Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  předchozí11 - 16  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rozvoj kompetencí učitele pro vedení žáků k aktivnímu občanství
Zavadilová, Barbora ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Stracený, Josef (oponent)
Bakalářská práce se věnuje rozvoji aktivního občanského přístupu u žáků a přípravě učitelů v této oblasti. Výchova k aktivnímu občanství je mezinárodně považována za klíčový cíl vzdělávání a v souvislosti se společenskými změnami nabývá na důležitosti. Cílem práce je zjistit, jaký význam je tématu v českém prostředí přikládán a zda je zahrnován do přípravy budoucích učitelů. Teoretická část práce se věnuje jeho definování, možnostem využití ve výuce, specifiky vzdělávání učitelů v této oblasti a dostupným metodickým zdrojům. V praktické části bylo realizováno kvantitativní šetření mezi studenty Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy, doplněné o kvalitativní výzkum se zástupci akademické obce a neziskových organizací. Hypotézy práce byly tímto šetřením ověřeny: mezi vzdělavateli učitelů i mezi studenty učitelství je tématu přisuzován značný význam, v současné době je však jeho aplikace do praxe limitovaná. Ze strany fakulty existuje postupná snaha o spolupráci s neziskovými organizacemi, které v této oblasti disponují kvalitní nabídkou vzdělávání učitelů. Práce přináší cenná zjištění o současném pojetí problematiky vedení žáků k aktivnímu občanství a může být zdrojem pro rozvoj tématu v prostředí fakult vzdělávajících učitele, stejně jako pro další výzkum.
Postoje vybraných neziskových organizací zabývajících se lidskými právy k festivalu Jeden svět
Pecháčková Uchytilová, Barbora ; Moree, Dana (vedoucí práce) ; Skovajsa, Marek (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje nejprve analýze neziskových organizací, které působí na území České republiky a jejichž hlavní činností je oblast lidských práv. Z této analýzy byly vybrány čtyři neziskové organizace, s jejichž představiteli byly vedeny kvalitativní rozhovory. Rozhovory se zaměřují na zkoumání postojů těchto organizací k mezinárodnímu festivalu lidskoprávních dokumentárních filmů Jeden svět. Výzkum hledá odpovědi na tyto otázky: Má festival Jeden svět opravdu potenciál přispět k řešení problémů spojených s lidskoprávní tematikou, občanskou angažovaností či prosazováním principů demokracie? Jaký potenciál mají dokumentární filmy v oblasti vzdělávání k lidským právům?
Občanství - teoretická východiska a pedagogická praxe : případová studie základní školy
Bucvanová, Eliška ; Moree, Dana (vedoucí práce) ; Skovajsa, Marek (oponent)
Eliška Bucvanová. Diplomová práce. Občanství - teoretická východiska a pedagogická praxe ABSTRAKT Jako nedostatek české demokracie můžeme vnímat slabou občanskou společnost. Jedna z možností jejího rozvoje tkví ve výchově k občanství praktikované v rámci povinné školní docházky. Právě na téma občanství se zaměřuje tato práce: pomocí kvalitativního výzkumu se snaží zjistit, jak pojem chápou učitelé vybrané základní školy, k čemu se snaží žáky v této oblasti vést a jakou formou. Práce si neklade za cíl zmapovat stav výchovy k občanství v České republice, na to svým rozsahem nestačí, cílem je však odhalit, jak mohou učitelé na danou oblast nahlížet, jestli jsou ve svém náhledu jednotní a jak se jejich názory mají k poznatkům, které přináší odborná literatura. Závěry vypovídají o tom, že zkoumaná škola je na poměrně vysoké úrovni, přesto však výchova k občanství ani její cíle nejsou pedagogy vnímány jednotně a komplexně a stejně tak znalosti žáků jsou velmi různorodé. To může být vysvětleno faktem, že v oblasti výchovy k občanství dlouhodobě chybí jednotná koncepce a s velkou pravděpodobností i vzdělávací příležitosti pro rozvoj profesních dovedností pedagogů. Do budoucna by tedy bylo dobré zaměřit se jednak na možnost rozvoje jednotné koncepce, jednak na obsah profesní přípravy budoucích učitelů. KLÍČOVÁ SLOVA...
Současný učitel občanské výchovy
ŘABKOVÁ, Adéla
Diplomová práce se zaměřuje na kvalifikační charakteristiku současného učitele občanské výchovy a současný stav výuky tohoto předmětu. V teoretické části budou objasněny pojmy: kvalifikovanost, aprobovanost, průřezová témata, učebnice občanské výchovy, občanská výchova v Rámcově vzdělávacím programu. Empirický výzkum bude proveden kvantitativně formou dotazníkového šetření. Cílem práce je zjistit, jaká je kvalifikovanost současných učitelů v kraji Vysočina. Dále tato práce zjišťuje, jak jsou tito učitelé spokojeni se současným vzdělávacím obsahem vyučovacího předmětu občanská výchova.
Hodnocení žáků při výuce výchovy k občanství na 2. stupni základní školy
NOVOTNÁ, Radka
Hodnocení výchovy k občanství je velice specifické a mnoho škol, učitelů i žáků se zamýšlí nad tím, jaké hodnocení je v současné době tím nejefektivnějším. Cílem mé práce je zaměřit se na formy hodnocení, které jsou pro žáka, učitele i rodiče nejpřijatelnější a dokážou nejvíce informovat. V teoretické části bude obecně popsáno hodnocení, jeho funkce a formy, které se využívají na 2. stupni základní školy. Nejvíce pozornosti bude zaměřeno na formy hodnocení, převážně na klasifikaci a slovní hodnocení, jaké jsou jejich přednosti a naopak v čem jsou pro hodnocení nevyhovující. Také se pokusím vysvětlit, jak může hodnocení působit na žáky a motivovat je pro další výuku. Praktická část bude věnována dotazníkovému výzkumu na 2. stupni základní školy. V tomto výzkumu se zaměřím na žáky, rodiče a učitele, u kterých budu zjišťovat, jaké formě hodnocení dávají přednost a jestli hodnocení dokáže opravdu ovlivnit motivaci žáků k učení.
Zmizelá kulturní krajina českého pohraničí - interaktivní výuková příručka pro 2. stupeň ZŠ
TŮMOVÁ, Radka
Název diplomové práce zní:,,Zmizelá kulturní krajina českého pohraničí - interaktivní výuková příručka pro 2. stupeň ZŠ".Diplomovou práci tvoří rozbor literatury (učebnice zeměpisu, výchovy k občanství a dějepisu, odborná, populárně naučná literatura, didaktický literatura a multimediální dokumenty) v další praktické části se jedná o interaktivní výuková příručka. Převážná část práce je věnována problematice Sudet, které se z největší míry reprezentují zmizelou kulturní krajinu českého pohraničí. Sudety jsou zde hodnoceny z několika různých pohledů. Nedílnou součástí podrobného a důkladného geografického zmapování bude objasnění historických okolností, ale také důsledků, které s sebou spletitý vývoj českého pohraničí přinesl pro ,,naši" dnešní společnost. Stěžejní částí práce je vlastní interaktivní výuková příručka pro žáky 2. stupně ZŠ. V našem případě bude sloužit jako nadstavbový učební materiál, a tudíž ho lze využít i na víceletých gymnáziích.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   předchozí11 - 16  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.