Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití železniční přepravy jako alternativy k námořní přepravě z pohledu zasilatelské společnosti
Herain, Jan ; Kolář, Petr (vedoucí práce) ; Estrade, Vanda (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje problematice námořní a železniční přepravy zboží mezi východní Asií a Českou republikou. Teoretická část charakterizuje současný stav námořní liniové přepravy s důrazem na využívání kontejnerů. V práci je dále popsána železniční infrastruktura mezi východní Asií a Evropou. V praktické části autor popisuje praxi konkrétní zasilatelské společnosti při řízení importního obchodního případu z ČLR do České republiky s využitím námořní a železniční přepravy. Poslední část obsahuje shrnutí hlavních rozdílů při využití rozdílných typů přepravy a jejich srovnání na základě doby přepravy a ceny.
Zajištění importní přepravy zásilky pro firmu BEL spol.s r.o. na relaci Kanada - ČR
Veškrna, Petr ; Novák, Radek (vedoucí práce) ; Holanová, Jitka (oponent)
Cílem mé diplomové práce je završit, aktualizovat a prohloubit poznatky získané v předcházejících předmětech vedlejší specializace a aplikovat je s respektováním systémových vazeb disciplíny na konkrétním příkladu z oborové praxe. Svoji práci jsem tak zaměřil na problematiku spojenou se zajištěním importní zásilky pro konkrétní společnost, protože toto téma jednak splňuje mé nároky na praktické využití a také je to téma, které v sobě skrývá široký záběr teoretických i praktických znalostí a dovedností. zaměřil na okruhy, které považuji z pohledu importéra za ty vůbec nejdůležitější. Věnoval jsem se především přepravněprávním vztahům (subjektům přepravy, přepravním smlouvám, přepravním podmínkám -- INCOTERMS, ad.), přepravním dokladům, které se týkají přepravy zásilky z Kanady do ČR, celnímu řízení a především pak problematice námořní liniové dopravy, kdy jsem se zaměřil na přepravní jednotky, cenotvorbu, problematiku konosamentu a vlastně na celý proces od zaknihování lodního prostoru až po vykládku. Moji snahou bude připravit takové řešení přepravy, které přinese firmě BEL, spol. s r.o. snížení nákladů s tím spojených.
Úloha a odlišnosti tradičních center mezinárodního obchodu
Plaček, Lukáš ; Sato, Alexej (vedoucí práce) ; Dvořák, Jiří (oponent)
Diplomová práce pojednává o úloze a odlišnostech tradičních center mezinárodního obchodu, prostřednictvím komparativní analýzy dvou přístavů v otevřené a uzavřené ekonomice - Rotterdam a Alexandria. V první kapitole Teoreticko-analytická východiska jsou specifikována důležitá fakta a empirické poznatky v oblasti mezinárodního obchodu, center světového obchodu, přepravy zboží a námořní přepravy. Druhá kapitola pojmenována Charakteristika a komparace národních ekonomik zkoumaných center hlouběji vyšetřuje prostředí, ve kterém se vybrané přístavy nacházejí, a hledá obousměrný dopad na tyto vzájemně propojené články. Kapitola třetí a čtvrtá pojednávají o Rotterdamu respektive Alexandrii v detailním pohledu skládajícího se z historického kontextu, profilu a popisu přístavu, zbožové struktury, aktuálního rozvoje a budoucích plánů a navazujících regionů s jejich průmyslovými oblastmi. Poslední kapitola obsahuje komparaci přístavů Rotterdam a Alexandria, včetně SWOT analýzy.
Nové trendy v logistice a jejich význam pro zahraniční obchod
Koplík, Dan ; Klosová, Anna (vedoucí práce) ; Kolář, Petr (oponent)
Závěrečná práce se zaměřuje na využití Severní mořské cesty v námořní dopravě mezi Evropou a Asií, jako alternativu k trase přes Suezský průplav. V teoretické části je nejdříve definována námořní kontejnerová doprava, dále potom historie Severní mořské cesty, její geografie a přírodní podmínky v Arktidě. V praktické části je popsána legislativa Ruské federace, která upravuje podmínky využívání Severní mořské cesty, infrastruktura a doprovodné služby ruských ledoborců operujících v arktických vodách. Závěrečnou částí práce je případová studie, ve které jsou vypočteny náklady na přepravu jednoho TEU mezi Evropou a Asií při využití Severní mořské cesty a tyto náklady jsou porovnány s cenou za přepravu přes Suezský průplav.
