Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 47 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Raná péče ve světle koordinované rehabilitace
HAVLOVÁ, Jana
Raná péče je terénní sociální služba, která poskytuje rodiči s dítětem se zdravotním znevýhodněním potřebnou pomoc a podporu. Nabízí rodině mnoho možností a mimo jiné i cenné rady ohledně správné péče o dítě se zdravotním handicapem. Raná péče je velmi důležitá, a je třeba, aby byla poskytovaná v rámci multidisciplinárního týmu odborníků. Nicméně spolupráce s lékaři, a především s pediatry není zrovna ideální a někdy bohužel ani reálná. K dosažení cílů diplomové práce byl vybrán kvalitativní výzkum. Jako metoda sběru dat byla zvolena metoda dotazování, která probíhala s jednotlivými informanty pomocí polostrukturovaných rozhovorů. Data byla zpracována technikou zakotvené teorie pomocí třístupňového kódování a stanovením zakotvených tvrzení. Data byla graficky znázorněna v softwarovém programu ATLAS.ti, která doplňují celou empirickou část diplomové práce. Analýzou dat bylo zjištěno, že pracovníci rané péče považují spolupráci v rámci koordinované rehabilitace za významnou součást jejich profesního působení. Výsledky ukázaly, že v rámci Jihočeského kraje je celkem sedm poskytovatelů rané péče, kteří mají rozdílné zkušenosti se spoluprací s jednotlivými odborníky, lékaři či pediatry. Největším problémem raných péčí je obtížnější navázání spolupráce s pediatry, kteří rodiče svých pacientů neodkazují na využití služeb rané péče. Naopak některé pracovnice rané péče uvedly, že existují i spolupráce se zdravotníky, které jsou velmi dobré a přínosné. V rámci koordinované rehabilitace spolupracují rané péče i s jinými subjekty, s nimiž mají velmi dobře navázanou spolupráci. Tato diplomová práce může sloužit jako informativní materiál nejen pro poskytovatele raných péčí, ale také pro samotné pediatry, jiné zdravotní pracovníky, odborníky či dalším subjektům.
Metody a techniky práce se skupinou osob se zdravotním postižením
NĚMCOVÁ, Blanka
Bakalářská práce se zabývá využitím a přínosem expresivních technik během skupinové sociální práce v Centru pobytových a terénních sociálních služeb Zbůch. Popisuje přínos terapie z pohledu klienta i zaměstnance.
Využití zahraničních hráčů v první české lize amerického fotbalu
Krs, Jan ; Crossan, William Morea (vedoucí práce) ; Ruda, Tomáš (oponent)
Název: Využití zahraničních hráčů v první české lize amerického fotbalu Cíle: Cílem této diplomové práce je zjistit herní a klubový přínos zahraničních hráčů (dle definice ČAAF), kteří hráli první ligu amerického fotbalu v České republice v letech 2013-2019. Porovnat jejich herní efektivitu s ostatními hráči a zjistit zda měli zahraniční hráči vliv na vývoj členské základny, diváckou návštěvnost a vyrovnanost ligy. Metody: V diplomové práci jsou analyzována sekundární data získaná z webového rozhraní České asociace amerického fotbalu a interní data poskytnutá od samotné asociace. Dále byly provedeny polostrukturované rozhovory s osmi zástupci prvoligových klubů amerického fotbalu v České republice. Byl zkoumán počet a pozice zahraničních hráčů v letech 2013-2019, kteří byli asociací klasifikování jako Cizinci či Importi. Stěžejní informací pro diplomovou práci byly vybrané fotbalové statistiky. Také byl zkoumán vliv těchto zahraničních hráčů na vývoj členské základny, průměrnou diváckou návštěvnost a vyrovnanost ligy. Výsledky: Zahraniční hráči jsou pro české kluby herně rozdíloví, klíčoví a nejčastěji jsou nasazováni na stěžejní pozici quarterback. Z provedených rozhovorů je patrný i klubový přínos zahraničních hráčů. Zahraniční hráči mají skrytý vliv na růst členské základny v ČR. Při správné...
