Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 125 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dramatická výchova jako prostor pro uvědomování si vlastních potřeb a hranic
WALDOVÁ, Veronika
Tématem mé diplomové práce je "Dramatická výchova jako prostor pro uvědomování si vlastních potřeb a hranic." V teoretické části se diplomová práce věnuje prevenci patologických jevů, jako je např. šikana a sexuální obtěžování, se kterými se žák může setkat v realitě, ale také v internetovém prostoru, a to pomocí dramatické výchovy, jejích metod a technik. Dále teoretická část přináší důležité informace o těchto negativních jevech, o podstatě dramatické výchovy a přináší ucelené informace k pochopení této problematiky. Součástí teoretické části je také role dramatické výchovy v komplexním rozvoji dětské osobnosti, tvorbě životních názorů, postojů a hodnot. Tento rozvoj v sobě zahrnuje také rozvoj emočních a sociálních kompetencí, budování a vymezení svých hranic a uvědomění si vlastních potřeb. Hlavní náplní praktické části je tvorba preventivního projektu, týkající se šikany, kyberšikany a nevhodného sexuálního chování za využití metod a technik dramatické výchovy, a jeho následná aplikace ve třídách.
Bezpečnost při setkávání s neznámými lidmi pomocí dramatické výchovy, formou lidových pohádek v 1. ročníku základní školy
Benešová, Kateřina ; Ferklová, Alžběta (vedoucí práce) ; Hanyš Holemá, Irena (oponent)
1 ABSTRAKT Diplomová práce Bezpečnost při setkávání s neznámými lidmi pomocí dramatické výchovy, formou lidových pohádek v 1. ročníku základní školy se zabývá tématem využití dramatické výchovy v hodinách českého jazyka, konkrétně v literární výchově v 1. ročníku základní školy. Tematicky je zaměřena na využití pohádek formou dramatických lekcí. Dramatické lekce jsou zaměřeny na pohádky zabývající se také tématem setkávání s cizími lidmi, pozitivním rozvojem spolupráce a komunikace žáků ve třídě i osvojováním některých základních metod a technik dramatické výchovy. V teoretické části jsou charakterizovány pojmy dramatická výchova, literární výchova a osobnost dítěte mladšího školního věku. Teoretická část také popisuje cíle, metody a techniky dramatické výchovy a literární výchovy. Praktická část byla realizována v 1. ročníku 1. stupně základní školy, obsahuje pět autorských dramatických lekcí, které jsou koncipované tak, aby byly využitelné v praxi každého učitele. Praktická část byla realizována pomocí rozhovorů s vybranými učiteli 1. ročníku základní školy a také praktickou realizací dramatických lekcí a jejich reflexí. Cílem mé diplomové práce je zjistit, jaké možnosti práce s pohádkou v 1. ročníku základní školy se využívají a také propojit učivo předmětu Člověk a jeho svět s pohádkou a dramatickou...
Pojetí svátku sv. Mikuláše s prvky dramatické výchovy v mateřské škole.
Kučerová, Ludmila ; Ferklová, Alžběta (vedoucí práce) ; Koťátková, Soňa (oponent)
Bakalářská práce se věnuje využití prvků dramatické výchovy v tématu svátku sv. Mikuláše v mateřských školách. Práce se rozděluje na dvě části, teoretickou část a praktickou část. Teoretická část je zaměřena na dramatickou výchovu a různá pojetí slavení svátku sv. Mikuláše v mateřských školách. Také se dotýká tématu pedagogiky Franze Ketta a popisuje postavu sv. Mikuláše a s ním spojené legendy. Dále se teoretická část zabývá strachem dítěte předškolního věku vyplývajícím z tradičního pojetí slavení svátku sv. Mikuláše a vysvětluje pojmy strach a úzkost. V praktické části je představena dramatická lekce zaměřující se na svátek sv. Mikuláše. Dramatická lekce je realizována v pěti mateřských školách různého zaměření. V praktické části jsou také uskutečněny rozhovory s pedagogy mateřských škol a je zde použita výzkumná metoda dotazníku. Cílem této bakalářské práce je zjistit, jakým způsobem se věnují tématu sv. Mikuláše pedagogové v různých mateřských školách a zda lze toto téma zpracovat pomocí dramatické výchovy. Dále práce ověřuje funkčnost dramatické lekce věnující se postavě sv. Mikuláše v pěti mateřských školách různého zaměření. Bakalářská práce také zjišťuje, zda může tradiční pojetí slavení svátku sv. Mikuláše vyvolávat strach u dětí předškolního věku. V závěru tato práce shrnuje výsledky...
