Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Didaktická analýza učiva o zásobách ve výuce účetnictví se zaměřením na požadavky trhu práce
Mikulecká, Barbora ; Berková, Kateřina (vedoucí práce) ; Fišerová, Marie (oponent)
Bakalářská práce se zabývá didaktickou analýzou učiva o nakupovaných zásobách (materiálu a zboží) v prvním koncentrickém celku. Důraz je kladen především na propojení výuky účetnictví na obchodních akademiích s účetní praxí. Bakalářská práce je rozdělena na dvě větší části, a to na teoretickou a na praktickou část. Teoretická část je zaměřena na absolventy ekonomických oborů, na jejich situaci na trhu práci a na požadavky zaměstnavatelů, které by měli absolventi ekonomických oborů splnit. Cílem praktické části je rozbor učiva a to jak z účetnictví, tak z ekonomiky. Rozebrané učivo by žáci měli mít osvojeno před tím, než budou uvedeni do problematiky zásob nakupovaných. Praktická část je ukončena vlastním zpracováním klasické formy případové studie, která je zaměřena především na opakování, ale rovněž na upevnění dosavadních znalostí učiva o materiálu a zboží s důrazem na dokladovost a propojení vztahů s účetní praxí.
Didaktická analýza vybraného ekonomického učiva
Herlíková, Eliška ; Krpálek, Pavel (vedoucí práce) ; Berková, Kateřina (oponent)
Bakalářská práce se zabývá didaktickou analýzou učiva z oblasti personalistiky, které je vyučováno na obchodních akademiích v předmětu Ekonomika. První část práce obsahuje teoretický pohled na problematiku didaktické transformace personální činnosti. Nejprve je provedena charakteristika předmětu Ekonomika, analýza obecných cílů a mezipředmětových vztahů, dále zařazení tématu personalistiky do výuky a obvyklý postup didaktické analýzy s přesným popisem jednotlivých bodů tohoto postupu. Druhá část práce je zaměřena na zpracování tématu z pohledu učitele. Přenáší teoretický postup didaktické analýzy do praxe. Je zde navržen konkrétní způsob, jakým lze uvedené učivo interpretovat, aby byly zajištěny co nejlepší výsledky vyučovacího procesu. Analýza se týká výkladu 1. koncentrického okruhu a nabízí především doporučení didaktického zpracování konkrétních vyučovacích jednotek v rámci tématu.
Didaktická analýza učiva o mzdách 1. koncentrického okruhu v předmětu účetnictví na obchodních akademiích
Urbášková, Kateřina ; Berková, Kateřina (vedoucí práce) ; Fišerová, Marie (oponent)
Bakalářská práce se zabývá didaktickou analýzou učiva mezd v prvním koncentrickém okruhu účetnictví na obchodních akademiích. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. První teoretická část se zabývá zejména postavením předmětu účetnictví na obchodních akademiích, jeho uspořádáním, cíli a mezipředmětovými vztahy. Podstatná část práce je zaměřena také na vyučovací proces, a to konkrétně na vyučovací zásady, metody a organizační formy využívané při výuce účetnictví. Ve druhé části, tedy praktické, hodnotím vybranou učebnici účetnictví. Používám k tomu převážně metodu didaktické vybavenosti učebnice Jana Průchy. Dále předkládám vlastní návrh na didaktické zpracování učiva mezd, jenž zároveň obohacuji o písemný test, který jsem vytvořila.
Didaktická analýza učiva o dani z přidané hodnoty
Marešová, Veronika ; Králová, Alena (vedoucí práce) ; Zídková, Hana (oponent)
Diplomová práce se zabývá didaktickou analýzou učiva o dani z přidané hodnoty, které je vyučováno v rámci předmětu ekonomika na všech obchodních akademiích. Práce je rozdělena do čtyř částí. Úvodní část je věnována popisu středního odborného vzdělávání v České republice a obecné charakteristice předmětu ekonomika. Na tento úvod navazuje část, ve které je provedeno zpracování učiva o dani z přidané hodnoty jako teoretického podkladu k výuce. Dále jsou v práci navrženy praktické příklady sloužící k ověření a procvičení znalostí studentů. Závěrečná část je zaměřena na návrh zpracování jednotlivých vybraných vyučovacích hodin a jejich konkrétní podobu a strukturu.
Věcný a didaktický rozbor učiva o účetní uzávěrce a závěrce v prvním koncentrickém okruhu předmětu Účetnictví
Němcová, Veronika ; Fišerová, Marie (vedoucí práce) ; Berková, Kateřina (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na rozbor didaktického učiva o účetní závěrce a uzávěrce v 1. koncentrickém okruhu na obchodní akademii. Nejprve se věnuje dokumentům upravujícím účetnictví na obchodních akademiích, dále pak metodám uspořádání učiva, formám výuky, vyučovacím metodám, didaktickým zásadám a didaktickým prostředkům, které souvisejí s výukou účetnictví. Praktická část obsahuje didaktický rozbor učiva o účetní závěrce a uzávěrce. Na didaktický rozbor navazuje příklad, který je navržen pro procvičení učiva, které již žáci znají, a poté slouží jako první příklad, kde se žáci setkají s účetní uzávěrkou a závěrkou.
