|
Teplotní vlastnosti automobilových zdrojů světla - LED
Bárta, Jiří ; Mach, Martin (oponent) ; Janda, Marcel (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je shrnout základní informace ohledně tepelných vlastností automobilových zdroj světla se zaměřením především na LED diody. Dále vymodelovat LED diodu v Inventoru, provést simulaci Jouleových ztrát v Ansysu Workbench a simulaci oteplení LED diody z dvodu Jouleových ztrát v Ansysu Workbench Transient.
|
| |
| |
| |
|
Osvětlení automobilu
Žlebek, Michal ; Guzej, Michal (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Záměrem této práce je přiblížit konstrukci a vývoj světlometů a zaměřit se na problematiku jejich chlazení. Úvodní část je věnována přehledu osvětlení vozidla a světlometům obecně. Zabývá se jejich historií, výrobci, funkcemi a základní konstrukční stavbou. Další část popisuje druhy světlometů a jejich vývoj v závislosti na použitém světelném zdroji. V předposlední části je rozebrán vznik tepla v LED a za použití přenosu tepla je popsáno jeho následné šíření. Na závěr se práce věnuje problematice a způsobům chlazení LED světlometů. Uvádí přehled chladičů a vysvětluje důležitost použití simulací při výpočtech šíření tepla.
|
| |
| |
|
Aktivní chlazení automobilového světlometu
Žlebek, Jan ; Mauder, Tomáš (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Hlavním cílem této bakalářské práce je navrhnout chlazení světlometu pomocí Peltierova článku. První kapitola má čtenáře seznámit se způsoby přenosu tepla. Dále se práce věnuje různým druhům chladičů a používaným plošným spojům. Ve třetí kapitole je popsán princip fungování Peltierova článku. Poslední část práce obsahuje návrh sestavy chladičů a konstrukční řešení upevnění dané sestavy v pouzdře.
|
|
Přenos dat po napájecím vedení
Ryška, Aleš ; Janík, Lukáš (oponent) ; Dobesch, Aleš (vedoucí práce)
Práce se věnuje komunikaci po napájecím vedení a jejím využití v předním světlometu automobilu. V práci se srovnávají různá komerčně dostupná řešení uvedená na trh, zejména pak modem firmy Qualcomm QCA7000. Dále se práce zabývá návrhem prototypu a prozkoumáním použitelnosti u stávající kabeláže v automobilu. Cílem je sestrojení prototypu, který umožní komunikaci po napájecím vedení automobilu s přední lampou po napájecím vedení.
|
|
Optimalizace tloušťky stěny tělesa světlometu
Prokeš, Radim ; Tomaj, Martin (oponent) ; Kandus, Bohumil (vedoucí práce)
Tento projekt se zabývá problematikou optimalizace tloušťky stěny plastového tělesa světlometu pomocí simulační moldflow analýzy. Jsou zde zmíněny základní informace o plastech a jejich dělení. Dále pak popis vstřikovacího procesu, vstřikovacích strojů a forem. Zmíněny jsou i zásady pro návrh a konstrukci plastového dílce. V aplikaci Moldflow Plastics Insight 6.0 je pro navržené těleso světlometu provedena simulace zatékání taveniny. Na základě analýzy je vypracován návrh redukce tloušťky stěny tělesa světlometu se zohledněním požadovaných vlastností na těleso. Obsahuje též technicko-ekonomické zhodnocení přínosu optimalizace.
|