Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 39 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hra pro mobilní telefon s využitím rozpoznání rysů tváře
Skoták, Jiří ; Szőke, Igor (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Práce popisuje tvorbu hry pro mobilní telefon platformy iOS, která využívá rozpoznání rysů tváře a další informace, které je možné získat z kamery či dalších senzorů zařízení. V práci je uvedeno několik přístupů vhodných pro detekci lidské tváře a jejích rysů v reálném čase. Dále jsou popsány a porovnány možnosti takové detekce v prostředí iOS. Následně je uveden návrh výsledné hry a popis úrovní, které ji tvoří. Úrovně mimo detekci dílčích rysů využívají i detekci objektů v obraze, zpracování barevnosti vstupního obrazu a další. Na závěr je představena výsledná podoba hry, která je vydaná a dostupná na App Store.
Generating Faces with Generative Adversarial Networks
Konečný, Daniel ; Herout, Adam (oponent) ; Kolář, Martin (vedoucí práce)
The goal of this thesis is generating color images of faces from randomly chosen high-dimensional vectors with Generative Adversarial Networks. The next task is to analyze input vectors based on the features of faces generated from those vectors. Three different models of Generative Adversarial Network are implemented, one for generating images of handwritten digits and other two for generating images of faces. Generated images show credible-looking faces, but recognizable from real ones with a human eye. Single dimensions of input vectors are analyzed with Student's t-test. Linear Discriminant Analysis is then used to project input vectors into subspaces where the classes of features are separable. Analysis of generated data proves that the input vector can be specifically chosen to generate an image of a face with requested features with probability up to 80 %. The main result of this thesis is a model of Generative Adversarial Network for generating images of faces. A tool for generating images of faces with chosen features is implemented too.
Identifikace obličeje na platformě Android
Karhánek, Martin ; Řezníček, Ivo (oponent) ; Láník, Aleš (vedoucí práce)
Tato práce popisuje možnosti využití identifikace osob podle obličeje na mobilních zařízeních s platformou Android. Čtenáři je přiblížena struktura tohoto systému a způsob vytváření aplikací pro něj. Jsou zde uvedeny některé metody použitelné při identifikaci a ty z nich, použité v praktické části, jsou rozebrány podrobněji. Další součástí práce je popis implementace aktivního modelu vzhledu (AAM) v nativním kódu pro použití na mobilním zařízení a zhodnocení výsledků použitých algoritmů.
Relationship between perceptual and structural variation of human faces: cross-cultural comparison
Pavlovič, Ondřej ; Kleisner, Karel (vedoucí práce) ; Třebický, Vít (oponent) ; Marcinkowska, Urszula (oponent)
ONDŘEJ PAVLOVIČ VZTAH MEZI PERCEPČNÍ A STRUKTURÁLNÍ VARIABILITOU OBLIČEJE: MEZIKULTURNÍ SROVNÁNÍ ABSTRAKT Vnímání rysů obličeje je základním aspektem lidské kultury, který ovlivňuje každodenní interakce a vztahy. Tato práce zkoumá mezikulturní dynamiku vnímání obličeje. Teoretický úvod nejprve stanoví ústřední význam vnímání obličeje napříč kulturami. Empirické studie zahrnuté v této práci objasňují konvergenci a divergenci standardů atraktivity mezi kulturami. Tato práce dále zkoumá i vzájemné působení dimorfismu tvaru obličeje, barevného dimorfismu a typičnosti napříč různými populacemi. Kontext vietnamských přistěhovalců v České republice nabízí jedinečný pohled pro studium vlivu sociokulturního prostředí na vnímání a preference obličeje. Studie zahrnuté v této práci analyzují hodnocení atraktivity českých a vietnamských tváří, poskytnuté Čechy, českými Vietnamci a asijskými Vietnamci. Studie zahrnuté v této práci dále objasňují konvergenci a divergenci standardů atraktivity napříč těmito skupinami. Výsledky těchto studií podtrhují roli průměrnosti obličeje jako univerzálně významného rysu při posuzování atraktivity. Studie přidané do příloh, jsou zaměřené na vztahy mezi vnímáním sebe sama a vnímáním druhými, a také popisují roli hlasových a pohybových signálů v hodnocení obličeje. Ač nejsou primárně...
