Název:
Dramatická výchova jako prostor pro uvědomování si vlastních potřeb a hranic
Překlad názvu:
Drama education as a space for realizing own needs and boundaries.
Autoři:
WALDOVÁ, Veronika Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tématem mé diplomové práce je "Dramatická výchova jako prostor pro uvědomování si vlastních potřeb a hranic." V teoretické části se diplomová práce věnuje prevenci patologických jevů, jako je např. šikana a sexuální obtěžování, se kterými se žák může setkat v realitě, ale také v internetovém prostoru, a to pomocí dramatické výchovy, jejích metod a technik. Dále teoretická část přináší důležité informace o těchto negativních jevech, o podstatě dramatické výchovy a přináší ucelené informace k pochopení této problematiky. Součástí teoretické části je také role dramatické výchovy v komplexním rozvoji dětské osobnosti, tvorbě životních názorů, postojů a hodnot. Tento rozvoj v sobě zahrnuje také rozvoj emočních a sociálních kompetencí, budování a vymezení svých hranic a uvědomění si vlastních potřeb. Hlavní náplní praktické části je tvorba preventivního projektu, týkající se šikany, kyberšikany a nevhodného sexuálního chování za využití metod a technik dramatické výchovy, a jeho následná aplikace ve třídách.My diploma thesis' topic is "Drama education as a space for realizing own needs and boundaries." The theoretical part of this thesis is devoted to the prevention of pathological phenomena, such as bullying or sexual harassment, which children can encounter with in real life but also on the internet, using drama education, its methods and techniques. The theoretical part also provides important information about these negative phenomena, about the essence of drama education and brings information necessary for understanding the issue. Part of the theoretical part is also the role of the drama education in the comprehensive development of children's personality, the formation of their life opinions, attitudes and values. This also includes the development of emotional and social competences, building and defining own boundaries and realizing one's own needs. The main content of the practical part is the creation of a preventive project regarding bullying, cyberbullying and sexual harassment using methods and techniques of drama education and its application in classes.
Klíčová slova:
dramatická výchova; hranice; prevence; sexuální obtěžování; šikana; boundaries; bullying; drama education; prevention; sexual harassment Citace: WALDOVÁ, Veronika. Dramatická výchova jako prostor pro uvědomování si vlastních potřeb a hranic. České Budějovice, 2023. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/67069