|
Využití senzoru Kinect pro detekci osob
Janás, Lukáš ; Šmirg, Ondřej (oponent) ; Přinosil, Jiří (vedoucí práce)
Práce pojednává o způsobech detekce osob za pomoci zařízení Kinect od společnosti Microsoft. Hloubkový obraz pořízený tímto zařízením je dále zpracováván pomocí stan- dartních algoritmů pro práci s obrazem za využití volně dostupné knihovny OpenCV. Všechny používané metody zpracování obrazu jsou podrobně popsány z hlediska jejich funkce a vlivu na změnu obrazu. Praktická část práce se zaměřuje na realizaci jednodu- chého programu sloužícího pro segmentaci obrazu a nalezení osob v něm.
|
|
Analýza postavení kostí dolní končetiny užitím Microsoft Kinect One
Tatýrek, Ondřej ; Jelínek, Aleš (oponent) ; Chromý, Adam (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá vývojem softwarového nástroje určeného k měření postavení kostí dolní končetiny. Je rozebrána problematika postavení chodidla a celé dolní končetiny, včetně určení významných bodů. Také jsou rozebrány možnosti vzhledu měřící scény a vzhledu markerů a proveden konkrétní návrh. Dále je popsán algoritmus pro automatizované rozpoznání bodů v měřicí scéně. V poslední části je popsáno grafické uživatelské rozhraní, ve kterém jsou implementovány algoritmy rozpoznání bodů.
|
|
Detekce objektů pomocí Kinectu
Němec, Lukáš ; Veľas, Martin (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problémem detekce objektů pomocí senzoru Microsoft Kinect v oboru počítačového vidění. Cílem bylo zhodnotit současné metody detekce objektů využívající hloubkovou mapu (RGB-D senzor). Práce se zabývá prostředím mračna bodů a metodou Viewpoint Feature Historgam. Také popisuje využití binárních klasifikátorů v rámci rozpoznání objektů. Návrh detekce objektů byl v práci realizován a byly na ní prováděné experimenty.
|
| |
|
Spracovanie geodát prostredníctvom rozšírenej reality
Kyselica, Ján
Diplomová práce se zabývá návrhem a implementací aplikace pro zpracování geodat. Úvodní část obsahuje přehled projektů rozšířené reality zaměřených hlavně na práci s geodaty. Obsahuje také rešerši knihoven pro zpracování obrazu. V části metodika je uveden popis jednotlivých prvků projektu. Následující část rozebírá podrobný návrh a implemetaci aplikace na zpracování geodat. Navrhovaná implementace je ověřena pomocí jednoduché tahové hry.
|