Cross-cultural perception of sexual dimorphism in human face
Fiala, Vojtěch ; Kleisner, Karel (vedoucí práce) ; Králík, Miroslav (oponent) ; Lobmaier, Janek Simon (oponent)
Evoluční psychologie předpokládá, že lidské chování se skládá z funkčních a vzájemně propojených adaptivních nástrojů, které pomáhají jedinci přežívat a rozmnožovat se. Takovým adaptivním nástrojem může být lidská tendence připisovat ostatním psychologické charakteristiky na základě rysů obličeje. Pohlavní typičnost obličeje, individuální zastoupení rysů obličeje s ohledem na dané pohlaví (muž/žena), ovlivňuje další připisované vlastnosti. Tématem této práce je potenciální funkční souvislost mezi pohlavně dvojtvárnou strukturou obličeje, vnímanou pohlavní typičností a fyziologickými a behaviorálními koreláty. Práce je uvozena literární přehledem. Za ním následují tři již publikované studie (Studie 1-3). Studie 4, odevzdaný rukopis, neprošla dosud recenzí a nebyla publikována. Pátá studie, též již zveřejněná, je uvedena jako "Apendix". Studie 1 (Fiala a kol. 2021) porovnávala vliv vnímané "pohlavní typičnosti" a měřené tvarové pohlavní dvojtvárnosti na hodnocení atraktivity v pěti vzdálených zemích. Hodnotitelé a stimuly pocházeli vždy ze stejné země. Vnímaná femininita žen byla napříč zeměmi považována za atraktivní. Naproti tomu jsme odhalili značné mezikulturní rozdíly v preferenci vnímané mužské maskulinity. Také vliv tvarové pohlavní dvojtvárnosti se lišil mezi kulturami i pohlavími. Studie 2...
Symetrie trojúhelnikových sítí
Vévoda, Petr ; Pelikán, Josef (vedoucí práce) ; Krajíček, Václav (oponent)
Trojúhelníkové sítě jsou jedním ze způsobů, jak uložit povrch trojrozměrného tělesa v paměti počítače. Lze takto reprezentovat i lidský obličej. Poznatky o symetrii obličejů jsou cenné pro řadu vědních oborů, jako je antropologie, lékařství, kriminalistika či psychologie. Pro výpočet přibližné roviny symetrie obličeje jsme navrhli algoritmus založený na metodě gradientu, jež na množině všech rovin minimalizuje vzdálenost mezi jeho sítí a jejím symetrickým obrazem. Je ovšem možné jej aplikovat na libovolnou síť a využít při tom i jejích význačných bodů, tzv. landmarků. Implementaci zahrnující i vizualizaci výsledků jsme začlenili do projektu Morphome3cs zaměřeného na výpočty v antropologii.
Souvislost morfologie lidského obličeje s vnimanými osobnostními charakteristikami: vztah mezi sebehodnocením a sociálním stereotypem
Corlannová, Lenka ; Kleisner, Karel (vedoucí práce) ; Šebesta, Pavel (oponent)
Studiu lidského obličeje a jeho významu v sociálních interakcích se dostává v současnosti stále větší pozornosti. Ukazuje se, že i z pouhé fotografie obličeje lze poměrně dobře zjistit řadu charakterových vlastností dotyčného. Vzhled obličeje má také nesporný význam při výběru partnera. Existenci propojení vnímaného vzhledu obličeje a přisuzovaných vlastností lze vysvětlit do jisté míry sociálními stereotypy; další vysvětlení nabízejí teorie o ovlivňování morfologie obličeje biologickými a psychickými faktory nebo naopak o ovlivňování psychických faktorů morfologií obličeje.
Generating Faces with Generative Adversarial Networks
Konečný, Daniel ; Herout, Adam (oponent) ; Kolář, Martin (vedoucí práce)
The goal of this thesis is generating color images of faces from randomly chosen high-dimensional vectors with Generative Adversarial Networks. The next task is to analyze input vectors based on the features of faces generated from those vectors. Three different models of Generative Adversarial Network are implemented, one for generating images of handwritten digits and other two for generating images of faces. Generated images show credible-looking faces, but recognizable from real ones with a human eye. Single dimensions of input vectors are analyzed with Student's t-test. Linear Discriminant Analysis is then used to project input vectors into subspaces where the classes of features are separable. Analysis of generated data proves that the input vector can be specifically chosen to generate an image of a face with requested features with probability up to 80 %. The main result of this thesis is a model of Generative Adversarial Network for generating images of faces. A tool for generating images of faces with chosen features is implemented too.
Hra pro mobilní telefon s využitím rozpoznání rysů tváře
Skoták, Jiří ; Szőke, Igor (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Práce popisuje tvorbu hry pro mobilní telefon platformy iOS, která využívá rozpoznání rysů tváře a další informace, které je možné získat z kamery či dalších senzorů zařízení. V práci je uvedeno několik přístupů vhodných pro detekci lidské tváře a jejích rysů v reálném čase. Dále jsou popsány a porovnány možnosti takové detekce v prostředí iOS. Následně je uveden návrh výsledné hry a popis úrovní, které ji tvoří. Úrovně mimo detekci dílčích rysů využívají i detekci objektů v obraze, zpracování barevnosti vstupního obrazu a další. Na závěr je představena výsledná podoba hry, která je vydaná a dostupná na App Store.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 39 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.