Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  předchozí11 - 19  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pes jako režimový a mobilizační faktor u městských seniorů nad 65 let
PECHAČOVÁ, Vendula
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku pohybové aktivity seniora. V teoretické části jsou zastoupena témata stáří a stárnutí, senior a pohybové aktivity, kde jsou popsány vhodné pohybové aktivity pro seniory, a na toto téma navazuje téma pes, jakou zastupuje roli v pohybových aktivitách seniorů a posledním tématem této práce je vztah člověka a psa. Druhá, empirická část práce byla provedena pomocí Záznamu denních aktivit, které po dobu jednoho týdne zaznamenávalo 20 respondentů ze dvou skupin. Skupiny respondentů byly rozděleny podle toho, zda senior vlastnil psa, či nikoli. Pohybová aktivita byla u každého seniora zastoupena, ale mnohdy ji ovlivňoval právě pes. Bakalářská práce poukazuje na rozdílnost pohybové aktivity těchto dvou zkoumaných skupin. Z výzkumu vyplývá, že senioři, kteří vlastní psa, nachodí za den mnohem větší vzdálenost než senior bez psa. Ostatní vykonávají pohybovou aktivitu spíše jen z nutnosti zajištění základních potřeb, nikoli však z vlastní vůle. Z výsledků vyplývá, že pes má pozitivní vliv na pohybovou aktivitu seniora. Z výsledků ze Záznamů denních aktivit z "Pohybu po bytě" měly obě skupiny podobné výsledky, pohybová aktivita se příliš nelišila, na rozdíl od výsledků z tabulky "Pohyb mimo byt". Výzkum dokazuje, že pes pozitivně ovlivňuje denní režim a pohybovou aktivitu seniorů. Respondenti, kteří nevlastní psa, by se měli rovněž více věnovat pohybovým aktivitám, aby předešli možným zdravotním i sociálním problémům, která tato neaktivita může přinést.
Vybavenost zahrady mateřské školy ve vztahu k pohybovým aktivitám a potřebám dětí
Bromová, Klára ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Jahodová, Gabriela (oponent)
Práce je strukturována do teoretické části, v níž se pojednává o potřebách dětí ve vztahu k zahradě mateřské školy. Velká část je věnována pohybu a hře. Dále je zde pojednání o přírodních zahradách a výčet přírodních herních prvků. Praktická část podrobně popisuje současný stav a vybavení školní zahrady patřící k fakultní mateřské škole Sluníčko pod střechou při PedF UK. Analýza podmínek této zahrady je podložena výzkumnými metodami přímého pozorování, dotazníkového šetření s učitelkami a dále pak metodou interview s ředitelkou školy. Dále je tato část práce také věnována výzkumu, jehož cílem bylo zjistit, jaké jsou představy dětí o vybavenosti této zahrady. Výzkum byl založený na práci dětí s předem připraveným výzkumným nástrojem. Výzkum ukázal, že učitelky jsou se současnou podobou zahrady spokojené, pouze by zahradu doplnily o drobné nové herní prvky. Dětem prvky, které jsou součástí nynější realizace zahrady, také vyhovují a dávají jim přednost před nabídkou jiných moderních variant. Z hlediska drobných hraček a pomůcek už podmínky školky vyhovují méně, děti uváděly především takové věci, které nejsou běžnou součástí nabídky této školky. KLÍČOVÁ SLOVA předškolní věk, mateřská škola, zahrada mateřské školy, realizace zahrady, přírodní prvky, herní prvky, pohyb, hra, hračky, pomůcky
Možnosti rozvoje dítěte raného věku pomocí pohybu
Chadimová, Helena ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Přibyl, Ivan (oponent)
Anotace: Diplomová práce se zabývá možnostmi a způsoby rozvoje dítěte v předškolním věku. Cílem práce je prokázání pozitivního vlivu řízených pohybových aktivit a větší efektivity na proces učení se dovednostem, znalostem a rozvoji schopností, dětí ve věku od dvou do čtyř let, a to v rámci všech pěti vzdělávacích oblastí RVP PV. Využita byla metoda experimentu spočívajícího v realizaci čtrnáctidenního působení na experimentální skupinu dětí s cílem působit na jejich celkový rozvoj pomocí pohybových aktivit. Šetření bylo založené na absolvování výchovně vzdělávacího programu využívajícího pohybové i nepohybové aktivity, na vstupním a výstupním měření úrovně týchž dílčích schopností, dovedností a znalostí dvou skupin dětí po osmi členech a srovnání získaných výsledků. Zjištěno přitom bylo, že pohybové aktivity lze u předškolních dětí využít v rámci výchovně vzdělávacího procesu coby jednu z jeho složek, a to jako se srovnatelným efektem jako při využití aktivit nepohybového charakteru. Klíčová slova Pohyb, ontogenetický vývoj, rozvoj dítěte, předškolní věk, hra
Úroveň základních motorických dovedností předškolních dětí ve vztahu k podmínkám mateřské školy
Račanová, Pavlína ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Kuhnová, Věra (oponent)
Práce se zabývá problematikou pohybových činností předškolních dětí. Pohyb je zde postaven do roviny důležitého aspektu v celostním vývoji předškolního dítěte, jehož absence může tento vývoj ohrozit. V teoretické části práce jsou definovány pojmy pohyb, základní pohybové dovednosti a zmapován jejich vývoj se zaměřením na specifika předškolního věku. Přibližuje rovněž postavení pohybových činností v předškolním vzdělávání. V praktické části jsou porovnány výsledky motorického testu předškolních dětí z vybraných mateřských škol a vyhodnoceny ve vztahu k jejich podmínkám.