Dopady námořního pirátství na mezinárodní obchod
Mühl, Adam ; Černá, Iveta (vedoucí práce) ; Čajka, Radek (oponent)
Diplomová práce analyzuje dopady námořního pirátství na mezinárodní společenství. Jak s hlediska ekonomických dopadů, tak z pohledu mezinárodní spolupráce při řešení pirátské problematiky. Cílem diplomové práce je definovat globální a regionální aktivitu námořních pirátů v 21. století, kvantifikovat ekonomické dopady, analyzovat přijatá opatření a zhodnotit dopady vojenských misích v postižených regionech.
Úloha námořní přepravy v mezinárodním obchodě se zaměřením na obchod mezi Evropou a Asií
Petržilková, Vanda ; Němečková, Iveta (vedoucí práce) ; Hinčica, Vít (oponent)
Práce charakterizuje námořní přepravu jako jeden ze článků dopravního řetězce a zabývá se její úlohou jak v mezinárodním obchodě, tak na relaci Asie-Evropa. První kapitola se zabývá základními pojmy a charakteristikou námořní přepravy, dále pak námořními plavidly a také jsou zde zmíněny subjekty, které působí v námořní přepravě. Druhá kapitola se věnuje vývoji námořního obchodu a analyzuje dopady světové ekonomické krize na námořní přepravu a obchod. Poslední, třetí kapitola, se zaměřuje na námořní obchod mezi Asií a Evropou a zmiňuje významné historické mezníky, které ovlivnily námořní obchod na této relaci. Jsou zde také charakterizovány evropské a asijské přístavy a v neposlední řadě se tato kapitola soustředí na dopady ekonomické krize na euro-asijský námořní obchod.
Námořní kontejnerová přeprava na relaci ČR - Čína
Zych, Martin ; Kolář, Petr (vedoucí práce) ; Novák, Radek (oponent)
Práce je zaměřena na kontejnerovou přepravu z České republiky do Číny. Jedná se tedy o vývoz České republiky, což je na této relaci méně typický příklad. Dovoz z Číny do České republiky převyšuje vývoz do Číny desetkrát, což se odráží i v pohybu kontejnerů přepravujících zboží na této relaci. Práce ukazuje, jaké kroky musí vývozce učinit při sjednávání přepravy a s kterými subjekty je možné na přepravě spolupracovat. Zároveň se zabývá důsledky nevyváženosti poptávky po přepravě na cenu přepravného a výši příplatků v daných směrech. Aplikační část obsahuje obchodní případ vývozu zmražených králičích kůží do Číny.
Současný vývoj námořní kontejnerové přepravy a export z ČR
Straková, Tereza ; Kolář, Petr (vedoucí práce) ; Rožek, Petr (oponent)
Námořní přeprava je celosvětově nejvýznamnějším dopravním oborem. Její nezastupitelný význam dokazuje fakt, že přes 90 % objemu zboží je dopravováno po moři. Cílem diplomové práce je analýza námořní kontejnerové přepravy se zaměřením na její využití při exportních operacích z ČR. Diplomová práce nejdříve charakterizuje specifika námořní kontejnerové přepravy z celosvětového hlediska, popisuje vývoj kontejnerizace a současnou situaci námořní kontejnerové přepravy na trhu. Následně se zabývá analýzou využití kontejnerové námořní přepravy při exportu z ČR a rolí zasílatele při obstarávání námořní kontejnerové přepravy. Aplikační část obsahuje konkrétní exportní obchodní případ z ČR do Mexika.
Úloha námořní přepravy v mezinárodním obchodě
Babinec, Jan ; Němečková, Iveta (vedoucí práce) ; Hinčica, Vít (oponent)
Práce se zabývá problematikou námořní přepravy a její úlohy v mezinárodním obchodě. První část práce se věnuje charakteristice námořní přepravy a jejímu srovnání s ostatními dopravními obory. Druhá kapitola popisuje aktuální situaci v námořním obchodě. Je zde popsána teritoriální a komoditní struktura námořního obchodu. Poslední část se zaměřuje na výčet současných problémů v námořní přepravě.
Úloha a zajištění námořní přepravy v MO
Theodosisová, Pavla ; Sato, Alexej (vedoucí práce) ; Švábková, Eva (oponent)
První část práce je zaměřena na výhody a nevýhody, které představuje použití námořní dopravy k přepravě nákladu v porovnání s ostatními dopravními obory. V druhé části je námořní přeprava nejprve rozdělena z obchodního hlediska na liniové a trampové přepravy, a poté podle typu lodí. Třetí část mapuje vzájemný vývoj mezinárodního obchodu a námořní přepravy, její komoditní a teritoriální strukturu. Čtvrtá část pojednává o možnostech smluvního zajištění námořní přepravy, odpovědnosti dopravce a úmluvách, kterými se řídí. Tato část také zmiňuje úlohu pojištění.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.