| |
| |
|
Etiketa v prostředí sociálních sítí
Stehlíková, Jana ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Šťastná, Lucie (oponent)
Práce řeší téma etikety v prostředí sociálních sítí, které představují oblast síťových médií. První část práce definuje téma etikety v historickém kontextu a specifikuje další přidružené pojmy, jako je slušnost a zdvořilost. V druhé části jsou analyzovány dokumenty, které se zabývají tzv. netiketou - etiketou na síti. Třetí část se věnuje etiketě v prostředí sociálních sítí (SNS). Práce podrobuje analýze sociální sítě Facebook, Twitter a LinkedIn a jejich oficiální pravidla, která se týkají vhodného uživatelského chování. Mimo to jsou v práci nahlížena i pravidla neoficiální, která vytváří především uživatelé, nadšenci, blogeři a novináři. V závěrečné části je přiblíženo několik fenoménů, které se etikety v prostředí SNS významně dotýkají. V práci bylo zjištěno, že určitá pravidla, jak se vhodně chovat v prostředí sociálních sítí, se na různých místech opakují. Dalším zjištěním je, že oficiální pravidla etikety v rámci jednotlivých sociálních sítí nejsou jednotně formulována. Významnou roli ve vytváření pravidel, rad a doporučení však hraje uživatelská základna těchto sociálních sítí.
|
|
Etiketa, mravy a obyčeje v korejské společnosti
Řeháková, Hana ; Ferklová, Blanka (vedoucí práce) ; Horák, Tomáš (oponent)
(česky) Tato práce se zabývá korejskými zvyky, mravy a etiketou v rámci životního cyklu. Cílem práce není popsání jednotlivých rituálů z antropologického či sociologického hlediska, nýbrž podání přehledu zvyků, obyčejů a pravidel společenské etikety, které tyto rituály doprovázely. Práce je rozdělená do čtyř hlavních kapitol, zahrnující obecný popis korejské společnosti, narození dítěte, svatební ceremonie a nakonec smrt a rituály pro zemřelé předky.
|
|
Autocenzura na Facebooku
KRAUSOVÁ, Vladimíra
Práce zkoumá téma autocenzury na největší internetové sociální síti Facebook. Hlavním cílem bylo zjištění důvodů používání autocenzury na Facebooku. Pomocí polostrukturovaných rozhovorů s dvanácti respondenty byl proveden kvalitativní výzkumu zaměřený na hlubší nahlédnutí a prozkoumání virtuálního světa aktivních uživatelů Facebooku. Teoretická část popisuje pojmy a myšlenky, které se k tématu práce váží. Metodologická část popisuje podrobněji kvalitativní výzkum a jeho náležitosti. Analytická část, se zabývá samotným výzkumem, analýzou přepsaných polostrukturovaných rozhovorů a pravidly navrženými badatelem pro bezpečné užívání Facebooku dětmi. Tyto pravidla se badatelka rozhodla sestavit na základě získaných poznatků, při tvorbě této diplomové práce. Klíčem k bezpečnému chování na Facebooku je autocenzura. Každý uživatel této internetové sociální sítě se musí do jisté míry naučit, co na takto veřejnou síť patří a co, podle jeho vlastního uvážení, již ne.
|
|
Stolování v mateřských školách
LENCOVÁ, Martina
Cílem bakalářské práce je zjistit, jak mateřské školy řeší stolování dětí, jaká je jeho organizace v různých mateřských školách a jak přispívá k plnění cílů předškolního vzdělávání. Obsahem teoretické části je charakteristika cílů předškolního vzdělávání, jak je vymezuje Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání, vzdělávací strategie v mateřské škole, možnosti stravování a stolování pro plnění vzdělávacích cílů, legislativní podmínky pro stravování a stolování v mateřské škole, etiketa stolování a vedení předškolních dětí k ní a rozvíjení dovedností a návyků potřebných pro stravování a stolování. Praktická část obsahuje analýzu, jak mateřské školy řeší stolování a k jakým návykům jsou děti vedeny.
|
|
Role obalu a etikety vína v nákupním chování spotřebitele
Glóziková, Eliška
Role obalu a etikety vína v nákupním chování spotřebitele. Brno, 2015. 99 s. Diplomová práce. Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakulta. Vedoucí práce Ing. Martin Souček, Ph.D. Práce se zabývá chováním spotřebitele a nákupním rozhodovacím procesem na trhu s vínem s důrazem na vliv obalu a etikety vína. V praktické části práce jsou využity kvalitativní výzkumné metody. Dvě hlavní metody jsou eye-trackingový výzkum a hloubkové rozhovory. Z výsledků práce je sestaven model chování spo-třebitele. Součástí práce jsou také doporučení, použitelná při vytváření etikety vína.
|
|
Specifika obchodního jednání v Číně
Tycová, Tereza ; Chylíková, Hana (vedoucí práce) ; Volfová, Jitka (oponent)
Diplomová práce má za cíl poskytnout komplexní pohled na obchodní jednání s čínskými partnery, zejména s ohledem na interkulturní rozdíly a zvláštnosti obchodního protokolu. Práce je rozdělena do čtyřech kapitol, které se věnují Číně jako teritoriu, kulturním zvláštnostem, obchodnímu protokolu a také vybranému obchodnímu jednání mezi českou a čínskou společností. Znalost čínských "pravidel hry" a dostatečná příprava na jednání jsou nezbytnými předpoklady pro dlouhodobý úspěch na čínské scéně.
|
|
Obchodní a kulturní specifika Malajsie
Mitrengová, Veronika ; Müllerová, Františka (vedoucí práce) ; Karpová, Eva (oponent)
Cílem mé bakalářské práce je charakterizovat malajskou kulturu a její dopad na obchodní jednání s malajským partnerem. První kapitola se zabývá obecnou charakteristikou Malajsie, podává informace o geografii, obyvatelích, jazyku, podnebí, státním zřízení a politické situaci, státních symbolech, členství v mezinárodních organizacích a ekonomické situaci v zemi. Druhá kapitola rozebírá malajskou kulturu, konkrétně se věnuje náboženství, umění, nejdůležitějším svátkům, malajské kuchyni, hlavním turistickým zajímavostem a kulturním dimenzím podle Geerta Hofstedeho. Třetí kapitola pojednává o přípravě a průběhu obchodního jednání a o obchodní etiketě.
|
| |