Možnosti propojení pohybové a taneční výchovy pomocí dramatické výchovy
Šulcová, Helena ; Ferklová, Alžběta (vedoucí práce) ; Sobková, Ivana (oponent)
Bakalářská práce popisuje možnosti propojení pohybové a taneční výchovy pomocí dramatické výchovy. Toto propojení by mělo lépe komplexně rozvíjet a tvarovat osobnost dítěte. Cílem je zjistit, zdali jde tyto estetické výchovy propojit s dramatickou výchovou a dostat tak maximum z jednotlivých výchov co nejvíce pro komplexní rozvoj dítěte. V teoretické části se má práce zabývá předškolním dítětem, jeho vývojem a také dětskou hrou. Dětská hra je pro vývoj dítěte nejpřirozenější cesta k poznání a vzdělávání. V dalších kapitolách se věnuji popisu estetických výchov, které jsou nedílnou součástí života učitelky ale i dítěte. Je důležité brát práci učitelky vážně a neponechat nic náhodě. Proto v práci zkoumám, jak moc je výhodné toto propojení, jestli je funkční a také mimo jiné, jak by to mohlo učitelkám ulehčit jejich práci a lépe propojovat jednotlivé oblasti, které již známe z rámcového vzdělávacího programu a estetické výchovy. V praktické části se zaměřuji na aplikování mnou vytvořené lekce, kterou aplikuji na několik vybraných mateřských školek. Lekce, kterou jsem vytvořila je vytvořena tak, aby aktivity jak pohybové, tak taneční byly propojeny dramatickou výchovou. Následuje rozhovor s učitelkami a díky pozorování dětí, následnému reflektování a rozhovoru s učitelkami doplním dostatečné informace...
Využití metod a technik dramatické výchovy v třídnických hodinách
Piklová, Iva ; Sobková, Ivana (vedoucí práce) ; Hanyš Holemá, Irena (oponent)
Předložená práce se zabývá možností využití dramatické výchovy za účelem prevence a řešení problémových situací ve škole. Třídnické hodiny hrají při práci s třídním kolektivem zcela zásadní roli. Učitel má během nich možnost nejen řešit organizační záležitosti ale také budovat ve třídě pozitivní klima. Dramatická výchova mu v tomto ohledu může do značné míry pomoci, protože se jedná o velice efektivní nástroj osobnostního a sociálního rozvoje. Cílem předložené práce je ověřit účinnost dramatické výchovy jako nástroje prevence a řešení problémových situací v třídnických hodinách. Za tímto účelem bylo připraveno šest třídnických hodin založených na principech dramatické výchovy. Tyto lekce se zaměřují na budování dobrých vztahů ve třídě, rozvoj komunikačních dovedností, prevenci šikany a budování respektu vůči osobám z odlišných sociokulturních podmínek. Jednotlivé lekce byly realizovány ve vybrané třídě, aby bylo možné posoudit jejich využitelnost pro praxi. Efektivita navržených lekcí byla ověřována prostřednictvím dotazníkového šetření a hospitací ze strany školní psycholožky. Na základě průběhu realizace jednotlivých vyučovacích hodin a z výsledků dotazníkového šetření mezi žáky bylo zjevné, že žáci na tento typ třídnických hodin reagovali velice pozitivně. Dotazníky byly zpracovány formou...
Dramatická výchova jako motivace ke čtení

Kratochvilová, Veronika ; Ferklová, Alžběta (vedoucí práce) ; Hanyš Holemá, Irena (oponent)
Diplomová práce Dramatická výchova jako motivace ke čtení se věnuje propojení dramatické výchovy a literatury. Dramatická výchova využívá literaturu jako námět pro své lekce, prostřednictvím příběhu žáky rozvíjí v oblasti dramatické, osobnostní a sociální. Zároveň prostřednictvím svých metod, technik a zvoleným námětem motivuje žáky ke čtení konkrétních knih. Teoretická část popisuje dramatickou výchovu, její cíle, metody, techniky, učivo, formy, její využití na základní škole a ukotvení v rámcovém vzdělávacím programu. Věnuje se vztahu dramatické výchovy a literatury, výběru vhodné literární předlohy pro lekci. Zabývá se tématy: gramotnost, čtenářská gramotnost, vnitřní a vnější faktory ovlivňující vztah dětí ke knihám. Praktická část diplomové práce zkoumá tři typy práce s knihou a míru motivace, která na žáky působí. Představuje knihy skrze příběhové lekce dramatické výchovy. V rámci představení knih dramatickou výchovou byly vytvořeny tři bloky lekcí založené na práci s knihou. Dále představuje knihy četbou úryvků a pouhou informací o nových knihách ve třídní knihovničce. Knihy prezentované dramatickou lekcí jsou představeny tak, aby žáky provedly dějem, seznámily je s postavami, které se v příběhu objevují, ale neprozrazují zakončení příběhu. Praktická část práce zjišťuje, který způsob...