Přínos teorie konsociační demokracie pro Libanon
Coufal, Ondřej ; Říchová, Blanka (vedoucí práce) ; Gelnarová, Jitka (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá přínosem teorie konsociační demokracie pro Libanon v letech 1943 až 1975 a při následné rekonstrukci státu po občanské válce v roce 1989. Libanon se v roce 1943 poprvé stal nezávislým státem a jeho politický systém obsahoval prvky teorie konsociační demokracie nizozemského politologa Arenda Lijpharta. Ty byly přítomny, aby udržely systém stabilní i přes širokou náboženskou fragmentaci, která byla v Libanonu přítomna. Možnost účastnit se politického rozhodování dostaly všechny relevantní skupiny. Institucionální uspořádání tedy odpovídalo základním podmínkám konsociační demokracie, ale společnost byla rozdělena ideologicky a sociálně. Mezi muslimy se objevoval arabský nacionalismus, zatímco křesťané prosazovali spíše libanonský nacionalismus. Problémy přinášela i špatná socioekonomická situace, která znevýhodňovala spíše muslimy. Již takto složitou situaci stupňoval dlouhodobý arabsko-izraelský konflikt a s ním společná palestinská migrace na území Libanonu. Cílem této práce je zjistit, jak se elity s touto složitou situací v letech 1943 až 1975 vypořádaly, zhodnotit přítomnost prvků konsociační demokracie a jejich přínos.
Postoje učitelů ZŠ k legislativním změnám ve vzdělávání žáků se SVP
Kligerová, Lucie ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na analýzu postojů učitelů základních škol z okresu Trutnov k inkluzivnímu vzdělávání. Teoretická část se věnuje osobám se speciálními vzdělávacími potřebami, právnímu zakotvení, inkluzivnímu vzdělávání a výuce, systému kurikulárních dokumentů a poradenskému systému v České republice. V praktické části byly zjišťovány postoje učitelů základních škol z okresu Trutnov ke vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Především míra informovanosti učitelů, jejich obavy a připomínky k novele školského zákona. Byly využity metody dotazníku a rozhovoru. Jedná se tedy o kombinaci kvantitativního a kvalitativního výzkumu. KLÍČOVÁ SLOVA inkluzivní vzdělávání, inkluzivní výuka, učitel, žák se speciálními vzdělávacími potřebami, postoje, obavy, informovanost, přínos
Srovnání vybraných výkonových ukazatelů hráčů NBA v utkáních na ME 2011 a MS 2014
Kanta, Jakub ; Velenský, Michael (vedoucí práce) ; Kaprálek, Tomáš (oponent)
Název práce: Srovnání vybraných výkonových ukazatelů hráčů NBA v utkáních na ME2011 a MS2014 Cíle práce: Analyzovat individuální herní výkony basketbalistů z NBA na dvou mezinárodních akcích s národním týmem, v širším kontextu ohodnotit a kvantifikovat jejich užitečnost pomocí koeficientu. Srovnat jejich výkony pomocí vybraných statistik, posléze porovnat s nejlepšími hráči v jednotlivých kategoriích na turnaji i v týmu. Za velmi přínosné považuji závěrečné srovnání vyzkoumaného s jejich kariérními průměry v reprezentaci i v základní části NBA, abych zjistil, zda výkony v národním týmu dosahují jejich výkonnosti v nejlepší soutěži světa. V teoretické části se představím také sociálně-ekonomické aspekty zasahující do skládání reprezentačních výběrů, které výrazně ovlivňují výsledné složení národních týmu a tedy jejich úspěšnost vyjádřenou celkovým umístěním. Rozdílnost herních pojetí v zámoří a Evropě, ale také odlišné politiky organizací zastřešujících tyto soutěže. Metoda: Pro svou práci jsem zvolil sekundární analýzu oficiálních statistik hráčů nastupujících na obou vybraných turnajích tedy Evropanů, ale zároveň s platnou smlouvou a alespoň s jedním odehraným rokem v NBA. Ze základních statistik jsem posléze spočítal statistiky pokročilé tak hojně využívané právě v zámoří, které mají větší...