Rozdíl mezi chlapci a dívkami v pohybových aktivitách v předškolním věku
Slípková, Alena ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Engelthalerová, Zdeňka (oponent)
ROZDÍL MEZI CHLAPCI A DÍVKAMI V POHYBOVÝCH AKTIVITÁCH V PŘEDŠKOLNÍM VĚKU Anotace Tato diplomová práce se zabývá genderovou analýzou pohybových aktivit chlapců a dívek předškolního věku, navštěvující mateřské školy v Praze 4. Cílem je zmapovat, zda jsou pohybové aktivity chlapců a dívek v předškolním věku generově zatíženy. Pro sběr dat bylo použito dotazníkové šetření. Diplomová práce se v teoretické rovině zabývá problematikou gender, pohybem a motorikou se změřením na předškolní věk a systémem předškolního vzdělávání v České republice. V praktické části zjišťuje vztah předškolních dětí k pohybovým aktivitám a porovnává je podle pohlaví, zkoumá, zda jsou názory rodičů zatíženy genderovými stereotypy a ověřuje vliv rodiny na pohyb dětí. Klíčová slova: Gender, pohybové aktivity, předškolní dítě, chlapec, dívka, mateřská škola, pohyb, rodina, genderové stereotypy
Nadváha a obezita v dětském věku
FEDROVÁ, Vendula
Tato diplomová práce se zabývá problematikou nadváhy a obezity v dětském věku. Problematika dětské obezity je podrobně popsána a následovně rozdělena. Zabývá se příčinami vzniku nadváhy či obezity u dětí, následně popisuje diagnostiku nadváhy či obezity u dětí. Dále popisuje typy obezity, léčbu a její prevenci. Metodická část byla zpracována za pomoci kvantitativního výzkumu. Technikou sběru dat byly dotazníky určené pro děti základních škol v rozmezí 4. {--} 9. tříd. Stanoveným cílem pro účely diplomové práce bylo zmapovat problematiku nadváhy a obezity žáků základních škol ve městě a na venkově v rozmezí 4. {--} 9. třídy. Především jejich stravovací zvyklosti a pohybovou aktivitu. Tento cíl byl splněn. V souladu s cílem byly stanoveny hypotézy. Hypotéza 1 zněla: Nadváha či obezita se bude ve zvýšené míře vyskytovat u dětí se špatnými stravovacími návyky. Na základě výzkumu byla tato hypotéza vyvrácena. Děti se zkoumanou problematikou mají téměř shodné stravovací návyky jako děti s normální váhou. Hypotéza 2 zněla: Nadváha či obezita se bude ve zvýšené míře vyskytovat u dětí s nízkou pohybovou aktivitou. Na základě výzkumu byla tato hypotéza částečně potvrzena. Děti se zkoumanou problematikou méně často navštěvují sportovní kroužky a to o 20 % méně dětí. Ve zbývajících otázkách týkajících se pohybové aktivity se vyhodnocené výsledky dětí z obou skupin téměř nelišily. Ani dnešní době se nevyhýbá problematika obezity. Obezita se stala závažným problémem ve všech vyspělých zemích, mezi které patří i Česká republika. Tato problematika nepostihuje pouze dospělou populaci. V posledních letech se stále častěji můžeme setkat s nadváhou či obezitou u dětí. Počet dětí s nadváhou u nás neutěšeně narůstá. Toto tvrzení odborníků potvrzuje i výzkum provedený pro účely této diplomové práce. Z výsledků je zřejmé, že celých 140 dětí což činí 20 % ze zkoumaného vzorku má problém s nadváhou či obezitou. Rozložení problematiky nadváhy a obezity bylo následující. Nejvyšší výskyt nadváhy byl ve věkové kategorii 12 let, kde bylo 14 % dětí s nadváhou. Ve věkové kategorii 15 let mělo obezitu 12 %. Z celkového počtu dětí s nadměrnou hmotností je celkem 38 % chlapců s nadváhou a 25 % trpících obezitou. U dívek trpělo 18 % nadváhou a 19 % mělo obezitu. Při porovnání dětí s nadměrnou hmotností mezi venkovem a městem je zřejmé, že na vesnici žije značně větší množství dětí s problémem zvýšené hmotnosti. 68, 5 % dětí s obezitou či nadváhou z venkova oproti 31, 5 % městským dětem. Obezita dětí představuje celospolečenský problém v mnoha zemích, ale v naprosté většině se na nadbytečných kilogramech podílí nevhodná strava a životní styl, především nedostatek pohybu. Proto je velmi důležitá prevence, která by měla být zaměřena na děti a jejich rodiče již od útlého věku.
Preference pohybových aktivit studentů učitelství 1.stupně základní školy na Pedagogické fakultě JU v Českých Budějovicích\\
VLÁŠKOVÁ, Martina
Diplomová práce je zaměřena na analýzu preferencí pohybových aktivit studentů učitelství 1. stupně základní školy na Pedagogické fakultě JU v Českých Budějovicích. Výzkum byl prováděn na souboru vybraných studentů z 1. {--} 5. ročníku ve věku 19 {--} 25 let v období říjen {--} listopad 2006. V teoretické části se pojednává o pohybové aktivitě, jejím vlivu na organismus a jejím místě v každodenním životě dnešního člověka. Ve výzkumné části jsou zaznamenány výsledky výzkumu formou tabulek a grafů. Studenti byli rozděleni do různých kategorií (např. muži, ženy), abychom mohli zjištěné výsledky mezi sebou porovnávat. Shrnutí výsledků a jejich porovnání je uvedeno v diskusní a závěrečné části.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   předchozí11 - 19  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.