Didaktická analýza učiva o finančním majetku v účetnictví s využitím případové studie
Pospíšil, Zdeněk ; Berková, Kateřina (vedoucí práce) ; Fišerová, Marie (oponent)
Bakalářská práce se zabývá analýzou učiva o krátkodobém finančním majetku v prvním koncentrickém okruhu v předmětu účetnictví na obchodních akademiích. Práce byla rozdělena do dvou větších částí. První, teoretická část, se věnuje postavením účetnictví v podnikatelské sféře, ale i předmětu vyučovaného na obchodních akademiích, tzn., popisu-je cíle, kompetence, rozdělení učiva a také základní implementaci didaktiky ve výuce účetnictví. Ve druhé části práce, tedy praktické části, je provedena analýza návrhu učiva krátkodobého finančního majetku, jehož součástí je mnou vytvořená případová studie na procvičování.
Využití projektového vyučování při výuce regionální geografie Jižní Ameriky
KARALUPOVÁ, Jana
Hlavním cílem diplomové práce je vypracování vlastního konceptu výukového materiálu věnující se výuce regionální geografie Jižní Ameriky na 2. stupni ZŠ s využitím zásad projektového vyučování a jeho možností výuky mimo prostředí základní školy. Navržený výukový materiál je vytvořený v podobě pracovní učebnice, která obsahuje pracovní listy k navrženým projektům zabývající se tématem Jižní Ameriky a amazonského pralesa. K pracovní učebnici byla sepsána také metodická příručka pro učitele, která má být pomocníkem pedagogů v organizaci těchto navržených projektů. Učební text odpovídá zásadám definovaným platnými vzdělávacími dokumenty. Teoretická část je zaměřená na zhodnocení významu učiva regionální geografie v kontextu RVP ZV a ŠVP sledovaných škol. Další kapitoly se věnují funkční analýze učebnic a pracovních sešitů pro 2. stupeň ZŠ a zhodnocení významu projektového vyučování ve výuce zeměpisu.
Česko-anglická výuková příručka k výuce regionální geografie území Kanady na 2. stupni ZŠ
KREJČÍ, Jana
Diplomová práce se zabývá tématem výuky regionální geografie území Kanady na 2. stupni ZŠ. Hlavním cílem je vytvoření česko-anglické pracovní učebnice, která odpovídá platným zásadám vzdělávacích dokumentů (RVP ZV), moderním trendům ve výuce, snaží se o maximální zapojení mezipředmětových vazeb, hlavně anglického jazyka. K učebnici je vypracována metodická příručka pro učitele. Součástí teoretické práce je didaktická analýza učebnic a pracovních sešitů zeměpisu pro ZŠ i učebnice anglického jazyka. Pro představu o rozsahu učiva a aktuální výuce tématu bylo provedeno šetření metodou řízeného rozhovoru s učiteli zeměpisu i anglického jazyka na sledovaných školách.
Využití projektového vyučování při výuce Biogeografie na 2. stupni ZŠ
LOUDOVÁ, Veronika
Hlavním cílem diplomové práce je vypracování vlastního konceptu výukového materiálu věnující se výuce biogeografie na 2. stupni ZŠ s využitím zásad projektového vyučování a praktických forem výuky. Návrh výukového materiálu je v podobě pracovní učebnice, která obsahuje pracovní listy k navrženým biogeografickým projektům. K pracovní učebnici byla také vytvořena metodická příručka pro učitele, která má pomoci pedagogům v organizaci těchto navržených projektů. Učební text odpovídá zásadám definovaným platnými vzdělávacími dokumenty. Teoretická část se věnuje zhodnocení významu učiva biogeografie a biosféry v kontextu RVP ZV a ŠVP sledovaných škol. Další kapitoly jsou věnované funkční analýze učebnic a pracovních sešitů pro 2. stupeň ZŠ a zhodnocení významu projektového vyučování ve výuce zeměpisu.
Didaktická analýza učiva o mzdách v předmětu Účetnictví na obchodních akademiích
Janovská, Lucie ; Fišerová, Marie (vedoucí práce) ; Berková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá učivem o mzdách, které je vyučováno v předmětu Účetnictví na obchodních akademiích. První část diplomové práce obsahuje teoretickou charakteristiku předmětu Účetnictví, jeho cílů a mezipředmětových vztahů. Dále se zde zaměřuji na zákonnou úpravu mezd, zařazení daného tématu do výuky, možnost využití didaktických pomůcek a prostředků a také na charakteristiku koncepcí využívaných v tomto předmětu. Druhá část se pak zabývá zpracováním tématu z pohledu učitele. Jedná se o navržení postupu při výkladu tohoto učiva v hodinách Účetnictví na obchodních akademiích. Analýza zahrnuje výklad jak 1., tak také 2. koncentrického okruhu. Zároveň je zde zařazen konkrétní návrh aplikace problémového vyučování při učivu o mzdách. Poslední částí je vyhodnocení dotazníkového šetření, které je zaměřeno na využívání koncepce problémového vyučování v předmětu Účetnictví na obchodních akademiích v České republice.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.