Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 39 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kulturní aspekty multilaterálního jednání na půdě OSN
Faldynová, Lada ; Khelerová, Vladimíra (vedoucí práce) ; Vojtíšek, Zdeněk (oponent)
Diplomová práce se zabývá kulturními aspekty v multilaterálním mezinárodním jednání na půdě Organizace spojených národů. Cílem této práce je popsat a srovnat kulturní dimenze zvoleného vzorku kultur z prostředí OSN: české, italské a švédské kultury. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. První kapitola je teoretickou a popisuje ty nejzákladnější východiska pro výzkum kulturních dimenzí. Druhá kapitola krátce představuje celou organizaci OSN a dále se konkrétně zaměřuje na její sídlo ve Vídni. Důraz je v práci kladen na třetí a čtvrtou kapitolu. Třetí kapitola charakterizuje národní kultury z pohledu kulturních dimenzí Geerta Hofstedeho a Fonse Trompenaarse. Čtvrtá kapitola tvoří čistě praktickou část. Je tvořena závěry hloubkových rozhovorů provedených se zaměstnanci Stálých misí v OSN. Rozhovory kopírovaly strukturu kulturních dimenzí Hofstedeho a Trompenaarse a otázky byly zasazeny do pracovního prostředí Stálých misí při OSN. Tyto závěry jsou na konci práce porovnány s východisky, které definuje kapitola třetí.
Obchodní a kulturní specifika Malajsie
Mitrengová, Veronika ; Müllerová, Františka (vedoucí práce) ; Karpová, Eva (oponent)
Cílem mé bakalářské práce je charakterizovat malajskou kulturu a její dopad na obchodní jednání s malajským partnerem. První kapitola se zabývá obecnou charakteristikou Malajsie, podává informace o geografii, obyvatelích, jazyku, podnebí, státním zřízení a politické situaci, státních symbolech, členství v mezinárodních organizacích a ekonomické situaci v zemi. Druhá kapitola rozebírá malajskou kulturu, konkrétně se věnuje náboženství, umění, nejdůležitějším svátkům, malajské kuchyni, hlavním turistickým zajímavostem a kulturním dimenzím podle Geerta Hofstedeho. Třetí kapitola pojednává o přípravě a průběhu obchodního jednání a o obchodní etiketě.
Kulturní standardy Ruska
Prokopová, Klára ; Khelerová, Vladimíra (vedoucí práce) ; Vojtíšek, Zdeněk (oponent)
První kapitola práce je zaměřena čistě teoreticky. Jsou v ní vysvětleny základní pojmy a zmíněny nejznámější studie expertů. Zabývám se zde kulturními standardy jak obecně, tak i konkrétně pro Rusko a Českou republiku.V druhé kapitole je blíže popsáno Rusko, základní informace, jeho historie, politická a ekonomická situace. Třetí část je praktická. Zde jsou porovnány kulturní standardy ruské a české společnosti. Pomocí dotazníku jsou porovnány výsledky analýzy specialisty a mnou zjištěné výsledky.
Obchodní a kulturní specifika provincie Québek
Chlápková, Simona ; Müllerová, Františka (vedoucí práce) ; Sankot, Ondřej (oponent)
Cílem této bakalářské práce je příbližit kanadskou provincii Québek z hlediska ekonomického, kulturního a obchodního. První kapitola obsahuje obecné informace o této provincii, jako je geografie, historie či demografie. V kapitole druhé je zmapována québecká ekonomická situace tzn. makroekonomické ukazatele, zahraniční obchod a jednotlivá odvětví. Kapitola třetí se zabývá kulturními aspekty této provincie, včetně kulturních dimenzí dle vědce Geerta Hofstede. Ve čtvrté kapitole je popsáno již samotné obchodní jednání s québeckými partnery, které je také porovnáno s jednáním v ostatních částech Kanady. Poslední kapitola je částí praktickou, která je rozdělena na dvě části, a to na rozhovor s rodilým Kanaďanem a na dotazníkové šetření ohledně povědomí české veřejnosti o Québeku.
Interkulturní komunikace v podnikání
Nguyen, Hoai Thuong ; Svobodová, Ivana (vedoucí práce) ; Quang Tuan, Tran (oponent)
Bakalářská práce Interkulturní komunikace v podnikání pojednává o vzájemné interakci Čechů a Vietnamců na území České republiky. Jejím clem je identifikovat překážky ve vzájemné interakci Čechů a Vietnamců, zdali existuje mezi nimi komunikační bariéra v důsledku kulturní odlišnosti a pokud ano, identifikovat je a navrhnout možná řešení k odbourání problémů. Teoretická část je zaměřena na komunikaci, kulturu a porovnání těchto vybraných zemí pomocí Hofstedeho 6D modelu. Stěžejní části je dotazníkové šetření, které je zaměřeno na to, jak se navzájem uvedené kultury vnímají. Ze zjištěných závěrů jsou navrhnuta vhodná doporučení zlepšení interakce mezi zkoumanými etniky.
