|
Využití knihovny HAM-Tools pro simulaci tepelného chování rodinného domu
Zábojník, Jakub ; Charvát, Pavel (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Knihovna HAM-Tools určená pro MATLAB/Simulink byla v rámci diplomové práce upravena pro použití při simulacích rodinných domů v České republice. Upravená knihovna je v práci spolu se svými prvky detailně popsána a také otestována při simulacích jednozónového a dvouzónového modelu obálky rodinného domu. Simulace modelů se stejnými parametry je provedena také v programu TRNSYS. Výsledky dosažené v obou simulačních nástrojích jsou mezi sebou porovnány. Na modelu jednozónové obálky vytvořeném pomocí knihovny HAM-Tools je dále provedena simulace jednozónové obálky při větrání, vytápění, chlazení a se zdroji vlhkosti. V práci je provedena také názorná ukázka praktického využití simulace, a sice ke zkoumání vlivu tloušťky izolace na tepelné chování budovy (resp. její tepelnou ztrátu) při reálných atmosférických podmínkách. Jsou zde mimo jiné uvedeny a srovnány dostupné zdroje meteorologických dat a byla vytvořena funkce pro jejich zpracování do souboru kompatibilního s knihovnou HAM-Tools. Byl také vytvořen soubor materiálových dat obsahující obvykle používané materiály stavebních konstrukcí v ČR a jejich parametry.
|
|
Optimální řízení větrné elektrárny
Paděra, Zdeněk ; Veselý, Ivo (oponent) ; Zezulka, František (vedoucí práce)
Diplomová práce obsahuje nejprve stručné uvedení do problematiky větrné energetiky a uvádí současný stav tohoto, v posledních letech, rychle se rozvíjejícího odvětví. Dále je uvedeno rozdělení větrných elektráren, jejich specifika a obecný popis konstrukce, dnes nejběžněji používané větrné elektrárny. Důraz je kladen především na řídicí systém větrné elektrárny. Prvním cílem práce bylo sestavení simulačního modelu větrné elektrárny v prostředí MATLAB/Simulink tak, aby byl použitelný pro následný celkový návrh řízení větrné elektrárny. Dále je provedena analýza řízení jednotlivých komponent větrné elektrárny s ohledem na možnosti optimalizace provozu a zejména pak na optimalizaci účinnosti elektrárny, tj. maximalizace získaného výkonu. V poslední části je navržena struktura a parametry řízení jednotlivých komponent elektrárny a diskutovány dosažené výsledky.
|
|
Virtuální prototyp mechatronické soustavy
Dinga, Milan ; Březina, Lukáš (oponent) ; Hadaš, Zdeněk (vedoucí práce)
Táto práca sa zaoberá modelovaním virtuálneho prototypu delta 3D tlačiarne a co-simulačným prepojením tohoto modelu v prostredí ADAMS a MATLAB/SIMULINK. Prvá časť obsahuje vytvorenie virtuálneho modelu a analýzu jeho kinematiky. Ďalej je vytvorený model elektrických motorov a posledná časť sa skladá z co-simulácie a návrhu riadenia.
|
|
Simulation of the Drive with Synchronous Machine and its Evaluation using a Real System
Tkadlec, Josef ; Veselý, Libor (oponent) ; Václavek, Pavel (vedoucí práce)
The thesis deals with modeling of PMSM, its parameters and their measurement. In addition there is described a model of inverter taking into account a dead-time effect. These models are implemented with other blocks in Matlab/Simulink and together form library for FOC called FSL_MC_TOOL. Another part of the thesis is dedicated to parameters of a real PMSM measurement and identification. These parameters are used in example simulations in order to check the simulations and evaluate simulation accuracy.
|
|
Elektromagnetický rezonátor jako zdroj elektrické energie na železniční trati
Rusková, Miroslava ; Singule, Vladislav (oponent) ; Hadaš, Zdeněk (vedoucí práce)
Cieľom diplomovej práce bolo navrhnúť elektromagnetický generátor pre účely napájanie signalizačného a bezpečnostného zariadenia na železničných tratiach. Práve elektromagnetický generátorom predstavuje autonómny elektrický zdroj, ktorý v prípade tratí nepokrytých elektroinštaláciou je potrebný hlavne pre bezpečnosť. Práca navrhuje dva typy elektromagnetického generátora a to jeden s nelineárnou tuhosťou, ktoré sú účelne navrhnuté pre prejazdy vlakov s nízkymi frekvenciami.
|
|
Návrh elektromagnetického laboratorního vibrátoru
Vaněček, Michal ; Březina, Lukáš (oponent) ; Hadaš, Zdeněk (vedoucí práce)
Ve svojí diplomové práci řeším návrh elektromagnetického laboratorního vibrátoru, který bude sloužit pro testování vibračních mikrogenerátorů. V první části práce se je vypracována rešerše vybraných vibračních zařízení. Dále je zde vypracován vlastní návrh rozměrů a naladění požadovaných vlastností elektromagnetického laboratorního vibračního zařízení. Naladění potřebných vlastností a určení rozměrů elektromagnetického laboratorního vibračního generátoru probíhá modelováním a simulováním v programech MATLAB/Simulink a ANSYS. Řízení elektromagnetického laboratorního vibračního zařízení je provedeno v programu MATLAB/Simulink. Návrh konstrukce a rozměrů elektromagnetického laboratorního vibračního zařízení je proveden v programu SolidWorks.
|
|
Virtuální prototyp mechatronické soustavy
Dinga, Milan ; Březina, Lukáš (oponent) ; Hadaš, Zdeněk (vedoucí práce)
Táto práca sa zaoberá modelovaním virtuálneho prototypu delta 3D tlačiarne a co-simulačným prepojením tohoto modelu v prostredí ADAMS a MATLAB/SIMULINK. Prvá časť obsahuje vytvorenie virtuálneho modelu a analýzu jeho kinematiky. Ďalej je vytvorený model elektrických motorov a posledná časť sa skladá z co-simulácie a návrhu riadenia.
|
| |
|
Extremálna regulácia
Pericht, Martin
V této práci jsou obsaženy popisy principů extremálních regulátoru, vytvoření jejich simulačních modelu v programátorském prostředí Matlab/Simulink a jejich simulace. Cílem simulace je zjistit vliv parametru a setrvačnosti na regulovanou soustavu.
|
|
Návrh řídicí jednotky pro robotické vozidlo Car4
Šůstek, Jan ; Adámek, Roman (oponent) ; Dobossy, Barnabás (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vytvořením nové řídicí jednotky pro experimentální vozidlo CAR4. V první části práci jsou popsány základní komunikační protokoly a algoritmy kontrolních součtů, které se u komunikace používají. V druhé části práce je navrženo elektronické schéma řídicí jednotky, navržena deska plošných spojů a optimalizován program. Je zde také vytvořena komunikace mezi řídicí deskou a počítačem a regulace otáček stejnosměrného motoru.
|