Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 59 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Herní demo v Unity
Kocián, Kryštof ; Chlubna, Tomáš (oponent) ; Milet, Tomáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a implementací hry s procedurálně generovanými prvky v Unity. V práci lze najít shrnutí informací o videohrách, některé metody procedurální generace a popis procesu návrhu a implementace hry samotné.
Fraktály v počítačové grafice
Šelepa, Jan ; Venera, Jiří (oponent) ; Sumec, Stanislav (vedoucí práce)
V této práci se zabývám fraktály. První kapitola představuje úvod do problematiky, kterou se tato prácec zabývá. Druhá kapitola obsahuje základní pojmy z oblasti fráktálů a fraktální geometrie. Ve třetí kapitole je uvedena historie fraktálů a některé významné osobnosti z fraktální vědy. Kapitola čtvrtá obsahuje klasifikaci fraktálů dle různých kritérií. V této části práce také uvádím příklady fraktálů jednotlivých typů. V páté kapitole jsou uvedeny některé nejpoužívanější programy zabývající se vykreslováním fraktálů. Šestá kapitola je věnována demonsrtační aplikaci, kterou jsem v rámci této bakalářské práce vytvořil.
Vizuální výukový systém fraktálů
Friedrich, Tomáš ; Škarvada, Jaroslav (oponent) ; Gajda, Zbyšek (vedoucí práce)
Cílem této práce je přiblížit problematiku fraktálů. Nejprve zde jsou uvedeny základy fraktální geometrie a dále jsou postupně vysvětleny a na příkladech demostrovány některé typy fraktálů. Pro snadnější pochopení všech typů fraktálů byla vytvořena grafická aplikace dostupná na webu, ve které si uživatel může vyzkoušet vlastnosti a chovaní jednotlivých fraktálů.
Procedurální generování trati
Ončo, Michael ; Lysek, Tomáš (oponent) ; Milet, Tomáš (vedoucí práce)
Tato bakářská práce se zabývá procedurálním generováním nekonečné překážkové dráhy pro hru, ve které hráč tyto překážky překonává. Zkoumá vhodné způsoby, jak danou dráhu generovat. V rámci tohoto výzkumu studuje základní vlastnosti šumů a gramatik. Dále se zaměřuje hlavně na gramatiky, L-systémy a jejich vlastnosti. Výstupem této bakalářské práce je program generující překážkovou dráhu, zobrazující vygenerovanou geometrii pomocí OpenGL a umožňující tuto trať procházet.
Evoluční návrh obrazů tvořených L-systémy
Kovařík, Roman ; Jaroš, Jiří (oponent) ; Gajda, Zbyšek (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o evolučním návrhu obrazů tvořených L-systémy. Vlastní návrh probíhá pomocí operátorů genetického programování. Ty jsou schopny pracovat s obrazem reprezentovaným ve formě syntaktického stromu. Ke komunikaci s uživatelem (návrhářem) slouží applet, který může být zobrazen na webové stránce.
Generovaný les
Pfudl, Václav ; Kobrtek, Jozef (oponent) ; Milet, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá procedurálním generováním s cílem generovaní lesa (krajina s rostlinami popsaná textovou šablonou). Krajina je generována pomocí Perlinova šumu, a pro účely rostlin je implementován interpret L-systémů. Obě tyto techniky jsou popsány, jak v teoretické části, tak i implementační (praktické) části tohoto textu. Dále se práce zaměřuje na techniky dodávající scéně na vizuální přitažlivosti: phongův osvětlovací model, normal-mapping, shadow-mapping, realistická voda, skybox a spriting. Vytořená aplikace může taktéž sloužit jako exportér generovaných modelů (rostlin) do formátu .obj pro využií externí aplikací (například Blender).
Generování modelů domů pro Open Street Mapy
Libosvár, Jakub ; Láník, Aleš (oponent) ; Polok, Lukáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá procedurálním generováním modelů budov podle určené předlohy. Předlohou jsou data komunitního projektu OpenStreetMap. Práce dává přehled dostupných metod pro klasifikaci objektů a gramatik pro generování obrazců. Prakticky se práce zaměřuje na návrh klasifikátoru typu zástavby a algoritmu, který generuje modely podle daného typu zástavby. Součástí je také implementace algoritmu a zobrazení výstupu pomocí OpenGL. 
Grafické intro 64kB s použitím OpenGL
Geršl, Jan ; Kubíček, Radek (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Práce se zabývá fenoménem grafického intra s omezenou velikostí. Vysvětluje motivaci k jeho tvorbě, stručně se zmiňuje o historii, popisuje obecně principy a techniky běžně používané při vývoji krátkých dem a také detailně vysvětluje vybrané techniky, které byly využity přímo k implementaci praktické části.
Procedurální generování topologie města
Zvěřina, Lukáš ; Navrátil, Jan (oponent) ; Láník, Aleš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou procedurálního modelování. Konkrétně se jedná o procedurální generování topologie města, využívající fraktální geometrii, nahrazovací gramatiky v podobě L-systémů, knihovnu OpenGL pro zobrazení scény s detailnějším popisem způsobů texturování, osvětlení a dalších grafických efektů.
Syntaktická analýza pro ET0L systémy
Kožár, Tomáš ; Klobučníková, Dominika (oponent) ; Meduna, Alexandr (vedoucí práce)
Táto bakalárska práca sa zaoberá zisťovaním príslušnosti reťazcov do jazykov generovaných ET0L systémami. To je dosiahnuté navrhnutím dvoch algoritmov. Prvý je modifikáciou už existujúceho algoritmu Cocke-Younger-Kasami pre syntaktickú analýzu bezkontextových gramatík v Chomského normálovej forme. Pri modifikácii museli byť zohľadnené odlišné vlastnosti ET0L systémov oproti BKG, konkrétne paralelná aplikácia pravidiel a viacero množín pravidiel. Je taktiež využitá odlišná normálová forma, nakoľko CNF je pre ET0L systémy nevyhovujúca. Druhý algoritmus je založený na princípe zhora dole a postupne generuje všetky platné slová. Výsledné algoritmy sú otestované, demonštrované a funkčné. Prínosom tejto práce sú dva nové algoritmy pre syntaktickú analýzu ET0L systémov.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 59 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.