Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Podpora výuky českého jazyka prostřednictvím hudebních činností v 1. - 3. třídě
Marečková, Věra ; Kmentová, Milena (vedoucí práce) ; Dunovská, Marie (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje využití hudebních činností, které napomáhají rozvoji řeči a podpoře výuky českého jazyka v hodinách hudební výchovy v 1. - 3. třídě. Teoreticky, především z pohledu vývojové psychologie, vymezuje důležité pojmy a termíny, které se vztahují k výuce. Prakticky představuje mezipředmětové vztahy českého jazyka a dalších vyučovacích předmětů, především hudební výchovy. Hlavním cílem této práce je nabídnout náměty (hudební činnosti), které mohou pomoci při procvičování a opakování učiva slovních druhů. Součástí diplomové práce je akční výzkum korelující s výzkumem, který použila M. Kmentová ve své disertační práci. Diplomová práce tak popisuje a výzkumem ověřuje písně, vokální hry a jiné hudební činnosti, které jsou založeny na mezipředmětových vztazích českého jazyka a hudební výchovy ve shodě s RVP ZV. Akční výzkum byl realizován ve 3. třídě ZŠ (následně u stejných žáků ve 4. třídě). Diplomová práce se podílí na přípravě experimentální metodiky pro pilotní použití v širším terénním výzkumu. KLÍČOVÁ SLOVA: vývoj, kognitivní procesy, hudební činnosti, slovní druhy, vyučování, slovní zásoba, hodnocení
Plzeňská konzervatoř se zaměřením na houslové oddělení
Přibová, Marie ; Kubátová, Gabriela (vedoucí práce) ; Perglerová, Marka (oponent)
Diplomová práce "Plzeňská konzervatoř se zaměřením na houslové oddělení" se nejprve zabývá historickými souvislostmi, které jsou spojeny s významnými houslovými osobnostmi plzeňské konzervatoře. Snaží se podat ucelený přehled pedagogů, kteří na této instituci od samého počátku učili a díky svým bohatým zkušenostem přispěli k vysoké úrovni houslového oddělení. Zaměřuje se na význačné absolventy, jenž školu svými uměleckými či pedagogickými úspěchy reprezentovali a reprezentují nadále na nejrůznějších hudebních akcích u nás i v zahraničí. Nedílnou součástí diplomové práce je část věnovaná rozhovorům s pedagogy a absolventy školy. Za nejzajímavější lze označit právě ty části rozhovorů s pedagogy, kdy se věnují tomu, jaké metody používají při výuce houslové hry. Z hlediska oral history jsou jistě zajímavé i vzpomínky pedagogů na začátky s hrou na housle, obtíže studia či života.
Hudební činnosti pro děti předškolního věku
PAULŮ, Petra
Bakalářská práce se zabývá hudebními činnostmi pro děti předškolního věku. Teoretická část popisuje vztah mezi dítětem a hudbou, zkoumá, jak se hudební výchova propojuje s výchovami jinými, konkrétně popisuje a člení jednotlivé hudební činnosti. Dále pojednává o věkových kategoriích předškolního věku a o jejich konkrétním hudebním obsahu. V praktické části, která je rozdělena na tři podtémata, se nacházejí popsané praktické činnosti, jež byly v mateřské škole realizovány. Každá z nich je uzavřena reflexí, o kterou je popis činností doplněn. Tyto aktivity jsou popsány velmi podrobně a prolínají se i s činnostmi nehudebními. Cílem bakalářské práce je rozvíjet hudebnost u dětí, snažit se prohlubovat jejich pozitivní vztah k hudbě, který by je mohl provázet celý život, a odbourávat u nich strach z hudebních činností.
Rozvoj hudebního cítění u dětí v MŠ pomocí vybraných hudebních aktivit
FILIPOVÁ, Iva
Obsahem této bakalářské práce je vytvoření stručného přehledu hudebních aktivit pro děti předškolního věku. Práce je doplněna o notové a textové zápisy písní. Jsou zde popsány některé aktivity, které je možné využít při práci s dětmi v mateřských školách.
