Název:
Využití písně v rozvoji tvořivosti dětí v předškolním věku
Překlad názvu:
The use of the song in the developement of creativity of preschool children
Autoři:
SPURNÁ, Lucie Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce je zaměřena na využití písně v rozvoji tvořivosti dětí v předškolním věku. Cílem práce je charakterizovat a poukázat na význam a možnosti propojování hudebních a dramatických činností dětí předškolního věku k rozvoji tvořivosti. Obsahem teoretické části je tvořivost a její vymezení, charakteristika současného pojetí předškolního vzdělávání s ohledem na rozvoj tvořivosti, charakteristika vývojových zvláštností předškolního dítěte, dramatická výchova a její vymezení, prožitkové a kooperativním učení dětí v předškolním věku prostřednictvím dramatické výchovy a hry. Práce se dále věnuje písni, její charakteristice a hudebním činnostem v mateřské škole. V praktické části je vytvořen program, kde je využito písně v rozvoji tvořivosti dětí v předškolním věku pomocí metod dramatické výchovy a hudebních činností s přihlédnutím ke specifice předškolního vzdělávání. Tento program je ověřený v praxi mateřské školy. V průběhu realizace činností a následné podrobné evaluace je využito metody pozorování, rozhovoru a analýzy edukačních materiálů. Každá část je podrobně reflektována s ohledem na konkrétní vzdělávací výstupy pro dítě.This bachelor thesis focuses on the use of song in the development of creativity of preschool children. The aim of the thesis is to characterize and highlight the importance and possibilities of combining musical and dramatic activities of preschool children to develop their creativity. The content of the theoretical part is the definition of creativity, characteristics of the current concept of preschool education with regard to the development of creativity, characteristics of the developmental peculiarities of the preschool child, dramatic education and its definition, experiential and cooperative learning of preschool children through dramatic education and play. The thesis also discusses song, its characteristics and musical activities in the preschool. In the practical part, a program is developed where song is used in the development of creativity of preschool children through the methods of dramatic education and musical activities, taking into account the specificity of preschool education. This program is proven in the practice of kindergarten. During the implementation of activities and subsequent detailed evaluation, the method of observation, interview and analysis of educational materials is used. Each part is reflected in detail with regard to specific educational outcomes for the child.
Klíčová slova:
dramatická výchova; dítě předškolního věku; hudební činnosti; tvořivost; tvořivé činnosti; creative activities; creativity; drama education; musical activities; preschool child Citace: SPURNÁ, Lucie. Využití písně v rozvoji tvořivosti dětí v předškolním věku. České Budějovice, 2022. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/64777