Obchodní a kulturní specifika Indie
Šrámová, Michaela ; Müllerová, Františka (vedoucí práce) ; Novák, Jaroslav (oponent)
Cílem této bakalářské práce je přiblížit specifika Indie v oblasti ekonomické, obchodní a kulturní. První kapitola představuje indickou geografii, obyvatelstvo a stručnou historii. Část první kapitoly se zaměřuje na ekonomické a obchodní prostředí Indie. Druhá kapitola pojednává o indické kultuře a jejím vlivu na obchodní jednání. Třetí kapitola je praktickou částí. Je zde představena firma Škoda Auto a.s. a její dceřiná společnost Skoda Auto India Pvt. Ltd. V okruhu zaměstnanců firmy Škoda, kteří spolupracují s Indy, bylo provedeno dotazníkové šetření, jehož výsledky uvádí třetí kapitola. Dotazníkové šetření se týká především kulturních odlišností Indů.
Obchodní a kulturní specifika Estonska
Srstková, Pavla ; Müllerová, Františka (vedoucí práce) ; Hurt, Pavel (oponent)
Cílem této bakalářské práce je přiblížit specifika Estonska v oblasti ekonomické, obchodní a kulturní. První kapitola představuje estonskou geografii, obyvatelstvo a historii. Druhá kapitola se zaměřuje na ekonomické a obchodní prostředí Estonska. Třetí kapitola pojednává o estonské kultuře a jejím vlivu na obchodní jednání. Čtvrtá kapitola je praktickou částí a předkládá výsledky dotazníkového šetření, které probíhalo mezi estonským obyvatelstvem. Dotazníkové šetření se týká především estonské obchodní kultury.
Vliv profesní etikety na chod společnosti
Kuchařová, Pavla ; Müllerová, Františka (vedoucí práce) ; Novotný, Petr (oponent)
Cílem této bakalářské práce bylo zjistit jaký má vliv profesní etikety na chod společnosti. První část se zabývá teoretickými poznatky, charakteristikou a vymezením pojmu profesní etikety a nastavených pravidel při komunikaci a volbě oblékání a popisem kulturních specifik Německa a Švýcarska při obchodním jednání. Následující dvě kapitoly jsou věnovány praktickému přínosu práce, přestavují základní informace o společnosti Nanosun a porovnání kulturních specifik Německa a Švýcarska dle Hofstede s vlastními poznatky z praxe. Poslední část je věnována vyhodnocení dotazníkového šetření
Kulturní aspekty TV reklamy vybraných nadnárodních automobilových společností v České republice a USA
Vávrová, Jana ; Novák, Michal (vedoucí práce) ; Kincl, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se zabývá lokálními kulturnímu aspekty televizní reklamy vybraných nadnárodních automobilových společností v České republice a USA. Země záměrně reprezentují velmi odlišné kultury, aby bylo dokázáno, s jakými kulturními odlišnostmi se společnost musí potýkat a řešit tak lokalizaci reklamy při jejím globálním působení. Cílem práce je pomocí analýzy reklamních apelů identifikovat a porovnat rozdíly v televizních reklamách v daných lokalitách za využití Hofstedeho modelu kulturních dimenzí.
Obchodní a diplomatický protokol Francie
Pelánová, Pavla ; Müllerová, Františka (vedoucí práce) ; Čechová, Libuše (oponent)
Cílem diplomové práce s názvem Obchodní a diplomatický protokol Francie bylo především specifikovat francouzský obchodní a diplomatický protokol, a následně odpovědět na několik výzkumných otázek: Existuje rozdíl mezi tím, co se dočteme v příručkách o francouzském obchodním a diplomatickém protokolu, a praxí? Můžeme generalizovat francouzský obchodní protokol a označit jej za platný pro všechna odvětví či generace manažerů? Dá se říci, že francouzský diplomatický protokol je platným souborem pravidel, který se bezpodmínečně dodržuje? V první kapitole jsou formulovány klíčové pojmy pro dané téma - protokol, obchodní protokol, obchodní jednání, společenská etiketa, diplomatický protokol. Druhá kapitola se zabývá francouzským obchodním protokolem, organizací a průběhem obchodního jednání, etiketou oblékání a darování, charakteristikou typické francouzské firmy. Třetí kapitola poskytuje informaci o francouzském diplomatickém protokolu, především se zaměřením na průběh působení velvyslanců ve Francii. Závěrečná čtvrtá kapitola představuje praktickou část této práce, ve které jsou rozebrány různé příklady francouzského obchodního a diplomatického protokolu v praxi, a to na základě kvalitativních rozhovorů s několika odborníky na dané téma.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 39 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.