplikován model EOQ, kterým jsou vypočítány optimální hodnoty. Stávající stav řízení zásob a vypočtené optimální hodnoty jsou porovnány a v závěru práce jsou nastíněna doporučení pro efektivnější řízení těchto položek.
|
|
Vývoj pivovarnictví v Olomouckém kraji
Knosová, Lucie
Tato bakalářská práce se zabývá vývojem pivovarnictví v Olomouckém kraji. Cílem práce je charakterizovat vybrané pivovary v tomto kraji a analyzovat vývoj jejich ekonomické situace. Analyzovanými podniky jsou průmyslové pivovary Zubr a.s., Litovel a.s. a Holba a.s. Vlastní analýza těchto pivovarů se zaměřuje na charakterizaci vlastnické struktury, využívaných technologií, sortimentu výrobků a dále též na vybrané okruhy ekonomické analýzy (analýza zisku, majetkové a kapitálové struktury, vybraných poměrových ukazatelů apod.). Je též využito modelu predikce finanční tísně podniku a mezi-podnikovým srovnání. Vyhodnocení výsledků je založeno na dvou kritériích. Na základě zvolených kritérií se pak stala Holba jako nejlépe hospodařící podnik, který vykazoval nejlepší výsledky jednak v IN indexu i v hodnocení rentability.
|
|
Klíčové faktory výkonnosti podniku v odvětví pivovarnictví
Máčalová, Pavlína
Cílem diplomové práce je návrh opatření, které povedou k pozitivnímu vývoji ekonomické přidané hodnoty v odvětví pivovarnictví. Literární rešerše je zaměřena na obecnou problematiku finančního řízení a hodnocení výkonnosti podniku. Podrobněji je specifikována ekonomická přidaná hodnota. V části odvětvové analýzy jsou rozebrány specifika odvětví pivovarnictví s využitím vybraných metod. Pro analytickou část práce je s využitím kriteriálního výběru zvolen výzkumný vzorek podniků z odvětví pivovarnictví. V rámci finančního řízení je provedena analýza vybraných poměrových ukazatelů. Pro identifikaci klíčových faktorů ovlivňující ekonomickou přidanou hodnotu je zvolena panelová regresní analýza v rámci níž je odhadován model dekompozice EVA, který doplňuje model vybraných poměrových ukazatelů. V závěru práce jsou formulovány doporučení na základě výsledků provedených analýz.
|
|
Marketingový mix vybraného minipivovaru
HONYSZOVÁ, Tereza
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou marketingového mixu Minipivovaru U Stočesů. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou zpracovány poznatky z literárních zdrojů ohledně pivovarnictví a základní informace o minipivovarech. Dále jsou zde popsány jednotlivé složky marketingového mixu 4P a další možné koncepce marketingového mixu. Praktická část se věnuje představení a charakteristice Minipivovaru U Stočesů a analýzou jeho marketingového mixu. Cílem práce je vyhodnotit jednotlivé složky marketingového mixu 4P, porovnat s ostatními minipivovary a navrhnout změny do budoucna, které by vedly ke zlepšení.
|
|
Zhodnocení současné marketingové komunikace vybraného podniku
OLBRICHOVÁ, Monika
Diplomová práce je zaměřena na podnik DUDÁK - Měšťanský pivovar Strakonice a.s. Cílem je zhodnotit současnou marketingovou komunikaci zkoumaného podniku z hlediska vybraných faktorů a navrhnout případné změny. Primární data byla získána pomocí dotazníkového šetření, které probíhalo online formou. Jednalo se o kvantitativní metodu výzkumu s nepravděpodobnostním výběrem respondentů. Dotazník byl určen pro konzumenty piva, a tedy osoby starší 18 let. Otázky byly zaměřeny na marketingovou komunikaci obecně, a poté samozřejmě i přímo ve spojitosti s pivovarem Dudák. Výsledky sebraných dotazníků sloužily jako podklad pro vyhodnocení aktuální marketingové komunikace pivovaru. Na základě této analýzy byla navržena konkrétní opatření vedoucí ke zlepšení marketingové komunikace vybraného podniku.
|
| |
|
Trendy v českém pivovarnictví
POLÁČKOVÁ, Alžběta
Tato diplomová práce se zabývá trendy v českém pivovarnictví. Diplomová práce je rozdělena na dvě části - literární rešerši a praktickou část. V literární rešerši se práce věnuje historii pivovarnictví ve světě a v České republice. Dále popisuje suroviny pro výrobu piva, pivní druhy a sociologické metody šetření. Praktická část analyzuje poskytnutá data od pivovaru Samson a vyhodnocuje interview poskytnutá odpovědnými osobami ze zkoumaných pivovarů. Na závěr jsou shrnuty výsledky šetření a praktického výzkumu
|