Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Technologies for NOx Cut-down in Exhaust Gases
Drábik, Michal ; Janoušek, Michal (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
This bachelor thesis deals with the issue of reducing nitrogen oxides emissions in exhaust gases and explains the principles of their reduction. The main aim of the thesis is to analyse and describe systems that are designed to reduce their amount. The following chapter provides examples of solutions for these systems for specific drive units. At the end of the thesis, there is a reflection on possible future development in this sphere.
Možnosti využití odpadního tepla výfukových plynů spalovacích motorů
Křivák, Petr ; Pospíšil, Jiří (oponent) ; Brázdil, Marian (vedoucí práce)
Zvyšující se nároky na automobilovou dopravu kvůli snížení dopadu na životní prostředí a spotřeby fosilních paliv, vedly ke snaze zvýšení účinnosti spalovacího procesu a automobilu jako celku. Jednou z možností jak tohoto dosáhnout je využít odpadního tepla spalovacího procesu a to především odpadního tepla výfukových plynů. Toto teplo může být přeměněno na elektrickou energii, jejíž spotřeba u moderních automobilů vzrůstá. Předkládaná práce pojednává o možnostech využití odpadního tepla výfukových plynů spalovacího motoru automobilu. Zaměřená je na aplikace vyrábějící elektrickou energii. V práci je zanalyzován současný stav automobilové dopravy a poté uveden přehled možných technologických řešení využití odpadního tepla výfukových plynů. Stěžejní část je věnována termoelektrickým generátorům, jejich konstrukci a přehledu konstrukčních řešení. Na závěr je provedená energetická bilance při použití termoelektrického generátoru.
Sací kanály Wankelova motoru
Smělý, Jiří ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je návrh sacího kanálu přeplňovaného motoru Mazda 13B-T s krouživým pohybem pístu Wankelova typu se zaměřením na možné úpravy vedoucí ke zvýšení výkonových parametrů. Hlavním cílem práce je návrh vhodných úprav vedoucích k navýšení točivého momentu v co nejširším spektru otáček.
Technologies for NOx Cut-down in Exhaust Gases
Drábik, Michal ; Janoušek, Michal (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
This bachelor thesis deals with the issue of reducing nitrogen oxides emissions in exhaust gases and explains the principles of their reduction. The main aim of the thesis is to analyse and describe systems that are designed to reduce their amount. The following chapter provides examples of solutions for these systems for specific drive units. At the end of the thesis, there is a reflection on possible future development in this sphere.
Analýza spalin při spalování agropelet v automatických kotlích pro domácnost
Minář, Marek ; Lisý, Martin (oponent) ; Jecha, David (vedoucí práce)
Cílem této bakalářská práce je analýza spalin při spalování agropelet v automatických kotlích pro domácnost. Důraz je kladen na popis biomasy jako paliva, způsoby využití biomasy k energetickým účelům, úpravu biomasy, výrobu a vlastnosti alternativních pelet, automatické kotle a hořáky pro spalování specifických druhů paliv. Konec teoretické části je zaměřen na normy a předpisy pro provoz kotlů. Praktická část ověřuje tvorbu emisí na malých zdrojích znečištění a stanovuje koncentraci tuhých a plynných znečišťujících látek. Konec praktické části se zabývá porovnáním výsledků s legislativními požadavky a výpočtem účinnosti kotle.
Stanovení základních emisí z výfuků osobních vozidel ve vybraných úsecích dopravní trasy
KAHUDA, Jan
Tato diplomová práce se zabývá problematikou znečišťování životního prostředí produkcí škodlivých látek ze spalovacích motorů automobilů a výpočtem produkce základních škodlivých látek emitovaných z výfuků osobních vozidel pohybujících se po vybraných úsecích dopravní trasy. Cílem práce bylo vypočítat množství produkovaných základních škodlivých látek, dle skladby vozového parku na zvolených sledovaných úsecích dopravní trasy. K analýze byly vybrány tři úseky pozemních komunikací ve městě České Budějovice. Provedením analýzy sestavy vozového parku, zjištěním intenzity dopravy, průměrné rychlosti vozidel a plynulosti dopravy na dané dopravní trase byly získány hodnoty pro výpočet produkce emisí speciálním výpočtovým programem MEFA 13.
Systémy DPF a SCR
Novodomský, Tomáš ; Janoušek, Michal (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Predložená bakalárska práca sa zaoberá systémami pre znižovanie emisii z výfukových plynov vznetových motorov. Prvá časť práce je venovaná zloženiu výfukových plynov a emisným normám. Práca rozoberá vznik pevných častíc, ich regulovanie systémom DPF a jeho rôzne varianty. Ďalej je tu uvedený princíp znižovania obsahu oxidov dusíka vo výfukových plynoch systémom selektívnej katalytickej redukcie. V záverečnej časti sa nachádza zamyslenie nad budúcnosťou systémov pre znižovanie emisii, emisných noriem a alternatívnych pohonov.
Stanovení emisí CO2 výfukových plynů u CNG, benzinových a naftových vozidel
Chytil, Ivo ; Libich, Jiří (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce na téma Stanovení emisí CO2 výfukových plynů u CNG, benzinových a naftových vozidel se zabývá problematikou produkce oxidu uhličitého ze spalování paliv. V první části práce jsou teoretické metody výpočtu porovnány s hodnotami, které jsou uváděny výrobci vybraných automobilů. V druhé části práce byla produkce CO2 vypočtena dle zvolené metody a získaných reálných dat z provozu. Na základě těchto výpočtů je vyhodnocena procentuální úspora CO2 v závislosti na použitém palivu. Z reálných dat z provozu jsou vyhodnoceny finanční náklady na provoz jednotlivých typů vozidel i v porovnání s hybridními vozidly a elektromobily. V závěrečné části diplomové práce bylo navrhnuto poměrové uspořádání typových vozidel vozového parku s ohledem na finanční/ekologický aspekt.
Porovnání emisních norem výfukových plynů u vybrané skupiny traktorů
OPEKAR, Jiří
Cílem diplomové práce je porovnat kouřivost traktorů John Deere řady 6 se čtyřválcovými motory. Na porovnání bylo vybráno 5 traktorů s rozdílem podle roku výroby. U těchto traktorů je cílem zjistit, zda systémy na snižování emisí výfukových plynů u nových traktorů John Deere vykazují lepší účinnost při snižování emisí než traktory starší. Dále se práce věnuje tématu, jaké konkrétní látky vznětové motory vypouštějí a jaký mají vliv na lidský organismus a na životní prostředí. Nechybí též základní informace o evropských a amerických normách a také způsoby, jak tyto škodlivé látky ze spalovacího motoru vypouštět do ovzduší co nejméně. Též jsou popsány jednotlivé diagnostické přístroje na měření emisí výfukových plynů vznětových motorů. Práce dále obsahuje charakteristiku měřených traktorů a pokračuje výsledky naměřených hodnot, které jsou zaznamenány do tabulek a jsou znázorněny graficky. V závěru jsou zhodnoceny výsledky a jsou uvedeny závěry pro praxi.
Evropská emisní legislativa
Rytina, Matěj ; Kučera, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce bylo pojednat o výfukových emisích a jejich škodlivosti, stručně shrnout problematiku emisních norem, a hlavně shrnout dosavadní dění kolem aféry „Dieselgate“, jakožto velmi medializované a propírané kauzy. V práci jsem se snažil tuto problematiku objektivně posoudit. Přínos práce by měl být takový, že tato aféra ještě dosud nebyla zpracována na akademické úrovni.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.