Utváření pozitivního sociálního klimatu ve třídě pomocí dramatické výchovy
ŽIŽKOVÁ, Lucie
Bakalářská práce Utváření pozitivního sociálního klimatu ve třídě pomocí dramatické výchovy zjišťuje, jak lze prostřednictvím dramatické výchovy utvářet příznivé prostředí ve třídě mateřské školy. Teoretická část práce se věnuje sociálnímu klimatu třídy, jejím činitelům důležitým pro vytváření příznivého prostředí mateřské školy, dále odkazuje na charakteristiku dramatické výchovy, její funkci v předškolním vzdělávání (zejména v rozvíjení osobnostních a sociálních dovedností dětí) a také její potřebnost pro pedagogy. Praktická část práce věnuje pozornost možnostem, jak pracovat s těmito činnostmi v mateřské škole. Byl zpracován a realizován projekt, v němž byly zahrnuty připravené dramatické aktivity, které u dětí podněcují jejich tvořivost, fantazii, empatii, spolupráci v kolektivu, vzájemný respekt, přátelskou atmosféru ve třídě atd. Výzkumné šetření bylo postaveno na kvalitativním výzkumu, konkrétně na metodách zúčastněného pozorování, videozáznamů, rozhovoru jako zpětné vazby k realizovanému projektu a vlastních poznatků a zápisků. Výzkumným vzorkem byly děti a učitelka třídy mateřské školy. Na základě projektu bylo zjištěno, že je dramatická výchova pro sociální klima třídy velice prospěšná.
Využití písně v rozvoji tvořivosti dětí v předškolním věku
SPURNÁ, Lucie
Tato bakalářská práce je zaměřena na využití písně v rozvoji tvořivosti dětí v předškolním věku. Cílem práce je charakterizovat a poukázat na význam a možnosti propojování hudebních a dramatických činností dětí předškolního věku k rozvoji tvořivosti. Obsahem teoretické části je tvořivost a její vymezení, charakteristika současného pojetí předškolního vzdělávání s ohledem na rozvoj tvořivosti, charakteristika vývojových zvláštností předškolního dítěte, dramatická výchova a její vymezení, prožitkové a kooperativním učení dětí v předškolním věku prostřednictvím dramatické výchovy a hry. Práce se dále věnuje písni, její charakteristice a hudebním činnostem v mateřské škole. V praktické části je vytvořen program, kde je využito písně v rozvoji tvořivosti dětí v předškolním věku pomocí metod dramatické výchovy a hudebních činností s přihlédnutím ke specifice předškolního vzdělávání. Tento program je ověřený v praxi mateřské školy. V průběhu realizace činností a následné podrobné evaluace je využito metody pozorování, rozhovoru a analýzy edukačních materiálů. Každá část je podrobně reflektována s ohledem na konkrétní vzdělávací výstupy pro dítě.
Využití metod dramatické výchovy u dětí předškolního věku
KORCHOVÁ, Adriana
V práci se zabývám dramatickou výchovou a využitím jejích metod u dětí v předškolním věku. Práce se skládá ze dvou částí. Teoretická část specifikuje dramatickou výchovu a základní pojmy, metody, techniky s ní spojené, dále vývoj dítěte v předškolním věku a předškolní vzdělávání, ve kterém se zabývám i Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání. Součástí praktické části je projekt na téma "Vesmír", díky kterému zjišťuji, jakými způsoby lze metody v mateřské škole využívat. Hlavní myšlenkou mé bakalářské práce je prokázat důležitost dramatické výchovy při práci s dětmi v předškolním věku Využívám k tomu metodu pozorování a rozhovoru s kolegyněmi a rodiči, hospitace kolegyň a rodičů.
Dramatická výchova v mateřské škole jako prostředek k rozvoji sociálních dovedností u dětí předškolního věku
TŘASÁKOVÁ, Eliška
Bakalářská práce se zabývá rozvojem sociálních dovedností v předškolním vzdělávání pomocí metod dramatické výchovy. Práce se skládá ze dvou částí. V teoretické části lze najít charakteristiku současného pojetí předškolního vzdělávání s ohledem na dramatickou výchovu, vymezení pojmu, dále její principy, metody, formy, prostředky. Práce se dále věnuje dramatické výchově jako prostředku pro sociální a kooperativní učení. Zabývá se hrou a volnou hrou. Součástí praktické části je struktura lekce, dle které je vytvořeno 15 lekcí zaměřených na rozvoj sociálních dovedností pomocí metod dramatické výchovy. Všechny lekce jsou provázány ročními obdobími a některé z nich jsou motivované příběhy. V každá lekce obsahuje cíle vedoucí k rozvoji sociálních dovedností, které navazují na RVP PV. Pro vyhodnocení lekcí je využito metody pozorování, reflexe dětí při jednotlivých lekcích a zároveň sebereflexe učitele.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 125 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.