Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 36 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Optimalizovaný návrh sacího kanálu turbínového motoru
Kubo, Michal ; Matějů, Jiří (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa venuje návrhu podzvukového sacieho kanála k malému prúdovému motoru integrovaného do trupu obratného bezpilotného prostriedku. Je tu uvedených zopár typov používaných vstupných ústrojenstiev za účelom inšpirovať budúceho konštruktéra pri jeho tvorbe. Obsahom je tiež minimálne množstvo teórie týkajúcej sa prúdenia stlačiteľných tekutín a ďalších problémov predovšetkým spojených s prúdením v difúzoroch a ich možné riešenie. Pre praktické overenie vedomostí sa práca na jej konci venuje samotnému návrhu sacieho potrubia malého bezpilotného lietajúceho prostriedku. Boli navrhnuté dve riešenia avšak s rovnakou koncepciou: jeden sací otvoru na spodnej strane trupu v kombinácii s difúzorom v tvare S (S-duct). U druhého riešenia prebehla určitá forma optimalizácia týkajúca sa zmeny tvarov a osovej dĺžky kanála. Vďaka týmto zmenám vykazuje druhý návrh výrazne lepšie výsledky v podobe zmenšenia tlakových strát a distorzie celkového tlaku.
Návrh výměníku tepla
Buzík, Jiří ; Lošák, Pavel (oponent) ; Nekvasil, Richard (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na tepelně-hydraulický a pevnostní návrh tepelného výměníku s U-trubkovým svazkem uvnitř pláště. Úvodní část práce seznamuje s problematikou návrhu tepelného výměníku. Další část popisuje tepelně-hydraulický návrh vytvořený v softwaru Maple 16.0 pomocí Kernovy metody a metody Bell-Delaware. Kontrola tepelně-hydraulického návrhu je provedena v softwaru HTRI. Pro kontrolu kritických míst proudícího média v mezitrubkovém prostoru je vytvořen CFD model v softwaru ANSYS Fluent 14.0. Pevnostní návrh je vytvořen v softwaru Sant’Ambrogio dle normy ČSN EN 13 445. V poslední části je zkontrolováno hrdlo návrhem dle analýzy tedy pomocí MKP dle normy ČSN EN 13 445.
Návrh škrticí klapky zážehového motoru
Jantač, František ; Bazala, Jiří (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem škrticího elementu sacího potrubí zážehového motoru s ohledem na minimalizaci škrticích ztrát při plném zatížení motoru. První část práce se zabývá prvky sacího traktu u soudobých spalovacích motorů včetně konstrukčních řešení a teorií proudění. Práce dále popisuje tvorbu 3-D CAD modelu sacího potrubí se škrticími elementy a popis CFD simulace proudění s vyhodnocením výsledků. Poslední část se zabývá konstrukčním návrhem škrticího elementu na základě získaných výsledků.
Lamelový hydrogenerátor
Poul, Josef ; Jandourek, Pavel (oponent) ; Klas, Roman (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou hydrogenerátorů, zejména lamelových. Po rešeršní části práce jsou uvedeny základní vztahy pro návrh čerpadla a následný výpočet hlavních rozměrů dle zadaných parametrů. V závěru je navržený tvar HG podroben CFD analýze.
Optimalizace sacího potrubí zážehového motoru
Vondráček, Václav ; Vančura, Jan (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je navrhnout dva různé typy škrticích prvků v sacím potrubí a porovnat jejich vliv na ztráty dynamiky proudění nasávaného vzduchu. Hlavním účelem je porovnání hmotnostního toku pro plně otevřený škrticí prvek. Zabývá se vytvářením CFD modelu sacího traktu s využitím systému reverzního inženýrství 3D skeneru Atos a prostředí softwaru Pro/Engineer WF 5. V průběhu práce byly získané výsledky CFD analýzy využity pro ověřovací reálnou zkoušku na profukovací stanici.