Využití zahraničních hráčů v České baseballové extralize
Ercoli, Lukáš ; Crossan, William Morea (vedoucí práce) ; Ruda, Tomáš (oponent)
Název: Využití zahraničních hráčů v České baseballové extralize Cíle: Cílem diplomové práce je zjistit herní a klubový přínos zahraničních hráčů, kteří působili v České baseballové extralize v sezónách 2015-2020. V diplomové práci je porovnávána efektivita herního výkonu zahraničních hráčů s českými hráči. Díky vytvoření statistické analýzy je možné ukázat, jak velký podíl mají zahraniční hráči na hře družstva a jak jsou pro družstvo efektivní. Metody: V diplomové práci jsou analyzována sekundární data získaná z informačního systému České baseballové asociace a data shromážděná webovým portálem baseball-stat. Dále byly provedeny polostrukturované rozhovory se zástupci šesti extraligových baseballových klubů v České republice. Byl zkoumán počet zahraničních hráčů v letech 2015-2020 a jejich národnostní složení. Stěžejní pro diplomovou práci byly statistiky, jako je užitečnost hráče pro tým (WAR), počet odházených směn (IP), počet obdržených bodů za jedno utkání (ERA) a pálkařský průměr (BA). Výsledky: V závěru diplomové práce je porovnána analýza sekundárních zdrojů s rozborem rozhovorů se zástupci extraligových klubů v České republice. Hlavním zjištěním bylo, že zahraniční hráči jsou hráči rozdíloví a nejčastěji jsou nasazováni na primární pozice, jako je v baseballu nadhazovač. To potvrzuje fakt,...
Přínos praxe v průběhu studia pro budoucí uplatnění studentů Provozně ekonomické fakulty Mendelovy univerzity v Brně
Pavličíková, Martina
Pavličíková, M. Přínos praxe v průběhu studia pro budoucí uplatnění studentů Provozně ekonomické fakulty Mendelovy univerzity v Brně. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2018. Bakalářská práce je zaměřena na zjištění a zhodnocení přínosu praxe v průběhu studia u studentů Provozně ekonomické fakulty Mendelovy univerzity v Brně. Práce se dělí na dvě hlavní části, a to na Literární rešerši a Vlastní práci. V Literární rešerši jsou popsány pojmy motivace, osobnost, pracovní činnost a dále se pak zaměřuje na studium vysoké školy a trh práce. Ve Vlastní práci je následně vyhodnocen dotazník, který se sestával z 21 otázek. Celkem se výzkumu zúčastnilo 211 respondentů, ale použito bylo pouze 209 korektně vyplněných dotazníků. Z dosažených výsledků byla navržena doporučení pro zlepšení praktických dovedností studentů.
Sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi
ŠTĚPÁNKOVÁ, Tereza
Cílem bakalářské práce bylo zjistit přínos sociálně aktivizačních služeb pro rodiny s dětmi s poruchou autistického spektra ve vybraném zařízení, a to jak z pohledu rodičů, tak sociálních pracovníků a pracovníků v sociálních službách. Do teoretické části byly zahrnuty základní pojmy týkající se poruchy autistického spektra, rodiny s dítětem s poruchou autistického spektra, informace o sociálně aktivizačních službách pro rodiny s dětmi. V empirické části byla zodpovězena hlavní výzkumná otázka týkající se přínosu sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi s poruchou autistického spektra. Prostřednictvím dílčích výzkumných otázek jsem se snažila zmapovat přínos jednotlivých činností sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi, konkrétně přínos výchovných vzdělávacích a aktivizačních činností, sociálně terapeutických činností a nácviků sociálních dovedností. Pro výzkum byla vybrána kvalitativní výzkumná strategie, metoda dotazování a technika polostrukturovaného rozhovoru. Data byla analyzována prostřednictvím metody vytváření trsů. Výzkumné soubory byly zvoleny pomocí účelového výběru. První výzkumný soubor tvořilo 6 rodičů a druhý soubor 2 sociální pracovnice a 2 pracovnice v sociálních službách splňující předem stanovená