Odraz Rámcového vzdělávacího programu pro základní umělecké vzdělávání v českém základním uměleckém vzdělávání
Lojdová, Jaroslava ; Nedělka, Michal (vedoucí práce) ; Ašenbrenerová, Ivana (oponent) ; Slavíková, Marie (oponent)
Disertační práce Odraz Rámcového vzdělávacího programu pro základní umělecké vzdělávání (RVP ZUV) v českém základním uměleckém vzdělávání se zabývá vývojem současné pedagogické reformy a její aplikací v hodinách hudební nauky v základních uměleckých školách. Prostřednictvím dostupných zdrojů jsem vystihla její historický vývoj a proměny vzdělávacího obsahu, metod a organizačních forem výuky. Z výzkumu, který jsem provedla, pak vyplývá, že současná pedagogická reforma pomohla přesněji pojmenovat náplň a rozsah práce v hodinách hudební nauky. Umožnila přizpůsobit obsah hudební nauky specifickým podmínkám a profilaci jednotlivých škol, dala nový pohled na cíle výuky a posílila pozice pedagoga v tvorbě strategických dokumentů školy. Z obsahového hlediska došlo k provázanosti interpretačních dovedností s porozuměním zákonitostem hudby s dostatečným prostorem pro budování žebříčku hodnot žáků a pro formování jejich postojů. Zjistila jsem, že mezi metodami výuky se uplatňuje zejména kritické myšlení, vrstevnické učení, spolupráce ve skupinkách a činnostní výuka, to vše s důrazem na názornost. Z progresivních metod je nejčastěji zastoupena simulační metoda. Z těchto zjištění vyplývá to, co uvádím v závěru práce, že totiž hudební nauka v základních uměleckých školách stále podléhá snahám o zlepšování a...
Rozvoj hudebního cítění u dětí v MŠ pomocí vybraných hudebních aktivit
FILIPOVÁ, Iva
Práce se zabývá rozvojem hudebního cítění u dětí v mateřských školách pomocí vybraných hudebních aktivit. Obsahem této bakalářské práce je vytvoření stručného a obecného přehledu hudebních aktivit pro děti předškolního věku. Tato práce má pouze teoretickou část a je zde popsána obecná rovina hudby a co to hudba je. Dále je zde kapitola, která se stručně věnuje hudebnímu vývoji dětí podle Holase. Velká část této práce je věnována konkrétním hudebním aktivitám, konkrétním hudebním nástrojům a konkrétním písním. Práce je doplněna o notové a textové zápisy písní. Jsou zde popsány některé aktivity, které nejsou příliš známé a je možné je využít při práci s dětmi v mateřských školách.
Hudba v životě dítěte předškolního věku
PELOUCHOVÁ, Lenka
Bakalářská práce "Hudba v životě dítěte předškolního věku" se snaží ukázat na možnosti a přínos využití poslechu klasické hudby v životě dětí. Teoretická část definuje pojmy z hudebního umění, zabývá se funkcí hudby a psychologickým dopadem hudby na dítě a člověka obecně. Současně jsou zde uvedeny pozitiva a rizika působení hudby na dítě a zabývá se také důležitostí výchovy k hudbě a jejímu poslechu. Praktická část seznamuje s projektem, který je zaměřen na poslech klasické hudby a užití jej s dětmi předškolního věku. Dále zde odkrývá vnímání a porozumění této hudbě ze strany dětí. Praktická část je doplněna o výzkum, jehož cílem bylo zjistit motivaci rodičů k hudebnímu vzdělávání jejich dětí. Součástí práce je přiložené CD, na kterém jsou zaznamenány rozhovory s respondenty.
Mateřská škola specializovaná na hudební výchovu
TROMBIKOVÁ, Eva
Ve své bakalářské práci se zaměřuji na kvalitativní výzkum toho, jakým způsobem jsou děti seznamovány s hudební výchovou prostřednictvím aktivit a rituálů v Hudební mateřské škole v Plzni. Práce je rozdělena do dvou částí - na teoretickou a praktickou. V teoretické části se zabývám hudebním vývojem dítěte, působením rodiny na hudebnost dítěte, vlivem hudby na osobnost dítěte a hudebními schopnostmi a dovednostmi dítěte. Ve druhé části teorie objasním hudební činnosti: zpěv, hudebně-pohybovou výchovu, instrumentální hru, muzikoterapii a hudebně-dramatickou výchovu. V praktické části zmapuji hudební metodiku, vzdělávací činnosti a rituály, tradiční a mimořádné aktivity, uvedu rozhovory s učitelkami a s rodiči dětí, které školu navštěvují.
Lidové písně a jejich úloha v hudebním rozvoji dětí v mateřské škole
Bohatá, Martina ; Tichá, Alena (vedoucí práce) ; Kodejška, Miloš (oponent)
Práce se snaží poukázat na důležitou roli a přínos lidových písní v rozvoji hudebních dovedností dítěte. V teoretické části se zabývá dnešními dětmi v mateřských školách a jejich vývojem. Děti jsou často ve věkově heterogenních třídách, ale každá věková kategorie je na různé úrovni vývoje a má své potřeby. Při tom je třeba pracovat v souladu se vzdělávacím systémem a jeho kurikulem. Formou metodických listů jsou v diplomové práci nabídnuty náměty a příklady, jak v práci s některými lidovými písněmi lze tento požadavek naplnit. Převážná část úkolů směřuje k celkovému rozvoji hudebnosti dítěte (aktivity: hudebně-pohybové, instrumentální, pěvecké a poslechové). V některých příkladech jsou v souvislosti s tématem písně uvedeny další činnosti podporující všestranný rozvoj dítěte.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.