Proces dekomprese v hydraulických systémech tvářecích strojů
Havelka, Milan ; Habán, Vladimír (oponent) ; Pochylý, František (vedoucí práce)
Diplomová práce se skládá ze dvou hlavních částí. Obsahem první části je teoretický rozbor neboli literární rešerše. Ta byla zaměřena na fyzikální vlastnosti kapaliny, které se přímo podílejí na průběhu dekomprese, nebo jí dále ovlivňují. Druhá část se zabývala vyhodnocením měření kovacího ventilu a následnou CFD simulací dané problematiky. První simulace proběhly pro maximální otevření ventilu a sloužily pro kalibraci nastavení výpočtu. Další simulace se zabývaly možnými provozními zdvihy ventilu. V závěrečných analýzách byl vyhodnocen teoretický vliv stlačitelnosti kapaliny a vliv nerozpuštěného vzduchu. Ze získaných výsledků lze pak těžit zejména při nových nastaveních ventilu v praxi, nebo při konstrukčních úpravách daného prvku.
Hydraulický návrh induceru palivového čerpadla pro raketový motor
Kadlec, Jan ; Rudolf, Pavel (oponent) ; Štefan, David (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je hydraulický návrh induceru pro danou geometrii čerpadla. První část práce se věnuje rešerši hlavních a důležitých pojmů, ke kterým je ve zbytku práce odkazováno. Následuje část, která se zabývá dvoudimenzionálním 2D návrhem induceru na základě doporučení mnoha odborných zdrojů, kdy hlavním výstupem je matematický popis geometrie induceru, podle něhož je následně vytvořen samotný 3D CAD model. Poslední část se zabývá CFD analýzou induceru a také soustavy čerpadla s inducerem, kdy v této částí jsou určeny hlavní a důležité hydraulické vlastnosti ať už pro samotný inducer, nebo pro danou soustavu. V neposlední řadě jsou zmíněny i možnosti, jak danou geometrii induceru i nadále vylepšit.
Modifikace krevního čerpadla, jako srdeční náhrady
Simandl, Mirek ; Fialová, Simona (oponent) ; Pochylý, František (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá optimalizací vířivého čerpadla a axiálním čerpadlem s prstencovými motory, jež jsou navržena jako srdeční náhrady. Je provedena analýza konceptů, které vznikly v přechozích diplomových pracích. Na základě jejich analýzy je vytvořen nový konstrukční a hydraulický návrh vířivého čerpadla, kde jsou použity diskové motory. Vznikla kompaktní sestava dvou čerpadel, jež nahrazují levé a pravé srdce a plní funkci totální srdeční náhrady. Je vytvořen funkční model, na němž jsou odměřeny charakteristiky čerpadla a výsledky porovnány s CFD výpočtem. U axiálního čerpadla jsou doplněny konstrukční požadavky některých dílů a je proveden rozbor proveditelnosti.
CFD analýza tvorby námrazy na letounu kategorie commuter
Zima, Martin ; Navrátil, Jan (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá výpočtem vzniku námrazy a její dopady na letoun L 410 NG. Letadlo je certifikováno podle předpisu FAR/CS/AP-23 v kategorii Commuter (svozová doprava). Byla provedena analýza pneumatického odledňovacího systému křídla letounu pro tři letové konfigurace a námrazové podmínky dle dokumentu Part 25 Appendix C a O. Analýza byla provedena za pomoci CFD prostředků v programu FENSAP-ICE pro případy vztahující se k letové námrazové obálce. Tyto případy byly analyzovány pro dva řezy křídla v místě křidélka s Reynoldsovými čísly v rozmezí 4,5–8,5×106 a za předpokladu normálního provozu pneumatického odledňovacího systému. Zvýšená pozornost byla kladena na potenciální nárůst námrazy za hranící pneumatického odledňovacího systému. V příloze P6 je možné dohledat anglicky psaný odborný článek shrnující hlavní poznatky diplomové práce.
Výpočet savky turbiny na zadané parametry
Žák, František ; Veselý, Jindřich (oponent) ; Haluza, Miloslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem nového tvaru sací trouby na lokalitu MVE Katovice, při dodržení zástavbových rozměrů. První část práce je věnována formulaci problému, popsání základní funkce sací trouby, její účinnosti a dalším výpočetním vztahům. V druhé části je pak provedena analýza stávajícího řešení sací trouby s CFD výpočtem. Dále je provedeno navržení nového řešení savky a porovnání se stávající sací troubou.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 36 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.