kritéria. Výzkum ukázal, že přínos sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi s poruchou autistického spektra je v tom, že se rodině dostane pomoci za každé situace, rozvíjí se jim dítě, získávají kontakt s jinými rodinami, se kterými tak mohou sdílet své starosti, poradit se a získají pocit, že nejsou sami. Za přínosné se jeví také použití terénní sociální práce, protože dítě pracuje v přirozeném prostředí, využívá nabyté dovednosti v praxi, dítě se učí dovednosti běžného dne, rodina získá nové zážitky, ale také chvíli pro sebe. Jako hlavní přínosy výchovných vzdělávacích a aktivizačních činností uváděli rodiče dětí s PAS kontakt s ostatními dětmi, rozvoj dítěte, adaptace na hluk, kontakt s ostatními rodiči, zapojení sourozence do aktivit a odpočinek rodiče během aktivit. Sociální pracovnice a pracovnice v sociálních službách spatřovaly přínos výchovných, vzdělávacích a aktivizačních činností rovněž v odpočinku pro rodiče, sociálním kontaktu, ale také v naučení dovedností pro běžný život, kvalitnější komunikaci, rozvoji pohybových dovedností, a faktu, že se rodina začleňuje do společnosti. Jako hlavní přínosy sociálně terapeutických činností u rodin s poruchou autistického spektra uváděli rodiče nasměrování terapeutem, získání pocitu, že vše lze vyřešit, sdílení starostí a vnitřní klid. Sociálním pracovnicím spatřovali v této kategorii za přínosné, že se rodiny podporují navzájem, snižuje se u nich stres a dítě se rozvíjí v sociální oblasti. Mezi hlavní přínosy nácviků sociálních dovedností uvádějí rodiče dětí s PAS to, že mají volno, děti se učí toleranci, přizpůsobují se, učí se nápodobou, spolupracovat a být součástí kolektivu, zkvalitňuje se jim komunikace, nabyté dovednosti aplikují v praxi. Sociální pracovnice a pracovnice v sociálních službách rovněž považují za přínosné rovněž to, že rodiče mají chvíli pro sebe, ale také, že rodiče mohou využít skupinovou konzultaci ohledně průběhu terapie, rodič vidí pokroky dítěte, děti se učí vyjadřovat své potřeby a především ovládat své emoce Bakalářská práce bude sloužit jako zpětná vazba pro pracovní tým v Občanském sdružení ProCit, z.s. ohledně smysluplnosti a kvalitě poskytovaných sociálně aktivizačních činností.
Aktivita lokálního síťování a její přínos v lokalitě z pohledu aktérů sítě služeb pro ohrožené rodiny s dětmi.
Křenková, Monika ; Furmaníková, Lada (vedoucí práce) ; Povolná, Pavla (oponent)
Diplomová práce se zabývá aktivitou lokálního síťování a jejím přínosem pro lokalitu ORP Louny z pohledu aktérů sítě služeb pro ohrožené děti a jejich rodiny. Lokální síťování je jednou z klíčových aktivit v projektu MPSV "Systémový rozvoj a podpora nástrojů sociálně-právní ochrany dětí", jehož cílem je podpora transformace systému péče o ohrožené děti v praxi. Cílem práce je zjistit, jak aktéři sítě služeb pro ohrožené děti a jejich rodiny v ORP Louny vnímají aktivitu lokálního síťování, jaké jsou jejich zkušenosti a na základě toho podat doporučení pro realizaci lokálního síťování. Teoretická část práce popisuje projekt, aktivitu lokálního síťování a jednotlivé činnosti lokálního síťaře. Práce se zaměřuje na témata spolupráce a multidisciplinárního přístupu. Při výzkumném šetření je použit kvalitativní přístup. Data byla sebrána pomocí metod individuálního a skupinového rozhovoru. Výzkumným souborem je vzorek aktérů sítě služeb pro ohrožené děti a jejich rodiny z ORP Louny. Z analýzy dat vyplynula doporučení pro činnost lokálního síťaře, pro udržení aktivit v lokalitách a přinesla také doporučení lokální nebo systémová. Klíčová slova Lokální síťování, lokální síťař, spolupráce, ohrožené děti, aktéři, síť, transformace, potřeby, témata, přínos

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 47 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.